Gele handdoeken bruin verven

29-08-2007 08:45 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag mijn gele handdoeken (middengeel, niet heel hard geel, maar ook niet heel lichtgeel) chocoladebruin willen verven. Wat voor kleur verf moet ik dan kopen: gewoon bruin òf een andere kleur, omdat de "onderkleur" geel is?
Ik zou nieuwe handdoeken kopen, die verf is superchemisch (slecht voor je huid én het milieu), stinkt, en je handdoeken geven na een jaar nog af. Ook weet je niet hoe de verf 'pakt'. Het resultaat kan vlekkerig en dramatisch zijn..
Alle reacties Link kopieren
Gewoon donker bruine verf kopen de ondergrond is licht dus dat gaat prima. Ga je je handdoeken met de machine wassen of met de hand (ik zou persoonlijk niet kiezen voor het verven met de hand)? Ik heb regelmatig mijn hoezen van stoelen/bank geverfd met de (wasmachine) verf van DYLON. De stof geeft niet af, het resultaat is mooi egaal maar je moet je wel echt aan de gebruiksaanwijzing houden!



Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Rare vraag misschien, maar waarom wil je in godsnaam bruine handdoeken?



@-(
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef op 29 augustus 2007 @ 12:27:

Rare vraag misschien, maar waarom wil je in godsnaam bruine handdoeken?



@-(
Zodat je een lekker bruin kleurtje hebt als je jezelf hebt afgedroogd?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 29 augustus 2007 @ 12:29:

[...]





Zodat je een lekker bruin kleurtje hebt als je jezelf hebt afgedroogd?




Hmm.. inderdaad wel handig.



Bij bruine handdoeken zie je ook niet de achtergebleven remsporen. Hoef je dus niet op kookwas te zetten.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
calvijn1 schreef op 29 augustus 2007 @ 12:42:

[...]



Hmm.. inderdaad wel handig.

Bij bruine handdoeken zie je ook niet de achtergebleven remsporen. Hoef je dus niet op kookwas te zetten.




Getver Calvijn, jij bent wel een heel vies vrouwtje!!! X-D



Vind het gewoon wel weer eens leuk om iets anders te hebben. Had er zelf ook eerst niet aan gedacht om bruin in de badkamer te gebruiken, maar zag het laatst in een woonprogramma en vond het resultaat erg mooi en luxe!
Alle reacties Link kopieren
Mijn moeder heeft vroeger ooit eens een stapel chocolade bruine handdoeken cadeau gekregen.

Waren echt afschuwelijk! (vond mijn moeder zelf ook)



Vandaar misschien, heb gewoon een jeugdtrauma van die dingen overgehouden X-D
Frankly my dear, I don"t give a damn
Alle reacties Link kopieren
De verf die jij nodig hebt kan je bij de drogist kopen en zit in een soort doosjes, er staat dat het koude verf is maar je moet het programma van je wasmachine op 60 graden zetten en dan komt het er prima uit, het geeft overigens helemaal niet meer af is mijn ervaring, maar ik vind bruin wel echt een afschuwelijke kleur.
Alle reacties Link kopieren
wat je eventueel nog kan doen na het verven, is laten weken in koud zoutwater *gewoon water met zout ;)*... dat wil helpen bij het niet afgeven na het verven... Wij hebben zo ook witte handdoeken lichtblauw geverfd, werkt prima... gewoon potje(s) bij de drogist kopen, en dat spul in de wasmachine gooien,

niet vergeten nog een kee leeg te wassen na het verven, anders is je volgende was ook bruin :P
Alle reacties Link kopieren
Nou het lijkt mij heel simpel..koop gewoon nieuwe scheelt je ook nog eens een hoop tijd....
Alle reacties Link kopieren
Bij de Dylonverf van de drogist moet je sowieso een theelepel (of meer, weet ik niet zeker) zout doen. Daarna eventueel uitspoelen met azijn en de verf geeft niet af. Ik was het daarna vaak nog een keer in de wasmachine met een kleine beetje wasmiddel.



Ik verf regelmatig kledingstukken met dylonverf, stinkt niet, geeft niet af. Waar je wel rekening mee moet houden is dat het vaak vlekkerig pakt, althans is mijn ervaring. Als je een tye and dye effect wil of niet erg vind is dat geen probleem natuurlijk. ;-]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven