Wissellijst met niet-reflecterend glas

14-01-2022 18:42 16 berichten
Momenteel heb ik bij mijn bureau een grote ikea wissellijst met poster (50x70) hangen. Omdat het direct aan het raam is, spiegelt het heel erg.
Als ik een lijst koop met echt anti-spiegelend glas, zit je zo aan 180 euro per lijst. (Om over museumglas maar niet te spreken).

Wie weet waar ik een iets goedkopere variant kan krijgen? Het hoeft geen Ikea-prijs zijn. Honderd euro voor een lijst wil ik wel betalen.
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch ook het glas vervangen. Kun je op maat laten snijden bij een schilder of lijstenmakerij.
Ja, maar het is een Ikea-lijst. Niet echt de moeite waard. De lijstenmaker hier in de buurt in onwijs duur. En erger: onwijs onaardig.
Alle reacties Link kopieren
Kijk dan eens op internet. Er zijn zat standaard lijsten te koop met museum-of ontspiegeld glas die niet zo idioot duur zijn en toch mooi. Lijstenmakers zijn inderdaad achterlijk duur.
Maatwerk is sowieso altijd duur.
Is het een standaard maat, dan zou ik gewoon op internet kijken.
Gekopbloemen schreef:
14-01-2022 19:20
Maatwerk is sowieso altijd duur.
Is het een standaard maat, dan zou ik gewoon op internet kijken.
Oh ja ik zie het standaard.
Internet dan ….
Nou ja, die prijzen die ik noemde, zijn internetshops. Dan is het ontspiegeld glas.

Ik hoopte dat iemand zou zeggen: "nou, het acrylglas van die-en-die-winkel" is ook erg goed." Zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit toevallig met hetzelfde dilemma. Ik lees even mee. Ik heb nu een heel mooi kunstwerk achter gewoon glas en het weerspiegelt als een malle. Zo jammer.
Lady_Day schreef:
14-01-2022 19:49
Ik zit toevallig met hetzelfde dilemma. Ik lees even mee. Ik heb nu een heel mooi kunstwerk achter gewoon glas en het weerspiegelt als een malle. Zo jammer.
Aha, dit is al nuttige informatie. Want ik hoopte dat gewoon glas minder zou weerspiegelen dan zo'n goedkope ikea plastic plaat. Maar niet dus.
Alle reacties Link kopieren
Acrylglas is nooit mooi, wordt op den duur dof. Ontspiegeld glas is vaak gewoon gematteerd glas en maakt de kleuren minder helder. Museumglas is het beste, spiegelt veel minder, je ziet nauwelijks dat er überhaupt glas voor zit.
Alle reacties Link kopieren
Museumglas is het mooist maar het is echt knetterduur.
Knetterduur idd in deze maat. En de poster die erin zit was 25 euro. Dus daar is de verhouding zoek.
Ik heb ook ´echte´ kunst in huis, daarvoor ga ik wel naar een echte lijstenmaker. (Ook al is het een draak van een man'.
Alle reacties Link kopieren
boerinnetje-van-buuten schreef:
15-01-2022 17:22
Knetterduur idd in deze maat. En de poster die erin zit was 25 euro. Dus daar is de verhouding zoek.
Ik heb ook ´echte´ kunst in huis, daarvoor ga ik wel naar een echte lijstenmaker. (Ook al is het een draak van een man'.
Voor een print van 25 euro zou ik niet zoveel willen uitgeven. Die heb ik rustig in Ikea-lijsten hangen. Ik ga met mijn kunstwerk toch maar naar een lijstenmaker.
Maar goed, ik heb even weer een rondje google gedaan. Er zijn dus weinig opties: of het weerkaatst, of ik ben 200 euro voor een lijst kwijt. (Ik heb trouwens net wel eentje gevonden waar het voor die prijs in elk geval museumglas was, wat een stuk beter is dan de lijstenmaker waar ik normaal kom).
Alle reacties Link kopieren
Waar heb jij die gevonden met museumglas? Ik ben ook nog zoekende!
Ik heb inmiddels de recensies gelezen en die waren niet mals. Zucht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven