Voegen douchetegels ECHT goed schoon krijgen

03-02-2010 16:17 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe krijg ik de voegen van mijn douchetegels nu echt goed schoon. Ze zijn ooit begonnen als wit maar zijn nu toch wel gelig geworden. Zo eens in de twee weken boen ik ze schoon met een harde borstel en CIF maar het resultaat is er (ondanks dat het een tijdrovende klus is) niet echt naar.



Ik ben een beetje huiverig voor dat agressieve ontkalkende en reinigende spul...ben bang dat mijn mooie tegels hier op den duur lelijk van worden. Wie heeft voor mij de gouden tip?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Dat verhaaltje plantenspuit doet hier al jaren de ronde, helaas heeft het mij ook niet geholpen bij de witte voegen in de badkamer.



Ik heb er keukepapier op gelegd en een liter schoonmaakazijn overheen gegooid. Een nacht laten intrekken en 's ochtends geboend. Nu weer stralend wit!



Dit moet je niet al te vaak doen trouwens, want als ik me niet vergis zit er iets kalk-achtigs in de voegen die je dan ook aantast. Maar eens in de zoveel tijd moet kunnen en dan goed bijhouden.
Alle reacties Link kopieren
Powerrrrrrrr Cleaner van de Lidl..(knalroze kan niet missen)



Voegen nat maken , opspuiten, paar minuten in laten trekken, met een oude afwasborstel over de voegen gaan, afspoelen...tadaaaaaa..

Heb het van de week gedaan...met weinig moeite superschoon !
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden over de voegenreiniger van HG. De vorige bewoners van ons huis hadden zalmroze latex op de voegen gedaan, zelfs dat ging er af.
Alle reacties Link kopieren
quote:Jorina schreef op 03 februari 2010 @ 16:28:

Ik ben erg tevreden over de voegenreiniger van HG. De vorige bewoners van ons huis hadden zalmroze latex op de voegen gedaan, zelfs dat ging er af.Dit ga ik ook proberen!
Alle reacties Link kopieren
chloor...

Goed insmeren/spuiten en goed laten inwerken, daarna is het zo weer schoon...
Alle reacties Link kopieren
Maar chloor zou ik met kinderen in huis toch niet zo snel gebruiken... Wordt dat trouwens niet gelig op den duur?



Ben ook wel fan van HG, ga die voegenspray ook maar eens kopen. Wel duur spul trouwens.
Alle reacties Link kopieren
hg! die werkt goed.Maar als je geen chloor wilt gebruiken met het oog op je kinderen,kan je ook hg niet gebruiken. En als je het gebruikt goed ventileren! Je badkamer ruikt nog dagen naar een zwembad. Maar het werkt wel,en het blijft langer schoon.

succes!
quote:kat75 schreef op 03 februari 2010 @ 16:28:

Powerrrrrrrr Cleaner van de Lidl..(knalroze kan niet missen)



Voegen nat maken , opspuiten, paar minuten in laten trekken, met een oude afwasborstel over de voegen gaan, afspoelen...tadaaaaaa..

Heb het van de week gedaan...met weinig moeite superschoon !





KLinkt goed!

Zou ik dat ook kunnen gebruiken bij getrommelt marmere tegels?
Alle reacties Link kopieren
Antikal gecombineerd met tandenborstel.

Na afloop heb je een lege fles en haveloze tandenborstel, maar wel stralend witte voegjes!!!
Alle reacties Link kopieren
quote:appeltjesgroen25 schreef op 03 februari 2010 @ 16:52:

[...]





KLinkt goed!

Zou ik dat ook kunnen gebruiken bij getrommelt marmere tegels?Nee staat op de fles dat dat niet kan. Het is ook behoorlijk agressief spul.
quote:SB1980 schreef op 03 februari 2010 @ 17:04:

[...]





Nee staat op de fles dat dat niet kan. Het is ook behoorlijk agressief spul.





Jammer!



De voegen zijn hier in het douchegedeelte ook een beetje gelig.

Voor zover ik weet mag ik het alleen maar met groene zeep schoonmaken, en iig niet met agressieve middelen.



Maar ja, groene zeep is ook niet alles.
Alle reacties Link kopieren
quote:Tamararara schreef op 03 februari 2010 @ 17:03:

Antikal gecombineerd met tandenborstel.

Na afloop heb je een lege fles en haveloze tandenborstel, maar wel stralend witte voegjes!!!



Ugh....



Na afloop... 4 uurtjes schat ik zo
Owwwww, en ik heb zoveul voegen in mijn badkamer.

Tot nu toe redelijk wit, maar straaaaalend wit, neuh. Hoeft ook niet van mij.
Alle reacties Link kopieren
Toen wij hier in dit aftandse huis kwamen wonen, waar de bewoners (of woningbouw?) in de jaren 70 een schitterende groen met bruine badkamer hadden geplaatst, kun je je misschien wel voorstellen hoe die voegen er 30 jaar na dato uitzagen.



Ik heb van mijn schoonmoeder een stoomapparaat mogen lenen (soort hogedrukspuit met heet water, maar dan voor binnen) en daarmee heb ik alle voegen weer redelijk als nieuw gekregen. Het vuil zag je er gewoon echt van afschieten.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
ik ben dol op HG schimmel-, vocht- en weerplekkenreiniger

Er op sprayen, laten intrekken en afspoelen.

Het spul is wel heftig, dus pas op voor kleding, en ventileer heel goed, anders val je echt om.

Maar het werkt echt goed voor weer plekken enz, dus zeker voor jouw probeem, alles wordt weer stralend wit
Alle reacties Link kopieren
Die voegen.... echt een rotklus, maar met HG redelijk te doen. Maar: ik heb nu ook wat zwarte plekken/randen op het plafond van de badkamer. Hoe krijg je die weg? Moet je dan het plafond opnieuw witten? Heb al geprobeerd te poetsen, maar dan wrijf ik het juist uit en wordt het alleen maar erger.
Alle reacties Link kopieren
quote:2Italy2 schreef op 03 februari 2010 @ 17:23:

Owwwww, en ik heb zoveul voegen in mijn badkamer.

Tot nu toe redelijk wit, maar straaaaalend wit, neuh. Hoeft ook niet van mij.Ik neem eigenlijk ook genoegen met 'redelijk wit' Als ik het schoonmaak, dan gebruik ik chloor...
quote:_coffee schreef op 04 februari 2010 @ 21:10:

Die voegen.... echt een rotklus, maar met HG redelijk te doen. Maar: ik heb nu ook wat zwarte plekken/randen op het plafond van de badkamer. Hoe krijg je die weg? Moet je dan het plafond opnieuw witten? Heb al geprobeerd te poetsen, maar dan wrijf ik het juist uit en wordt het alleen maar erger.

HG weerplekkenreiniger, wat Mamsky schreef. Dát werkt als een tierelier. Wij hadden een paar schimmelplekken en het is zonder enige moeite wat dan ook, helemaal weg. Spuit het voor de lol ook eens op je douchedeur... vooral de omlijsting... mijn hemel, dáár kwam een schimmel vanaf!! Eigenlijk te goor voor woorden.



Gelukkig heb ik nu een net nieuwe badkamer, die ik morgen weer eens helemaal onder handen neem. Nu is alles nog wit, en dat wilde ik graag zo houden!
Alle reacties Link kopieren
Heb HG voegenfris gekocht maar ik vond het tegenvallen eigenlijk. Wel een stuk schoner maar ik had echt stralend wit verwacht (misschien ook mijn verwachtingspatroon eens bijspuiten).



Enne...dat HG weerplekkenreiniger..kun je dat gewoon op je silliconen kitranden spuiten dan??
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Alle reacties Link kopieren
Ik lachte mijn buurvrouw altijd uit. Die deed de voegen geregeld met een tandenborstel en bleek. Toen ik mijn haarverf liet intrekken heb ik het uit verveling uitgeprobeerd. Er kwam zwart water af! Het tandenborsteltje op zijn tijd is geen overbodige luxe in de douchekabine. Hiermee worden je voegen echt schoon!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven