Woonbladen

11-08-2007 13:30 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een abonnement nemen op een leuk woonblad. VT Wonen en 101 Woonideen vond ik een beetje tegenvallen. Heeft iemand suggesties over wat een leuk woonblad is? en als jullie zouden moeten kiezen tussen VT en 101, welke zouden jullie dan kiezen? ik vond 101 wel leuk vanwege de (goedkope) tips alleen had ik er meer van verwacht. VT ziet er mooi uit maar alles is zo duur!!

alvast bedankt voor de tips!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Buffy,



Ik ben een tijdje lid geweest van beide woonbladen, nu koop ik ze los in de winkel. Sommige dingen zijn idd duur maar ik kan er genoeg inspiratie uithalen om mijn eigen draai eraan te vinden.

Soms koop ik de ariadne maar dat is niet helemaal mijn stijl. Is een beetje te soft en pastel om het zo maar eens te zeggen.



Soms koop ik ook een los woonblad van libelle of iets dergelijks maar daar kan je volgens mij geen abbo op nemen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk zeg je dus dat je VT Wonen beter vindt?
Alle reacties Link kopieren
en wat vind je van Eigen Huis en Interieur dan?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de Ariadne At Home. Vind ik ook een leuke stijl, brocante en een beetje landelijk. Toevallig had ik allemaal al witgeschilderde meubels en dit past er goed bij maar mijn ervaring is dat elk woonblad na een jaar gaat vervelen dus ik neem nooit langer als een jaarabonnement. Zelf vind ik de VT Wonen leuker dan de 101.
Alle reacties Link kopieren
Wou ik ook net zeggen, Ariadne at Home, héle leuke stijl en leuke woonideeën.
Alle reacties Link kopieren
gelukkig maar dat smaken verschillen!
Ik heb ze allemaal een tijdlang gelezen, maar haal het meeste uit VT wonen.

Veel binnenkijken, veel ideeen en je kunt er zelf een goedkopere draai aan geven. Qua kleurideeen ed vind ik VT ook goed, omdat er veel stijlen worden belicht. Ariadne is soms leuk, maar vaak gericht op het landelijke en het softe. Moet je van houden. 101 woonideeen is te mager m.i. Ben je zo doorheen, vind ik. Niet te vaak kopen die bladen, dan blijft het leuk.
Alle reacties Link kopieren
heleen4xx schreef op 13 augustus 2007 @ 21:56:

gelukkig maar dat smaken verschillen!
Ja.. als je niet van landelijk en brocante houdt, dan is Ariadne idd niks :-p
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dus beide leuk, zowel Vt-wonen als Ariadne.Dat zie je dan ook terug in mijn huis. Ik heb witte meubels, maar mijn eet en salontafels zijn van teakhout. Verder is al het houtwerk (kozijnen en deuren) wit, heb een houte vloer, graag zou ik nog de muren donkergrijs willen verven (althans, 1 wand hoor)



Qua winkels vind ik Het Kabinet erg mooi maar ook Rivièra Maison.



(het kabinet = vt-wonen, Rivièra maison = ariadne at home)



Ik ga naar de bieb om de nieuwste te lezen. Staan er leuke, mooie of interessante dingen in dan koop ik hem los.
Alle reacties Link kopieren
ElleWonen vind ik ook erg leuk: hip en designerig, maar niet te exclusief zoals EH&I



Ik vind 101 waanideeën trouwens wel leuk en handig, en behoorlijk afwisselend! Wat ik wel jammer vind is dat ik de vintage-spulletjes vaak het leukst vindt en je moet maar geluk hebben wil je het dan nog ergens vinden.



Maar Buffy, heb je je keus al gemaakt?
Alle reacties Link kopieren
Het is net wat jezelf het meest aanspreekt. Maar ik kan de reactie van Shisensa dat elk woonblad na een jaar gaat vervelen. Net zoals niet nader te noemen vrouwenbladen :D



Ik koop zelf regelmatig woonbladen los en aangezien ik een voorkeur heb voor strak en design, spreken ElleWonen en EH&I mij erg aan. Die laatste vooral omdat er ook aandacht is voor architectuur, een van mijn andere interesses.

Leuk om te zien hoe huizen ontworpen zijn, niet zozeer alleen de inrichting.

EH&I is mijns inziens alleen te dik geworden, het is net een boek. jaren geleden kocht ik het bijna elke keer, maar nu niet vaak meer.

Dure design koop ik nooit, ik snuffel wel eens tussen tweedehands design, das betaalbaarder :D De bladen gaan mij puur om de inspiratie. Ook vakmatig, ik heb een creatief beroep.



101 woonideeen vond ik ook altijd wel leuk, maar is onlangs vernieuwd en naar mijn mening er niet op vooruit gegaan. Ik mis de vele zelfmaakideeen en daarmee de creatieve inslag van het blad. Ik kan er nog wel veel dingen in terugvinden die ik mooi vind, dus af en toe koop ik hem nog wel eens.



VT wonen vind ik niet echt iets, Ariadne al helemaal niet. De landelijke sfeer is niet echt mijn ding. Ik heb nu bij mn woonverzekering van de HEMA een halfjaarabo op de VT wonen gekregen en dat vind ik prima...maar zelf kopen zou ik nooit doen.



Ik zag mijn berg met woontijdschriften groeien en heb onlangs alles doorgenomen, leuke dingen uitgescheurd en bij elkaar geplakt en de rest weggegooid. Leuk zo'n collage en maakt veel keuzes in mn nieuwe huisje veel makkelijker :D



Ik heb trouwens nog nooit iets gekocht dat in een van de tijdschriften stond. Voor mij dus echt pure inspiratie. Jullie wel?
Alle reacties Link kopieren
nee. nog niet. dacht vanochtend nog dat het 101 zou worden maar twijfel nu weer...in het nieuwe huis komen voornamelijk witte meubels, dus misschien dat ik die EH&I nog ga kopen en kijken of dat wat is.



overigens gebruik ik de bladen ook ter inspiratie, soms als er iets in staat wat ik echt leuk vindt en wat betaalbaar is, koop ik het wel.



ik ga nog heel hard nadenken welk blad het gaat worden! bedankt voor alle tips!
Alle reacties Link kopieren
VT wonen heeft nu wel een leuke actie; 12 nummers + een gratis boek + 2 gratis kaartjes voor de woonbeurs in A'dam voor ¤50!!!



Ik mag een abonnement uitzoeken ivm mijn verjaardag. Ik wil VT wonen, maar ik twijfel tussen 2 boeken. (er zijn er 4 waar je uit kunt kiezen) 'Enjoy your home' of 'de woonkamer'. Wie kan me een recensie geven van deze boeken?
Alle reacties Link kopieren
101 woonideeen heeft ook een leuke actie, zit er zelf ook over te dubben om toch maar een abbonnement te nemen aangezien we net een andere huis gekocht hebben.



jaar lang 101 woonideeen en vt wonen voor 52 euro. wordt zo toch wel aantrekkelijk gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ariadne at home(heb ik ook een abbonement op,erg leuk blad) en op de tweede plek komt bij mij de VT wonen. Dat vind ik beide erg leuke woonbladen.
jaar lang 101 woonideeen en vt wonen voor 52 euro. wordt zo toch wel aantrekkelijk gemaakt.[/quote]



Leuke actie. Waar kwam je die tegen?



Nu heb ik de ariadne at home. Leuk blad!!
Ariadne at Home is mijn favoriet. De romantische long islandstijl spreekt me erg aan. Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

101 woonideeen vind ik soms leuk soms niet.
Alle reacties Link kopieren
voor goudvis 30



actie loopt via site 101woonideeen en dan abonnementen dan ga je door naar zester en komt deze actie in beeld.



zit nog steeds een beetje te dubben, ga van de week nog wel een keer in het bladenschap kijken en dan beslis ik
Bedankt. Ik heb nu een abonnement op de adiadne at home. Heerlijk blad, maar de 101 woonideeen vind ik soms ook wel leuk.



Als je naar de woonbeurs in Amsterdam gaat kan je 40% korting op een jaarabonnement krijgen. 50% op een 2 jaar abonnement.



Pas kwam ik ook iets tegen van alle 3 de woonbladen voor 3 maanden voor 30 euro of zoiets. Kan het alleen niet meer vinden. Was een los blaadje bij de ariadne. Misschien dat iemand anders nog weet wat het precies was.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben lid geworden van vt wonen en kreeg een jaar lang gratis 101 wonen erbij kado (+ 2 gratis kaartjes wonbeurs). Of was ik nou lig geworden van 101 en kreeg ik Vt wonen erbij. Anyhow, twee leuke blaadjes. En met een beetje geluk krijg je deze week de Ikea gids, kun je ook lekker kijken :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven