Ben jij al in de kerstsfeer?

30-11-2021 20:14 115 berichten
Hier in de buurt zie ik al veel versierde huizen en kerstbomen staan. Normaal vind ik dat wel wat vroeg zo voor Sinterklaas maar nu in deze letterlijk donkere tijden vind ik het wel erg leuk. Ben nu dus ook al een beetje in de kerstsfeer en dacht vanmiddag nog van zal ik kerstmuziek op zetten? Ik ben alleen zo gewend om dat pas na Sinterklaas te doen.

Luisteren jullie al naar kerstliedjes en is jullie huis al versiert? Hier staat de kerstboom nog niet maar heb deze week wel een leuke lichtsnoer gekocht die soms al aan staat.
Alle reacties Link kopieren
Kerstliedjes ja, kerstboom nog niet. Ik heb net mijn grote kerstboom terug, die is een tijdje uitgeleend geweest, maar het is niet heel handig om nu een grote kerstboom op te zetten omdat we ook in huis bezig zijn (indeling van het huis en zo ook van de huiskamer wordt veranderd) dus er moet geschoven en opgeruimd worden en binnenkort komen er wat nieuwe meubels aan. Ik heb ook nog een klein boompje op zolder, misschien ga ik dat wel halen.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Mijn boom staat al vanaf begin november. Het hoort bij deze donkere maanden van 't jaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen alles versieren. Normaal doe ik dat pas het weekend van sinterklaas maar ik ben aankomend weekend weg en dit zijn zulke grauwe grijze dagen dat ik niet langer wil wachten ;)

Hier in mijn woonplaats heb ik ook al aardig wat kerstbomen gespot.
Alle reacties Link kopieren
Nee. Vorig jaar had ik al heel vroeg zin in een kerstboom en lampjes en zo, maar nu heb ik er totaal geen behoefte aan. Eigenlijk wil ik alleen maar dat december zo snel mogelijk voorbij zijn en januari en februari ook. Ik heb zo geen zin in die lange wintermaanden die meestal alleen maar donker en nat zijn!
Ik :heart: kerstmuziek. Verder zit alles nog in Sinterklaassfeer bij ons.

Verder hou ik niet van meuk. Man en kind gaan de kerstboom opzetten en versieren. We hebben 2 opbergbakken met kersttroep. Alles wat er niet in past, gooi ik weg. Dus we hebben maar bepertk kersttroep in huis.
Alle reacties Link kopieren
Paar weken terug had ik er wel weer zin in, maar nu eigenlijk totaal niet meer. Hopelijk komt het gevoel weer terug na Sinterklaas.
pamelacourson schreef:
30-11-2021 20:17
Nee. Vorig jaar had ik al heel vroeg zin in een kerstboom en lampjes en zo, maar nu heb ik er totaal geen behoefte aan. Eigenlijk wil ik alleen maar dat december zo snel mogelijk voorbij zijn en januari en februari ook. Ik heb zo geen zin in die lange wintermaanden die meestal alleen maar donker en nat zijn!
Ja het is dubbel, aan de ene kant wil ik ook dat het zo snel mogelijk weer wat langer licht is en wat warmer maar vind al die versieringen ook wel iets hebben.
Alle reacties Link kopieren
Man wil per se de laatste der Mohikanen zijn en die boom pas na Sinterklaas optuigen. Ik heb er helemaal geen zin in dit jaar.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Kerstboom staat al week en vandaag ook wat kerstliedjes geluisterd. Normaal wacht ik tot december, maar had wat behoefte aan gezelligheid in huis
Alle reacties Link kopieren
Kerstboom staat sinds dit weekend, ik brand gezellig veel kaarsen en vanaf morgen adventskalenders. kerstliedjes houd ik nooit zo van.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Aan kerstmuziek (muziek in 't algemeen) doe ik niet. Wel kijk ik af en toe 'n kerstfilm.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu nog sinterklaasversiering maar maandag de 6de komt de kerst erin! Ik heb wel al een huisje gekocht voor mijn kerstdorpje. Was afgelopen weekend even kneuterig naar het tuincentrum.
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik versier pas op 6 december. Niet te veel overigens, mijn man vind het afgrijselijk..
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Eerst sinterklaas dan een boom kopen
Alle reacties Link kopieren
Mwhe.. Ik probeer het te zijn. Ik ben heel erg van de kerst maar zit al een periode in een dip.

Ik heb bijna alle kerstversiering deze week neergezet en opgehangen. Lampjes bij het raam, sneeuwpoppen en kerstmannen in de kasten, raamstickers. Het kleine boompje in de gang heb ik al opgetuigd. De grote boom ga ik de 6e doen.
Alle reacties Link kopieren
Kerstboom en versiering mag man de kerstgek zich mee uit leven na Sinterklaas. Vrees alleen dat er voor die tijd wel weer strengere maatregelen komen momenteel wat m'n zin wat minder maakt.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb buiten wel de lichtjes in de tuin al opgehangen, maar binnen pas na Sinterklaas.
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
30-11-2021 20:24
Aan kerstmuziek (muziek in 't algemeen) doe ik niet. Wel kijk ik af en toe 'n kerstfilm.
Ja! Mijn 1e domme kerstfilm op Netflix heb ik ook al gekeken. Iets met een adventskalender.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Ik haat Kerstmuziek en een boom zet ik pas als ik weet of mijn schoonfamilie dit jaar komt.

Gezien Corona gaan ze die beslissing - wel of niet komen - pas nemen ergens rond 20 december.

Als schoonfamilie niet komt of het feestje is elders bespaar ik me de moeite van die boom.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren
Ik doe normaal eigenlijk niets speciaals, maar heb dit jaar voor het eerst wat lichtjes voor de ramen gehangen. We kunnen wel wat gezelligheid gebruiken :)
Alle reacties Link kopieren
Nee. Ik kan er sowieso maar niet aan wennen dat het hele kerstgebeuren tegenwoordig al in november begint, vanaf half december vind ik het vroeg genoeg. Maar net als vorig jaar heb ik er totaal geen zin in, ben best wel down van de hele coronashitzooi merk ik. Ik zou het liefst in winterslaap gaan tot maart ofzo. Meh.
Nothing happens for a reason
Alle reacties Link kopieren
Ik hoef helemaal geen kerstboom dit jaar, geen zin an.

Kijk wel kerstfilms op Netflix en Videoland etc.
Alle reacties Link kopieren
Mijn huis maak ik gezellig zonder kerstspullen.
Alle reacties Link kopieren
Nee, is bij ons heiligschennis om voordat sinterklaas weg is al aan kerst te beginnen. 😉 Vooral de kinderen zijn daar heel fel op.
Wij hebben dus nu een schitterende kartonnen schoorsteen staan en andere sinterklaasversiering.
Na het weekend gaan die weer naar zolder en dan zal de kerstboom gauw genoeg komen.
Als moet ik zeggen dat ik dit jaar (en ook vorig jaar) totaal niet met kerst bezig ben. Waarschijnlijk kunnen we het toch weer niet vieren op de voor ons gebruikelijke manier dus het wordt heel anders en juist hierbij wil ik dat gewoon liever niet. Maar goed, het is niet anders. We maken er wel weer iets van.
Hoop wel dat ik tegen die tijd mijn reuk en smaak weer terug heb, anders is iets speciaals eten ook totaal niet aantrekkelijk en dan blijft er nog minder over (sorry, ik zit even in de zeurstand, ik besef me heel goed dat dit gewoon luxeprobleem zijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven