Wat merk je aan vlakbij een moskee wonen??

07-08-2007 18:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een nieuwbouw huis op het oog. Vlakbij wordt er een moskee gebouwd. Wat zou je daar aan kunnen merken??

Op vrijdag neem ik aan meer verkeer, maar verder??
Alle reacties Link kopieren
Ik woon er niet vlak bij maar in mijn woonplaats staat een hele grote moskee. Hij zou niet misstaan in de Efteling. Ik zou het denk wel vervelend vinden dat geluid uit die minaretten. Dat is 5 x op een dag. Ik zou er dus niet dichtbij gaan wonen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Ik woon in een oude wijk met een moskee op de hoek, inderdaad is er veel verkeer op de vrijdag en hoor je ook de oproep om 13.00 op vrijdag middag.

Met Ramadan is het ook dagelijks iets drukker.



Voor de rest heb ik er geen last van, en ik heb liever dit dan een kerk met luidende kerkklokken op mn vroege uitslaap zondagmorgen! :)

Ik zou me du niet teveel zorgen maken hoor.
Alle reacties Link kopieren
Heb je een huis in Leidsche Rijn op het oog? ;-)
Ik woon ook vlakbij een Moskee en heb nergens last van moet ik zeggen. Je ziet op bepaalde tijden wat meer mensen en auto's, maar das ook alles. Ik ervaar dus geen (over)last...
Alle reacties Link kopieren
Nee niet in de leidsche rijn hoor.

En dat van die minerette.. volgens mij mag dat niet overal, dat je 5 keer per dag die gezangen hoort...

Jullie reacties zijn over het algemeen positief...
Alle reacties Link kopieren
ik woon naast een moskee maar we hebben er geen last van, soms eerder voordeel. Lastige kids worden tot de orde geroepen en ze organiseren juist veel in de buurt om te zorgen dat alles hier leefbaar blijft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook jaren in de buurt van een moskee gewoond. Nergens last van hoor. Inderdaad hoor je af en toe de minaret, maar je hoort de kerkklokken ook.
Alle reacties Link kopieren
JJ80 schreef op 07 augustus 2007 @ 18:43:

Voor de rest heb ik er geen last van, en ik heb liever dit dan een kerk met luidende kerkklokken op mn vroege uitslaap zondagmorgen! :)



Daar heb ik dus last van.. Elke zondag ochtend om kwart voor 10 beginnen die klokken al te luiden

:mad: :-@
ik heb vlakbij een Moskee gewoond en iets verder op stond een kerk.

Binnenshuis hoorde ik de minaret nooit en de kerkklokken wel. Buiten op straat hoorde je het oproep tot gebed wel en idd op vrijdag is er meer verkeer en kon je moelijk je auto parkeren.



Voordeel van de moskee vlakbij is idd de sociale controle. Oudere mannetjes in djellaba's die de hangjeugd tot de orde roepen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven