Badkamerverlichting huur app stuk: wie betaald?

02-09-2007 13:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb een vraag over mijn huurapp waar ik nu ongeveer een half jaar woon. Sinds vorige week is de lamp in de badkamer kapot. Dit is zo'm simpele witte glazen bol. Omdat ik de lamp wilde verwisselen wilde ik hem losdraaien. Dat ging echter zo lastig dat er tijdens het draaien meteen een breuk in kwam en ik vervolgens met een halve gebroken bol in mijn hand stond.

Vervolgens heb ik de lamp geprobeerd te verwisselen, maar ook met een nieuwe lamp erin doet het licht het nog steeds niet. Ook een tweede nieuwe lamp (om te checken of de nieuwe lamp misschien kapot was) maakte geen verschil.



Ik weet dus ondertussen niet meer waar het aan ligt. Ik zit dus nu met een kapotte bol en de verlichting die het sowieso niet meer doet. Aan de ene kant vind ik het lullig de huisbaas te bellen, voor hetzelfde geld is het iets heel simpels. Aan de andere kant weet ik niet hoe ik het zelf kan oplossen. Een nieuwe lamp monteren kan ik helaas niet zelf. Ik woon in mijn eentje en heb binnen mijn vriendenkring geen mensen die me hiermee kunnen helpen. Wat zouden jullie doen?? En wie betaald de kosten voor reparatie hiervan?? Het huurcontract geeft me niet echt een oplossing namelijk...
Gewoon de huurbaas bellen en om hulp vragen, wie weet regelen ze het en is jouw probleem opgelost.
Alle reacties Link kopieren
Dit valt zeer waarschijnlijk onder eigen onderhoud en dus zijn de kosten voor jou. Ik denk dat een stop gesprongen is in de meterkast en dat er dus zowieso geen stroom meer op staat en dat de lamp het daarom niet doet. Dus kijk even in je meterkast of daar een stop is gesprongen en vervang die dan even.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gekeken maar er is geen stop gesprongen. Dat was ook mijn eerste ingeving namelijk. Ik heb in de kast gekeken en dat zag er normaal uit en alle andere lichten en apparatuur doen het nog... Denk dus niet dat dat het probleem is.

Maar ik ben er dus zelf ook bang voor dat het onder eigen onderhoud valt. En daar baal ik van, omdat ik dan waars iemand moet gaan inhuren..
Alle reacties Link kopieren
dignity schreef op 02 september 2007 @ 16:38:

Ik heb gekeken maar er is geen stop gesprongen. Dat was ook mijn eerste ingeving namelijk. Ik heb in de kast gekeken en dat zag er normaal uit en alle andere lichten en apparatuur doen het nog... Denk dus niet dat dat het probleem is.

Maar ik ben er dus zelf ook bang voor dat het onder eigen onderhoud valt. En daar baal ik van, omdat ik dan waars iemand moet gaan inhuren..




Maar als je verschillende groepen in je meterkast hebt, zoals badkamer, keuken, woonkamer kan het net dat ene stopje van de badkamer zijn. Je schrijft dat al je andere apparatuur het wel doet maar staat dit ook in de badkamer? Zo niet, dan zou ik toch nog even in je meterkast kijken.



Kijk bijvoorbeeld eens op het Fok! forum bij klussen en wonen. Daar zitten een aantal electriciens die je vast wel online verder kunnen helpen. Of zoek eens op Google. Waarschijnlijk is het maar een klein dingetje dat je zo hebt opgelost
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de vraag idd ook even op Fok! gedropt, bedankt voor de tip! heb daar ook al wat mogelijke oplossingen binnen, maar ik denk dat ik komende week toch maar even de huisbaas ga bellen. Het is de eerste keer dat ik ze voor een reparatie moet bellen en het schijnt dat ze nogal laks zijn in het oplossen van dit soort kleine dingen, vandaar dat ik het eerst zelf wilde proberen. Maar nu er oplossingen binnenkomen in de trant van dat ik de bedrading moet controleren etc, besef ik me dat ik dat soort dingen niet zelf kan repareren. Ik kom er dus waars niet onderuit.



Dit heeft me overigens wel aanleiding gegeven me in te schrijven voor een simpele kluscursus voor vrouwen. Nu ik op mezelf in zo'n appartement woon is het voor de toekomst toch wel handig dat ik meer kan dan een enkel schroefje aandraaien....bedankt iig voor jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Ligt het puur in de bedrading dan valt het toch echt onder onderhoud van de huisbaas. Ligt het in de stoppenkast dan moet je of een nieuwe stop erin draaien (of de schakelaar omzetten) Of even het electrabedrijf laten komen (en dan bedoel ik het bedrijf wat voor de stroomvoorziening zorgt in huis. nuon, bv) Ga niet zelf zitten gokken. Laat je huisbaas langskomen die er is voor dit soort dingen. Niet zelf prutsen dus. Wacht zijn antwoord af en dan weet je genoeg.
Alle reacties Link kopieren
Als je om een uitgebreidere omschrijving vraagt ivm de draden (denk aan kleuren, bevestiging) dan kun je er zelf ook vast wel uitkomen. Bij een lampenzaak kan je misschien ook wel met je oude armatuur terecht om te testen of die het nog doet. Zo'n simpele bol kun je daar voor een euro of 7 kopen.

Beter zou zijn als je een speciale badkamerlamp zou hebben, die spatwaterdicht is. Het gaat natuurlijk wel om electriciteit.

Als je dat nou tegen je huis baas zegt, dat de huidige lamp onveilig is? Wellicht dat hij het zelf dan wel aanbiedt?
Alle reacties Link kopieren
Zoals eerder al is gezegd is de bedrading sefect dan is het voor de verhuurder. Is er gewoon een kwestie van een losdraadje dan is het voor rekening van jou.

De kans is heel groot dat het iets heel kleins is. Heb je geen aardige buurman of collega die er even naar wil kijken. Wanneer je een electricien laat komen voor een los draadje of zo iets ben je al snel een flink bedrag aan voorrijd kosten etc kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven