Plakfolie voor deurtjes keukenkasten.

30-08-2009 11:52 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mijn keuken opknappen en frisser doen lijken. Verfen is geen optie dus ik zit er aan te denken om de deurtjes van de keukenkasten te beplakken met een goed dekkende effen matkleur folie. Wie heeft hier ervaring mee? Is dit goed te doen door een leek? Is deze folie gewoon te koop bij een bouwmarkt?



Alvast bedankt
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het is te koop bij de bouwmarkt. Maar het is nog een hele klus om het zonder bobbels of kreukels er op te plakken. Probeer het eerst op een binnenkant van een kastdeurtje om te zien of het je lukt en of het resultaat je aanstaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Je kunt kastdeurtjes ook laten spuiten. Geeft heel mooi resultaat.
Zo. En dan ga ik nu een wijntje inschenken...
Alle reacties Link kopieren
Hm dank jullie wel voor de reacties. Overspuiten zal te prijzig worden, vandaar dat we willen gaan plakken. Goeie tip himalaya, ik ga inderdaad eerst wel even oefenen op de binnenkant van de deurtjes. Bedankt. Misschien lukt het goed met z'n tweetjes en een lineaal.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
Geldt dat ook voor Ikeadeurtjes waarvan het dekkende folie aan het afbladderen is? Kun je dat er gewoon helemaal afpeuteren en dan verven/spuiten? Onze keukenkastjes beginnen er echt heel erg afgebladderd uit te zien, de keuken zit er denk ik dan ook al 14 jaar in ofzo. Wie heeft er tips voor een goedkope makeover?



(sorry Gebakkie, wil niet je topic kapen, maar 2 topics over keukenkastjesfolievervangen leek me iets te veel van het goede)
Alle reacties Link kopieren
quote:MissMara schreef op 30 augustus 2009 @ 12:11:

Geldt dat ook voor Ikeadeurtjes waarvan het dekkende folie aan het afbladderen is? Kun je dat er gewoon helemaal afpeuteren en dan verven/spuiten? Onze keukenkastjes beginnen er echt heel erg afgebladderd uit te zien, de keuken zit er denk ik dan ook al 14 jaar in ofzo. Wie heeft er tips voor een goedkope makeover?



(sorry Gebakkie, wil niet je topic kapen, maar 2 topics over keukenkastjesfolievervangen leek me iets te veel van het goede)Geen probleem hoor Missy
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Bij de hornbach hebben ze hele leuke! veel verschillende soorten met allerlei motiefjes!
Alle reacties Link kopieren
http://forum.fok.nl/topic/985627
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
wij hebben btw onze keukenkastjes gelakt. ze waren wit, en nu zijn ze zwart. ging prima...
Alle reacties Link kopieren
http://www.kleurmijninter ... .php?c=115&nm=plakplastic
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ikeadeurtjes kun je ook vervangen voor nieuwe ikeadeurtjes MissMara, gemiddeld keukendeurtje van de goedkoopste serie is 6 euro! (wij hebben een wandkest gebouwd met maar liefst 18 deurtjes en de goedkoopste waren 4 euro!)
Alle reacties Link kopieren
Offtopic: Gebakkie, ik had een reactie geplaatst in je plafondlamp-topic...weet niet of je het al had gezien maar misschien heb je wat aan wat ik daar neer heb gezet.



Verder geen keukenkastjes tips....
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 30 augustus 2009 @ 12:26:

Ikeadeurtjes kun je ook vervangen voor nieuwe ikeadeurtjes MissMara, gemiddeld keukendeurtje van de goedkoopste serie is 6 euro! (wij hebben een wandkest gebouwd met maar liefst 18 deurtjes en de goedkoopste waren 4 euro!)



Okee, da's niet duur! Alleen zullen de deuren van vaatwasser, koelkast, vriezer wel wat duurder zijn. Maar ik ga dit zeker bekijken, het is allicht minder werk dan dit: (tip die ik elders vond):



Advies ingewonnen bij een vutter die werkzaam is geweest in deze branch en de man adviseerde bij om met een fohn al de folie te verwijderen en daarna de mdf deurtjes te gronden en 2x af te lakken

Kan daarna nog jaren mee
Alle reacties Link kopieren
quote:Kwarktaart schreef op 30 augustus 2009 @ 12:35:

Offtopic: Gebakkie, ik had een reactie geplaatst in je plafondlamp-topic...weet niet of je het al had gezien maar misschien heb je wat aan wat ik daar neer heb gezet.



Verder geen keukenkastjes tips....Oh kwarktaart, bedankt! Ik zal eens informeren bij Agave, morgen. Ik hoop dat het inderdaad zo is Bedankt!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mevrouwdekees schreef op 30 augustus 2009 @ 12:26:

Ikeadeurtjes kun je ook vervangen voor nieuwe ikeadeurtjes MissMara, gemiddeld keukendeurtje van de goedkoopste serie is 6 euro! (wij hebben een wandkest gebouwd met maar liefst 18 deurtjes en de goedkoopste waren 4 euro!)MdK, zijn deurtjes los te zien op de ikeasite? Ik kan ze niet vinden, alleen hele nieuwe kastjes.
Alle reacties Link kopieren
Zie hier: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70129518

Ik zag in de gauwigheid ook frontje voor een vaatwasser van 25, maar dat was een andere soort.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebakkie schreef op 30 augustus 2009 @ 12:41:

[...]



Oh kwarktaart, bedankt! Ik zal eens informeren bij Agave, morgen. Ik hoop dat het inderdaad zo is Bedankt!Graag gedaan
Alle reacties Link kopieren
Je kan mijn gedachten lezen blijkbaar!



Heb al wat meer gevonden op deur keuken.



Bedankt! Lijkt erop dat we voor een paar honderd al nieuwe kastfrontjes hebben. Maar het blijft een beetje zonde: het liefst willen we een hele nieuwe keuken, flink wat hoger aanrechtblad etc., maar dat kan bruin even niet trekken. Dus voor die paar jaar dat dat nog gaat duren is dit wel een goeie optie.
Alle reacties Link kopieren
BGB, bedankt voor de links, daar heb ik zeker wat aan. Gewoon plakken met glassex en strak trekken met en wisser, was ik zelf niet opgekomen maar zo doen ze dat met autoruiten ook. Handig
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
een vriend van me heeft zijn (saaie) witte keuken met plakplastic behandeld en het ziet er super gaaf uit. Als je even weinig geld hebt en je doet het netjes is het een goede oplossing.
Alle reacties Link kopieren
quote:Gebakkie schreef op 30 augustus 2009 @ 12:48:

BGB, bedankt voor de links, daar heb ik zeker wat aan. Gewoon plakken met glassex en strak trekken met en wisser, was ik zelf niet opgekomen maar zo doen ze dat met autoruiten ook. Handig Ja en bubbels kun je ook wegwrijven met een theedoek. Koop altijd een rol extra mocht er iets misgaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit zeker de juiste manier is en mocht het niet mooi uitpakken dan kan je de folie gemakkelijk verwijderen. Bij mij is het net andersom. Ik wil de gekleurde planken juist creme/wit hebben. Dat steekt erg mooi af bij de beuken lijsten waarmee de deurtjes zijn afgewerkt.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een bedrijf in reclame en belettering.

Ik denk dat het wel mogelijk is om met een matte folie te doen.

En prijzig is het niet echt na mijn idee. Ook is het een snelle makkelijke oplossing. Je kunt het namelijk gewoon met water doen. Echt heel simpel!

Mail mij maar als je interesse hebt. Kan eventueel ook wel een proefstukje opsturen.
Alle reacties Link kopieren
ik denk er ook aan plak plastic op de kastdeurtjes te gaan doen...

alleen wat ik me afvroeg...zijn die rollenniet te smal???want heb geen zin om het in 2 x dr op te plakken...wil het dan wel egaal hebben
Alle reacties Link kopieren
het folie wat die vriend gebruikte was iets breder dan de kastdeurbreedte (mooi scrabbelwoord;) Zodat je het om de randen heen plakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven