Mijn hamster is NU aan het doodgaan. Wat nu?

08-07-2009 20:59 316 berichten
Hi,

Mijn hamster is dood aan het gaan. Heel zielig. Hij ligt op zijn zij, is koud, ademt zwaar en weinig en beweegt af en toe nog. Hoe lang duurt dit nog? Wat kan ik nog doen? Ik vind het zo zielig.
Alle reacties Link kopieren
ach gossie, wat sneu...

geen idee wat je kan doen, behalve hopen dat het snel 'gebeurt'. Kun je hem niet ergens warm mee houden? Geen idee of het zin heeft, maar dan doe je tenminste iets.
Alle reacties Link kopieren
aa wat zielig..heb geen id..hoop dat het niet lang duurt..sterkte
Ach gossie



Ik weet niet wat je kan doen. Ik zou m bij me pakken en aaien zodattie niet zo alleen dood gaat.. En als het te lang duurt naar de dierenarts?
Alle reacties Link kopieren
Nog hoogstens een paar uur.



Ik heb dit ook gehad, daarom wil ik geen hamsters meer.
Alle reacties Link kopieren
ahh wat zielig. Weinig wat je kunt doen denk ik... sterkte... hoop dat het snel over is
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Dierenarts bellen en in laten slapen.
Alle reacties Link kopieren
Bij/op je leggen als ie tenminste dat fijn vond toen ie nog gezond was?

Zou er zeker niet mee gaan slepen naar een dierenarts.

Doodgaan hoort ook bij het leven.



Al vind ik het wel heel zielig voor het diertje en voor jou hoor!

Alle reacties Link kopieren
..
.. .. ..
Alle reacties Link kopieren
herkenbaar en zo rot. T was bij mij alleen een konijn. ben er toen uiteindelijk nog mee naar de dierenarts gegaan, maar de reis er naar toe leverde juist nog een hoop stress op voor het beestje. Hem/haar oppakken vindt ie misschien ook wel helemaal niet fijn meer. Alleen maar hopen dat het zo snel mogelijk voorbij is, denk ik. Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Niet leuk



Ik zou hem gewoon op schoot nemen, heeft 'ie het nog een beetje warm, het zal niet zo lang meer duren denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heel cru met wat ik zeg maar wat ik altijd deed bij mijn hamsters, muizen en ratten was de nek omdraaien....

Ik vond het vreselijk om te doen maar ik vond het lijden van hun erger...
Alle reacties Link kopieren
Stoeptegel erop...

Dat deed mijn zus omdat ze het niet kon aanzien, rigoreus, maar effectief.



Alleen ik zou het niet kunnen...
Weet je zeker dat ie aan het sterven is?



Mijn hamster had vroeger exact hetzelfde, met het enige verschil dat ik dacht dat ie al dood wás. Het was avond en mijn moeder zei: zet maar de kooi maar op tafel, ik begraaf hem morgenochtend wel, het is nu te donker.

Heb de kooi op tafel gezet, de lamp brandde. Op een gegeven moment begon hamster te bewegen en na een paar uur was ie weer as hyper as usual. Bleek het een zogenaamde winterslaap te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste gedachte was ook, nekje omdraaien...maar ik zou het niet kunnen.

Ik zou hem pakken en lekker bij me houden.....



Bah, wat zielig...

Ik hoop dat het snel voorbij is.
Alle reacties Link kopieren
..
.. .. ..
Alle reacties Link kopieren
quote:fleurtje schreef op 08 juli 2009 @ 21:13:

Weet je zeker dat ie aan het sterven is?



Mijn hamster had vroeger exact hetzelfde, met het enige verschil dat ik dacht dat ie al dood wás. Het was avond en mijn moeder zei: zet maar de kooi maar op tafel, ik begraaf hem morgenochtend wel, het is nu te donker.

Heb de kooi op tafel gezet, de lamp brandde. Op een gegeven moment begon hamster te bewegen en na een paar uur was ie weer as hyper as usual. Bleek het een zogenaamde winterslaap te zijn.





Ok, geen nek omdraaien dus.

Dan toch lekker bij je pakken. En beetje warm houden.
quote:Lauryl schreef op 08 juli 2009 @ 21:06:

Naar de dierenarts gaan voor een spuitje lijkt me. Doodsstrijd is zelfs voor een hamster niet leuk.

gewoon doodgaan is geen strijd hoor.

En in de avond een dierenarts opzoeken gaat een enorm bedrag opleveren. En waarschijnlijk overleeft hij de reis niet eens.
Alle reacties Link kopieren
Wat zielig Toffifee



Ik zou het hamstertje bij me houden, zodat 'ie in ieder geval warm, gekoesterd en veilig inslaapt. Als je het idee hebt dat hij lijdt kan je een dierenarts bellen en langsgaan om 'm een spuitje te laten geven. Bij mijn kat zag het er ook erg naar uit en ik was behalve heel verdrietig ook heel bang dat het een lijdensweg was, maar bij de dierenarts aangekomen zei deze dat m'n beessie al in coma was en er niets meer van merkte. Ik weet niet of je hamstertje z'n oogjes dicht heeft, maar je zou voorzichtig kunnen kijken of 'ie nog oogreflex heeft (reactie op licht of bijna-aanraking), als die reflex er niet of nauwelijks meer is dan is een dier al vrij ver weggezakt en merkt 'ie er zelf nu niets meer van (zo heeft de dierenarts het toen uitgelegd aan me).



Dikke knuffel (f)

Vind het heel zielig voor zowel jou als je hamstertje, enne sterkte, stervensproces is idd naar en triest om te zien, ook omdat je niets kunt doen.
Alle reacties Link kopieren
Het is cru om te zeggen maar de tegel zal voor de hamster prettiger zijn dan een ritje naar de da om daar een spuit te krijgen.



Alleen voor TO is het niet prettig om de resten op te ruimen.
Fleur, ik weet zeker dat hij aan het doodgaan is. Hij is nog precies hetzelfde als net. Dat van die stoeptegel kan ik niet hoor, en de nek omdraaien ook niet.
Alle reacties Link kopieren
ach gossie, veel sterkte.
quote:toffifee schreef op 08 juli 2009 @ 21:15:

Fleur, ik weet zeker dat hij aan het doodgaan is. Hij is nog precies hetzelfde als net. Dat van die stoeptegel kan ik niet hoor, en de nek omdraaien ook niet.En de dierenarts dan?
Alle reacties Link kopieren
dubbel
Toffifee, je kunt weinig doen. Laat je hammie zoveel mogelijk met rust, als je hem nu nog op gaat pakken en met hem gaat slepen wordt hij alleen maar bang en rakt hij in paniek. Niet fijn als je aan het doodgaan bent.

Laat de natuur z'n gang gaan, hoe moeilijk het ook is....sterkte...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven