Wonen in Den Helder?

17-09-2009 14:46 62 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend werkt in Den Helder. Hij komt nu alleen in het weekend thuis, maar we willen graag dichterbij gaan wonen.



Wie weet er wat leuke buurtjes om te wonen zijn in Den Helder? (Wij komen van een heel andere kant van Nederland, ik ben in Den Helder niet goed bekend.)



Of misschien een leuk huisje in een dorpje dichtbij met wat meer privacy, dat is een ideaal van mij en de huizenprijzen vallen erg mee in de kop van noord holland. Maar misschien is dat meer iets voor de toekomst, nu willen we tussen de 150.000 en 200.000 uitgeven. Ik moet natuurlijk nog een baan zien te vinden in die regio en met deze crisis zie ik dat niet 123 gebeuren, dus het mag ook niet teveel gaan kosten.
Alle reacties Link kopieren
ik zou liever in de buurt van Den Helder zoeken dan in Den Helder. de stad staat niet echt bekend om de gezelligheid!
Ik kom er vandaan, oorspronkelijk. Ik kom er nog vaak, want ouders wonen er en BF. En vriendinnen.



Het heeft een negatief imago. Ik vind het zelf meevallen. Maar ik ben bevooroordeeld.



Je zit lekker dicht bij een rustig strand, dicht bij Texel.



Leuke buurten om te wonen: Huisduinen, Vogelbuurt, stukjes van Nieuw-Den-Helder.
Alle reacties Link kopieren
We willen nu juist in de buurt van zijn werk gaan wonen, hij werkt heel dicht bij het centrum. Kijk, een kwartier reistijd is goed te doen, maximaal een half uur.
Den Helder is klein. Als je IN Den Helder woont is het alles binnen het half uur denk ik (en dan bedoel ik op de fiets, )
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het inderdaad heel fijn om lekker bij de zee/strand te wonen, als dat aan te fietsen is is dat een grote pré!



En lekker dagjes weg op Texel, voor 4 euro ga je al retour geloof ik.
Ow ja, ook leuk is geleerden buurt en rondom de Java straat. Je mag me ook mailen. (even vrienden worden eerst dan)
Alle reacties Link kopieren
En waarom dat negative imago?
Zie nu dat je in een dorp in de buurt wil wonen. Dan is Westerland/de Haukes misschien wat voor je.
quote:threelittleducks schreef op 17 september 2009 @ 15:05:

En waarom dat negative imago?tja, beats me.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier al wel vaak te horen gekregen dat het het einde van de wereld is, maar daar kan ik niet veel mee. We willen juist daarheen omdat het bij mijn vriend zijn werk is. Ja ver weg van familie, maar voor ons even ver van bijv. de randstad al nu.
Alle reacties Link kopieren
Niet persé in een dorp in de buurt hoor, maar dat is gewoon een droom, lekker vrij wonen, maar nu misschien nog niet helemaal betaalbaar.
Alle reacties Link kopieren
En welke buurten moet je echt mijden, ook wel handig tijdens mijn fundazoektocht?
Alle reacties Link kopieren
quote:potsiedikkie schreef op 17 september 2009 @ 14:58:

ik zou liever in de buurt van Den Helder zoeken dan in Den Helder. de stad staat niet echt bekend om de gezelligheid!



Idem dito, al ben ik uiteraard ook bevooroordeeld. Den Helder vind ik zelf erg kil, grauw en vlak. Den Helder noemen wij ook wel het windgat, waait er áltijd ongekend. En dat uit de mond van iemand die altijd aan zee gewoon heeft.



Verdiep je in de regio. Trek er eens een dag voor uit en ga de Kop bekijken. Wat lijkt je wat, wat niet? Genoeg keuze aan gehuchtjes, dorpen, grotere dorpen en ook steden. Elk met hun eigen sfeer, voor- en nadelen.



Wat zoek je qua woonwens? Hecht je aan bepaalde faciliteiten in een straal van max. zoveel meter of km? Woon je liever in een oudere woning of nieuwbouw? Karakteristiek of niet? Wat voor mogelijkheden zoek je in een huis?



Als je voor jezelf duidelijk hebt wat je een beetje zoekt en sferen proeft, dan kun je al makkelijker de selectie terug brengen tot een overzichtelijkere groep opties.



Je in de regio verdiepen kan ook handig zijn als je geïnteresseerd bent in wat er op stapel staat. Er staan een aantal zaken op stapel zoals herindelingen, grote bouwprojecten etc.



Veel komt uiteindelijk neer op persoonlijke wensen, smaak en je-ne-sais-quois. Waar de een niet dood gevonden wil worden, heeft de ander zijn hart aan verknocht en vice versa. Vooral veel gaan kijken en sfeer proeven dus.



Qua huizen? Op zo'n 20 minuten van Den Helder hebben we nog een leuk nieuwbouwhuis dat zo ongeveer op het wad staat in de aanbieding;-) , al ligt de vraagprijs iets hoger dan de range waarin je zoekt.
vandaag ga ik van alles kunnen
Vermijden: falga!



Maar het is lastig, nl. afhankelijk per straat/buurtje. Vandaar dat ik zei, mail me. Sommige delen van tuindorp & de visbuurt zou ik ook niet willen wonen. Maar vriend woont ook in de visbuurt en dat is dan wel weer leuk.



En dan nog, het is net wat je zoekt. Ik kan wel een heel ander idee erover hebben dan jij.



Ook leuk:

Indische buurt, Oud Den Helder



Vind de indeling van Funda vaak ook wat vaag.
Alle reacties Link kopieren
quote:threelittleducks schreef op 17 september 2009 @ 15:05:

En waarom dat negative imago?





Eens zien;



- keer op keer politieke en/of problemen.

- Antillianen probleem reputatie

- reputatie dat er nogal eens wat gebeurd in de nachtelijke uren

- gebrek aan sfeer, uitstraling die veel mensen wat afstoot

- steekt wat schril af tegen andere stadsopties in de regio



Dit zijn de belangrijkste punten die hier in de regio spelen omtrent Den Helder waardoor het niet altijd even positief beeld krijgt.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 17 september 2009 @ 15:06:

Zie nu dat je in een dorp in de buurt wil wonen. Dan is Westerland/de Haukes misschien wat voor je.



Hmm, toch een relatief wat duurdere regio op Wieringen. Minpunt kan zijn dat Westerland en de Haukes niet de belangrijkste speerpunten zijn qua dorpskernen. Voorzieningenniveau is dan ook lager dan in Den Oever of Hippolytushoef. Of aan de andere kant van de kleine plas; Anna Paulowna, Breezand etc.



Als we dan toch gaan voor landelijk, vrij etc. dan zou ik zelf meteen helemaal volop inzetten en richten op Smerp, Stroe, Vatrop etc. Maar goed, zie er daar maar eens tussen te komen.
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:roosvrouw schreef op 17 september 2009 @ 15:19:

[...]





Eens zien;



- keer op keer politieke en/of problemen.

- Antillianen probleem reputatie

- reputatie dat er nogal eens wat gebeurd in de nachtelijke uren

- gebrek aan sfeer, uitstraling die veel mensen wat afstoot

- steekt wat schril af tegen andere stadsopties in de regio



Dit zijn de belangrijkste punten die hier in de regio spelen omtrent Den Helder waardoor het niet altijd even positief beeld krijgt.



Je zegt het zelf. Reputatie. Ik zou zelf liever in Den Helder wonen dan in Medemblik of Enkhuizen.



Er zijn overigens weinig plekken meer te vinden waar nooit iets gebeurt in de nachtelijke uren.



Er was hier laatst ook een topic over problemen in Culemborg. Dan is het weer hier, dan weer daar. Maar de slechte reputatie van Den Helder is nogal hardnekkig.



Ik merk dat ik me er ook over opwind. (en ik woon er niet eens meer). Iedereen roept al bij voorbaat dat het er ongezellig is en winderig. Maar ja, door die wind heeft het wel de meeste zonuren van NL. En gezelligheid, daar kun je ook zelf iets aan doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:roosvrouw schreef op 17 september 2009 @ 15:19:

[...]





Eens zien;



- keer op keer politieke en/of problemen.

- Antillianen probleem reputatie

- reputatie dat er nogal eens wat gebeurd in de nachtelijke uren

- gebrek aan sfeer, uitstraling die veel mensen wat afstoot

- steekt wat schril af tegen andere stadsopties in de regio



Dit zijn de belangrijkste punten die hier in de regio spelen omtrent Den Helder waardoor het niet altijd even positief beeld krijgt.Woon je zelf in dh? Ervaar je dit zelf ook als negatief, belemmert het je woongenot?
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 17 september 2009 @ 15:24:

[...]





Je zegt het zelf. Reputatie. Ik zou zelf liever in Den Helder wonen dan in Medemblik of Enkhuizen.



Hmm, qua bestuurlijk is het helaas niet alleen reputatie. I wish, dat zou mijn 'werk' al een stuk makkelijker maken. :-) Zou overigens zelf ook niet in Enkhuizen of Medemblik willen wonen.



quote:Er zijn overigens weinig plekken meer te vinden waar nooit iets gebeurt in de nachtelijke uren.



True, maar het is niet echt geweldig dat er steeds meer een dergelijk gevoel ontstaat ook bij eigen burgers en mensen die in DH werken.



quote:Ik merk dat ik me er ook over opwind. (en ik woon er niet eens meer).



Moet je niet doen. :-) Zoals gezegd; zoveel mensen, zoveel smaken. Daar waar mijn hart ligt, daar wil menigeen ook niet dood gevonden worden.



quote:Iedereen roept al bij voorbaat dat het er ongezellig is en winderig. Maar ja, door die wind heeft het wel de meeste zonuren van NL. En gezelligheid, daar kun je ook zelf iets aan doen.Ja en nee, dat laatste. Je kunt zelf veel invloed uitoefenen, maar je maakt niet als gezin een totaal andere sfeer in een wijk. Die moet je m.i. grofweg liggen of niet. Daarom zeg ik ook; trek er tijd voor uit en ga in de Kop heel letterlijk sfeer proeven. Dan merk je al snel of een gehucht, dorp, wijk of stad potentieel biedt voor datgene dat je zoekt of niet.
vandaag ga ik van alles kunnen
Alle reacties Link kopieren
quote:GeorgieBrown schreef op 17 september 2009 @ 15:24:

[...]





Ik zou zelf liever in Den Helder wonen dan in Medemblik of Enkhuizen. Topografische nitwit als ik ben ging gelijk kijken of medemblik misschien een leuk dorpje in de buurt was, maar het is een uur afstand hihi
Het ging me om de reputatie, als voorbeeld. Nee, dat is niet binnen een half uur reistijd.
Alle reacties Link kopieren
Haha het is al genoemd, maar idd Den Helder heeft de meeste zonuren van Nederland. Persoonlijk vind ik het daar heel mooi.



Ander groot voordeel van Den Helder vind ik dat het allemaal wat stadser is dan veel andere steden. Wat minder sociale controle etc. Dit heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat er dankzij de Marine veel mensen met verschillende achtergronden kwamen. Die mentaliteit merk je nog wel.



Java buurt is idd heel mooi!



En je hebt de zee en een redelijk rustig strand (oke er komen duitsers, maar absoluut niet vergelijkbaar met Zandvoort ed.)



Verder heb ik ook gehoord dat er in Den Helder de zuiverste lucht is van NL (daarom komen er ook veel duitsers daar).



En er zijn idd ook nadelen maar zoals die hier al eerder genoemd zijn merk ik ze niet echt. Het enige wat mij altijd een beetje afstoot is de sfeer in de binnenstad. Een beetje lomp ofzo.



Het is een prima stad hoor!
Alle reacties Link kopieren
quote:threelittleducks schreef op 17 september 2009 @ 15:31:

[...]



Woon je zelf in dh? Ervaar je dit zelf ook als negatief, belemmert het je woongenot?



Nee, ben geen Jutter. Kom er wel al sinds jongs af aan. Woon in een andere Kopgemeente, waar er allerlei verwevingen zijn onderling.



DH op zich ervaar ik niet als negatieve stad. Veel mensen wonen er met veel plezier en dat doen ze ongetwijfeld met een goede reden. :-) Míjn gemeente is het alleen niet om te wonen.
vandaag ga ik van alles kunnen
quote:roosvrouw schreef op 17 september 2009 @ 15:34:

True, maar het is niet echt geweldig dat er steeds meer een dergelijk gevoel ontstaat ook bij eigen burgers en mensen die in DH werken.







Ik heb het idee dat dit een algemene trend is. Zeitgeist zeg maar. Jammer vind ik.



Wat betreft mijn commentaar op gezelligheid. Het is wel zo dat iedereen altijd klaagt dat er niets te doen is, maar dus zelf thuis zit. En in principe is er regelmatig iets te doen. Dus daar kun je dan ook heen gaan ipv thuis zitten klagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven