Jumbo pick up point altijd zo slecht?

02-12-2021 22:37 65 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat wij in quarantaine zitten hebben mijn ouders 2x een bestelling opgehaald bij de Jumbo pick up point. Beide keren niet tevreden en ik baal zo want ik wil mijn ouders niet laten opdraaien om weer terug naar de winkel te gaan. En daarbij had/heb ik het te druk met ziek zijn. Soort van eigen schuld dan maar maar ik ben nu wel benieuwd naar ervaringen.

In die 2x dat ik besteld heb :

- Twee pakken verkeerde kaas. Ipv 48+ belegen kregen we 30+ belegen.

- Ipv 2 pakken beschuit zat er maar 1 in de krat.

- Ik had van die kleine slaatjes besteld en die waren zo in de krat gemopt. Van een daarvan zat het dekseltje los en en helft van het slaatje lag op de bodem van de krat. Die kon ik dus weggooien.

- En ik had een erwtensoeppakket besteld en de winterpeen die erbij zat was zo dun en lang als een frikandel.

Ook vind ik alles behoorlijk aan de datum. Ik heb 2x de boodschappen op dinsdag laten halen. Bijna alle houdbaarheidsdatums (krieltjes, sla soeppakket enz) waren maar 3 dagen tot de datum. Al het vers moet ik dus zorgen dat ik die vóór vrijdag op heb. Terwijl als ik dat bij de Plus dat haal het echt wel een dag of 5/6 houdbaar is.

Kortom geen herhaling vatbaar dit. Terwijl het eigenlijk zoooo handig is en dit de enige supermarkt hier in het dorp is die dat doet.

Hebben jullie ook zo’n slechte ervaringen met Jumbo pick up point of heb ik 2x gewoon pech gehad?
TVP
Alle reacties Link kopieren
Bij thuis laten bezorgen heb je de optie om aan te geven dat je bestelling niet compleet was, niet klopte etc, heb je dit niet ook als je besteld bij pick up point? Krijg je in ieder geval je geld terug.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon mailen/ bellen/ chatten, hoef je toch niet live voor terug? Desnoods foto’s meesturen en even uitleggen dat je het niet zelf op kon halen (dus gelijk ter plekke checken).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook slechte ervaringen met de houdbaarheidsdata bij de Jumbo. Het meeste verse spul was houdbaar tot de dag na levering. Ik heb er een mail aan gewaagd en kreeg als antwoord terug dat de Jumbo ernaar streeft dat de verswaren tenminste houdbaar zijn tot een dag na levering. Fijn als je weekboodschappen bestelt, die moeten in 1 dag op. Dat was de laatste keer dat ik daar heb besteld, ik zit nu bij de Coop, die houden rekening met de datum en er zit minstens een week op. Als het minder is leveren ze niet.
"Boring conversation anyway"
Alle reacties Link kopieren
Hoor dit vaker van de Jumbo. Dingen die bijna aan datum zijn, niet echt verse groente etc. Dit zou komen omdat de Jumbo niet het zelf in de winkel inpakt maar het in het distributiecentrum al gepicked wordt. Geen idee of het klopt maar heb zelf wel al bij de COOP besteld en altijd vers en nog lang houdbaar bij zuivelproducten, vlees etc. Zie daar in de winkel vaak dat medewerkers bezig zijn met bestellingen, zij doen het dus wel zelf.
Alle reacties Link kopieren
Heb iig met afleveren thuis nooit echte problemen, soms een product niet op voorraad. Houdbaarheid is altijd super lang.

Komt volgens mij niet van distributie centrum want je moet een winkel selecteren bij bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Ik bestel al 2 a 3 jaar bij Jumbo, elke week de wekelijkse boodschappen, op vrijdag of zaterdag bezorgen, verse producten (melk, kwark, vlees) nog zeker 5 dagen houdbaar. Weinig te klagen gehad in die tijd. Laatst wel 4 pakken kwark kapot, maar kon ik melden in de app en volgende dag geld terug.
Alle reacties Link kopieren
Klop bij jumbo wordt het in het distributiecentrum ingepakt. Wij halen elke week 1 keer bij het pick up point de boodschappen op. Maar er is elke keer wel iets mis. Vandaag geen wokgroenten italiaans. Hadden ze maar ander soort bijgedaan. Nee dat is dan niet handig. Maar het is voor ons te doen zo. Omdat we eigenlijk alleen maar voor de meer houdbare dingen bestellen bij de jumbo. Groenten uit eigen moestuin . En in de winter gedeeltelijk bii de groenteboer. Wat ook vervelend is er is meestal wel iets tijdelijk niet leverbaar. Maar goed we zijn hier ook echt wel verwend in Nederland met zoveel keuze.
Alle reacties Link kopieren
Jup ik had dit ook bij jumbo (ik laat bezorgen) ik ben overgestapt naar AH en dat gaat prima.
Die hebben online ook een overzicht staan van hoe lang bepaalde producten minimaal houdbaar zijn, maar meestal is dat wel een aantal dagen langer
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het vooral handig bij pick up dat het bijvoorbeeld tussen 12.00 en 14.00 opgehaald kan worden. Bij bezorgen zijn de tijden vaak uitgerekten. Tussen 8.00 en 11.00 ofzo. Ik heb daar normaal gezien geen tijd (en zin) in om te zitten wachten. Dit vind ik echt ideaal.

Van m’n beschuit heb ik inderdaad via de klantenservice mail geld terug gekregen. Voor de rest stond mijn hoofd niet echt naar om foto’s te maken enzo. Normaal zou ik daar dus wel achteraan gaan maar ik heb het even zwaar gehad met Corona. En dan is geld terug prima hoor maar nu zat krap met de boodschappen dus dan is het wel vervelend.
Hier heeft mijn moeder een keer opgehaald bij het pick-up point om de kerstdrukte in de winkel te voorkomen. Wat een chaos, veel dingen waren niet goed of ontbraken waarbij medewerkers snel in de winkel gingen kijken of het daar nog lag. Kratten die door elkaar gehaald worden. Konden we nog snel naar de AH voor salades, stokbrood en 2 gourmetschalen. Bij de Plus een keer hetzelfde euvel gehad met kerst maar toen waren ze gewoon de hele bestelling kwijt. Had iemand het blijkbaar gewoon in de winkel gelegd ofzo.

Blijkbaar gaat het dus niet alleen met kerst mis. Fijn om te weten voor het geval dat je een keer in quarantaine moet en je slim denkt te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe pickup voor alle houdbare dingen. Diepvries en koeling, brood, groente en fruit koop ik zelf in.
(Brood onder de 10 kilo aardappel. Kiwi's die al overrijp waren voor ik ze in de auto had staan (dat ze openbarsten en de boel er bubbelend uitkomt) appels voor driekwart verrot. Diepvries spul dooi, koeling warm. Ja is vandaag in het krat gegaan. Om half 9 met een pickup na 19 uur. In een niet gekoeld magazijn.)
Dus ik bestel 4 kilo rijst, 20 liter houdbare melk, 6 kilo pasta, 20 blikken. En alles wat je niet onderop gooit en dat je niet vorige week rijp had willen hebben.. zelf uit de winkel halen.

Nou moet ik 30 minuten rijden voor een pickuppoint.. dus zo heel vaak doe ik dat niet. En bezorgen.. dat de eigenaar met zijn eigen auto na sluitingstijd het krat voor de deur zet. Omdat je zijn mobiele nummer hebt en je in quarantaine zit. Er is geen supermarkt die hier bezorgd. Alleen de pizzeria zegt van wel, maar ze bellen altijd als ze 10 km verderop staan dat z het niet kunnen vinden. Thuisbezorgd? Ubereat? Uber? Niet hier.
Alle reacties Link kopieren
Overigens is Jumbo en ah even slecht. Coop en plus beter maar ook niet geweldig.
Ik laat al vele jaren Jumbo thuis bezorgen. Maar het is met tijden echt drama geweest. Overigens de laatste bestelling ook weer.

Bijna iedere week kon ik weer wat klachten indienen. De ene keer snel afgehandeld, de andere keer niet. Geen reactie meer, valse beloftes, niet nakomen van afspraken, etc. Tot ik het online ging zetten, was er zó klaar mee.

Kapotte eieren, luxe hapjes op zijn kop, kapotte verpakkingen, bedorven vlees, beschimmelde groente en fruit, producten over of op de datum (of niet langer houdbaar dan de beloofde drie dagen), verkeerde producten, producten per 2 of zo in de aanbieding waarvan ze er maar 1 leveren waardoor je de aanbieding misloopt, platte chipszakken, plat brood, alle boodschappen onder het wasmiddel en wijn, etc.

En dan nog de absurde vervangende producten. Je bestelt twee kilo van iets wat in één verpakking zit, wat ze vervolgens niet op voorraad hebben. Waarna ze van dat product als vervanging een verpakking van 1 kilo leveren: waarom dan niet twee?!

Of je bestelt gezond sap wat er niet blijkt te zijn, wat ze willen vervangen met chemische troep. Of speltbrood wat vervangen wordt door donkerbruin volkoren of zo. Zomaar een greep uit de klachten.

Ik kan er een boek over schrijven! Ooit overgestapt naar Coop. In begin goede persoonlijke service. Later ook ellende.

Waar het bij Jumbo fout is gegaan, is toen ze niet meer rechtstreeks uit de winkel leverden. Het komt nu van een groot magazijn, Veghel geloof ik. Ingeladen door o.a. Polen die de tekst van producten niet kunnen lezen en die het geen zak interesseert.
anoniem_407803 wijzigde dit bericht op 03-12-2021 00:50
0.13% gewijzigd
Jonesboro schreef:
02-12-2021 23:03
Heb iig met afleveren thuis nooit echte problemen, soms een product niet op voorraad. Houdbaarheid is altijd super lang.

Komt volgens mij niet van distributie centrum want je moet een winkel selecteren bij bestellen.

Komt toch wel van een distributiecentrum, ook al staat de winkelkeuze er. Die staat er alleen om te kiezen i.v.m. provisie voor de gekozen winkel. Of hoe dat ook heet.

Ik bestel al vele jaren en de kwaliteit was beduidend beter vanuit de winkel dan hoe ze het tegenwoordig doen vanuit zo'n centrum.
Alle reacties Link kopieren
petra123456 schreef:
03-12-2021 00:32
Overigens is Jumbo en ah even slecht. Coop en plus beter maar ook niet geweldig.
Ik bestel wekelijks bij AH en bijna nooit problemen. Wel eens een missend product, maar dan krijg ik heel snel mijn geld terug.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik heb ook regelmatig op en aanmerkingen. Ik bel of vul een online klachtenformulier in en dan krijg ik het geld terug van de producten in kwestie.

Ik heb vaak dat ze producten vervangen voor onlogische producten.
Verkeerde producten, flessen handzeep en douchegel die maar half dichtgedraaid zitten en dus alle boodschappen onder de plakkende zeep.

Vlees koop ik alleen nog maar wanneer het geschikt is om in te vriezen, dit inderdaad door de erg korte houdbaarheid. Zakjes groente koop ik helemaal niet meer (snij maar weer zelf vers) want altijd maar 2 dagen houdbaar of een ontplofte zak.

Toch vind ik de pick-up fijner dan de winkel in momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoor van mijn moeder ook altijd klachten over Jumbo. Verkeerde if ontbrekende dingen geleverd. Bij haar stuurt de lokale Jumbo één van de werknemers om het juiste na te komen brengen. Dat is dan nog wat. Maar irritant is het wel.

Ik bestel wekelijks bij AH en ben heel tevreden. Altijd compleet en vers. Één keer gehad dat iets van fruit niet oké was. Da klik je dat aan in de app en krijg je je geld terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik haal niet op via pick up point, maar doe mijn boodschappen bij jumbo. Was altijd heel tevreden, maar de laatste tijd is het echt ruk. Heel veel dingen zijn niet op voorraad. Ik grijp al weken mis bij de tomatenblokjes bijvoorbeeld. Ook de lasagnesaus van Honig is er al tijden niet. Veel dingen ineens uit het assortiment. Verse Franse frietjes zijn er niet meer bij onze jumbo, alleen gewone friet nog. Buffelmozzarella alleen nog van Galbani ipv een goedkoper merk. Zag nu vorige week gelukkig het goedkopere merk ineens weer, scheelt zo een euro per bol. Maar de Albert Heijn vind ik nog erger en de Coop vind ik veel te duur. Dus blijft weinig over hier helaas :( en ik spaar koopzegels, dus de Aldi en Lidl is geen optie want die hebben dat niet. Vind het een fijn spaarsysteem, dus blijf toch maar bij de jumbo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook geprobeerd voor mijn schoonmoeder maar idd die vervangende producten en houdbaarheid was zo slecht, meteen weer mee gestopt. Doe het nu weer zelf, q x per week heel vroeg haal ik voor haar en voor onszelf
Alle reacties Link kopieren
Het verschil soms ook erg per winkel heb ik het idee. Mijn zus en ik deden eerst boodschappen bestellen en bezorgen bij de plus. Bij mij ging en gaat alle goed. Bij mijn zus was het waardeloos. Daarna is zij overgestapt naar de jumbo waar dat heel goed gaat. Ik ben toen tijdelijk over gestapt naar de jumbo maar bij mij was dat weer slecht. Ik hou het op de plus waar ze af en toe iets niet hebben want alles komt uit de winkel en mijn zus bij Jumbo.
Alle reacties Link kopieren
O, wat apart. We doen ook al een tijd pick up bij de Jumbo en dat gaat gewoon goed. Voor brood en diepvries aparte tassen, dus nooit iets geplet. Wel eens een wissel van producten, maar nooit zonder een e-mail te hebben gehad. Zeker niet iedere keer. En vaak krijgen we promotieproducten erbij. Een biertje, vleesvervanger o.i.d.
Ik ben gewoon tevreden. Gek dat het bij velen zo slecht gaat.
Alle reacties Link kopieren
Bij Jumbo komt alles uit het distributiecentrum, niet uit de winkel. Dus het maakt niet uit welke winkel het levert.

Mijn ervaringen zijn juist heel goed. Ik doe het jaren. Datum altijd goed, versheid prima.
Het enige waarbij het fout ging was de vleesbestelling voor de kerst. Terwijl ik heel vroeg besteld had, er ontbrak 1 vleespakket. Dat is heel vervelend als je dat niet weet en aan het einde van de dag er achter komt.

Maar buiten dat, heb ik geen klachten.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook een tijdje boodschappen door Jumbo laten bezorgen. De zakken groenten waren idd elke keer over datum of net 1 dag goed (en dan heb je 3 of 4 zakken besteld). Overigens ook slechte ervaringen met die zakken in de winkel; dan staat erop dat het nog 4 of 5 dagen houdbaar is en elke keer bleek het dan toch voor de uiterste datum bedorven te zijn.

Daarna overgestapt naar AH en dat gaat redelijk goed. Als er iets ontbreekt of over de datum is kun je dat via de app melden en dan krijg je je geld terug bij de volgende bestelling.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven