9 flats te koop in straat, hoe onze verkopen?

07-01-2010 13:56 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik wonen in een grote stad waar de huizenprijzen echt heel hoog zijn.

Nu met de crisis is het wel goed te doen een huis te kopen, maar je huis verkopen is haastn iet te doen.



We wonen in een flat met een grote huiskamer (voorheen zat hier nog een slaapkamer aan vast, maar de muur is weggebroken), een slaapkamer, keuken en badkamer en 2 balkons op de 4e verdieping. Dat is de hoogste verdieping van deze flatgebouwen.

De hele straat is aaneensluitend flats, met dus dezelfde soort flatjes.



Nu hebben wij een flat op internet gevonden met 4 kamers waarvan de koopprijs niet eens zo heel veel hoger is als voor de flat waar we nu wonen.



Alleen.....in onze straat staan dus al zeker 9 flatjes te koop, sommige al meer dan 6 maanden!!!



Hoe moeten wij onze flat verkopen als er al 9 te koop staan?

Wie heeft er tips?
Alle reacties Link kopieren
dat wordt een moeilijke!

dit is een beetje het probleem van deze tijd he. niemand raakt zn huis kwijt...

kijk je die klus/makelaarsprogramma's?

die hebben denk ik goeie tips.

zorg dat je huis neutraal van inrichting is, geen heel persoonlijke dingen (rare verzamelingen, felle kleuren, je kent t wel)

zorg dat mensen de potentie zien. (laat weten dat het eerst 2 slaapkamers waren, het kan altijd terug gebracht worden naar de oude staat....)

zorg voor goeie reclame. (goeie makelaar, funda, openhuis, foldertjes etc)



zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Jouw flat moet zich onderscheiden van andere flats. Dus issie goedkoper, mooier, geluidsdichter, energiezuiniger, nieuwere ketel, minder leidingen over de muur, mooiere keuken/ badkamer/ vloer, zonniger balkons, vriendelijker stokdovere buren? Zorg dat dat duidelijk is.



Verder, goede foto's (zie Fokforum voor de meest afschuwelijke fouten op dit gebier) en opruimen opruimen opruimen, schoonmaken schoonmaken, schoonmaken.
Alle reacties Link kopieren
Zorg idd dat ie schoon, neutraal maar wel bewoond, schoon en zonder defecten (b.v. beschadigde deurposten) is.



En bak appeltaart vlak voor je kijkers verwacht zodat het huis ruikt naar appeltaart.
Ik denk dat al die kijkers zo langzamerhand kotsmisselijk worden van de lucht van appeltaart. Nee he, daar heb je er weer eentje!
Alle reacties Link kopieren
Goeie makelaar nemen! Wij hadden een hele goeie en waren ons (beneden)huis in 3 weken kwijt... Jouw huis klinkt trouwens wel als de huizen in onze straat.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor deze tips, ik woon in Leiden . Maar ik vraag me af of de bewoners van die andere 9 flats niet hetzelfde proberen... Sommigen staan al meer dan 6 maanden te koop! De buren onder ons verhuren nu ook hun flat, omdat ze het niet verkocht krijgen...
Alle reacties Link kopieren
Kijk ook even onder het topic "Hoe trek ik kopers voor mijn huis".. Dat loopt al een paar jaar en je kan er heel veel nuttige tips vinden. Sorry, kan vanaf hier niet linken
Dansen is leuker dan lopen
Alle reacties Link kopieren
Een paardenmiddel is om gewoon merkbaar onder de prijs te gaan zitten van de andere flats. En je kunt net als je onderburen je woning te koop zetten en tot het moment van verkoop (op grond van de Leegstandswet) verhuren.
Alle reacties Link kopieren
Moet je per se verkopen Francisca? Of willen jullie verkopen.

Als het het laatste is zou ik blijven en wachten op betere tijden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat is niet bij ons in de oude straat dan:)
Alle reacties Link kopieren
Zorg dat het piekfijn in orde is, zodat mensen weinig hoeven te klussen.
Alle reacties Link kopieren
Als je keuken en badkamer neutraal zijn, een houten vloer en er weinig aan gedaan hoeft te worden zit je doe. Misschien hebben de buren gouden greepjes op de keukenkastjes, bruine tegels in de badkamer, schimmel in de gang, etc? Je kan er weinig over zeggen.
Alle reacties Link kopieren
quote:misschicken schreef op 07 januari 2010 @ 14:30:

Ik denk dat al die kijkers zo langzamerhand kotsmisselijk worden van de lucht van appeltaart. Nee he, daar heb je er weer eentje!
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
quote:milo schreef op 07 januari 2010 @ 19:02:

Moet je per se verkopen Francisca? Of willen jullie verkopen.

Als het het laatste is zou ik blijven en wachten op betere tijden.



Goed advies, Milo.

Maar ik heb laatst gelezen, dat de huizenprijzen de laatste 10 jaar met 25% zijn gestegen.

En die lucht moet er allemaal nog uit.

Dan moet je wel een lange adem hebben.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
Alle reacties Link kopieren
Eens met binkie14. Als ik ons huis nu te koop zou zetten dan is dat bedrag al gauw zo'n 20.000 euro lager, dan het bedrag dat ik in 2005 verwachtte te kunnen vangen na vijf jaar waardestijging. Ik zou nu quitte spelen met het aankoopbedrag anno 2005 inclusief overdrachtsbelasting en notariskosten.
Alle reacties Link kopieren
ja maar als je goedkoper verkoopt, kun je in principe ook goedkoper kopen...dat vind ik dus een raar excuus (al klinkt onderwaarde wel erg naar!)

Sterker nog, als je een duurder huis gaat kopen, dan is het zelfs voordeliger om nu te verkopen en te kopen. Stel je hebt een huis gekocht voor ¤250.000 dat nu 10% in waarde is gedaald en nu ¤225.000 waard is. Een nieuw huis kost 'normaal' ¤500.000 maar nu nog maar ¤450.000 (zelfde 10% minder waard) dan 'kost' het je ¤25.000 op je huidige huis maar 'scheelt' het je ¤50.000 op je nieuwe huis. (¤25.000 'winst')



Je moet alleen niet nu verkopen en over 2 jaar weer kopen (als ondertussen de prijzen zijn gestegen)



Je zou offertes kunnen aanvragen voor het veranderen van het huis in een 2 slaapkamer flat of voor andere dingen die nieuwe mensen mogelijk willen doen. (zie ik vaak in UK woonprogramma's als tip)

Besef je wel dat een 1 slaapkamer flat voor veel mensen minder aantrekkelijk is dan een 2 slaapkamer apartement. (geen babykamer/kinderkamer/werkkamer/logeerkamer/waskamer etc.)



als je flat in hele goeie staat is, zou ik niet snel gaan verhuren. huurders kunnen veel schade aanrichten t.o.v. de huur . (nog een keer verven van muren, vlekken op de vloer etc.)
Alle reacties Link kopieren
gelukkigmeisje: Jouw redenatie gaat alleen op als dat dure huis in de nabije toekomst weer zijn 'oude waarde' krijgt. Wat jij winst noemt, noemt binkie14 lucht.



Uiteindelijk gaat het erom of de koper het huis 450.000 of 500.000 euro waard vindt.



Veel woningen die voor de prijs in de regio Den Haag te koop staan, vind ik die prijs niet waard.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!



Natuurlijk hoeven we niet perce ons huis nu te verkopen, maar mijn vriend en ik worden allebei dit jaar 26 en we willen graag kinderen. In de flatje gaat dat gewoon niet en ik vond opeens zo'n mooi appartement met 3 slaapkamers voor weinig... Dan wil je toch we snel weg!



Onder de prijs gaan zitten is wel slim, alle huisjes hier in de straat staan rond de 155.000 te koop. Mijn vriend betaalde 144.000 voor deze flat omdat de kopers er vanaf wilden. Dus erg veel verlies zullen we wel niet gaan lijden dan! De nieuwe flat staat voor 159.000 dus dat is best mooi (met de gedachte dat er nog wel wat af kan, want de flat is per direct te koop).



Ons huisje ziet er super uit van binnen, we kochten het al met een mooie laminaatvloer door het hele huis en dat is nog steeds erg mooi na 3 jaar wonen door ons. De muren zijn mooi geverfd, de keuken is nog in goede staat en de badkamer kan er mee door. De slaapkamer is ook prima (ookal heeft de poes aan het behang gekrabd )... Ik denk dat als ik het huis schoonmaak en alle rommel aan de kant zet en foto's maak, dat ons huisje er echt wel uitspringt!
Alle reacties Link kopieren
Maar... heeft hij het gekocht voor 144.000 of was dat de prijs inclusief kosten koper? Dat scheelt nogal wat :-)
Alle reacties Link kopieren
Nee de prijs was inderdaad ongeveer 154.000 met kosten koper erbij...
Alle reacties Link kopieren
Precies, dus als je dan onder de prijs van die andere flatjes wil gaan zitten met de vraagprijs, en daar kun je ook nog iets vanaf halen na de onderhandelingen, heb je toch nog wel wat verlies.

Hoeft geen probleem te zijn, maar wel iets om rekening mee te houden...
Alle reacties Link kopieren
Ja dat beetje verlies vind ik niet zo heel erg, want ik weet dat we toch niet meer kunnen krijgen dan wat mijn vriend ervoor betaald heeft!



Gisteravond heb ik een afspraak gemaakt met de hypotheekadvisseur van de bank waarbij mijn vriend zijn hypotheek heeft afgesloten. Pas 10 februari!!! Je denkt toch met deze huizenmarkt dat het niet zo druk is...



Nu moet ik dus nog een maand wachten op advies over de hypotheek en huis verkopen/nieuw huis eventueel kopen. Maar ik ben bang dat het huis dat ik op het oog heb opeens verkocht wordt (het staat nu bijna 3 maanden te koop en is per direct bewoonbaar). Ik heb bij de makelaar wel een bezichtiging aangevraagd....



Heeft iemand nog tips wat we nu in de tussentijd kunnen doen met ons huis, moeten we deze vast te koop zetten via Hyves ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Als die flat die jij op het oog hebt verkocht wordt dan komt er vast wel weer een andere mooie flat te koop.



Ik zou dus geen overhaaste beslissingen nemen en al helemaal niet je eigen flat met verlies gaan verkopen.



Je schrijft dat je meer ruimte wil ivm met een toekomstig kindje.

Wacht eerst maar eens af. Misschien duurt het jaren voordat je daadwerkelijk zwanger bent. Als je alsnog snel zwanger bent is het vroeg genoeg om je huis met verlies te verkopen.

Dan heb je nog keus genoeg uit allerlei mooie grotere flats.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven