aanmalingen vorige bewoners, hoe kom IK daar vanaf!!!

09-09-2007 21:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal ik zit met een mega probleem.

onze vorige huurders hebben veel schulden nu is dat ook ons probleem omdat er duurwaarders zeer regelmatig voor de deur staan als we thuis zijn is dat geen probleem we moeten dan wel aantonen dat wij andere mensen zijn dan die ze zoeken.

maar zijn we niet thuis kunnen ze dus zomaar ons huis leeg halen daar zitten we niet op te wachten bv a.s vrijdag komen ze ook als we niet thuis zijn komen ze beslag leggen ook als we niet thuis zijn!!!! ik moet die dag werken net als mijn man dus een probleem, een grote A4 ophangen heeft geen zin omdat ze daar echt niet naar kijken, naar de gemeente geweest dat werkt ook niet net als de politie die kan ook niets doen.

die andere bewoners volgends mede bewoners van de wijk ergens onder gaan huren en dus geen bekent adres hebben.

wie kan ons helpen we weten het echt niet meer, slapen slecht en ben iedere keer weer bang dat ons huisje leeg staat als we thuis komen en onze huisdieren weg zijn.

deze week komen er weer 3 deurwaarders dus help!!!!!! wie weet me goed advies te geven zodat ik er snel vanaf ben en weer een normaal leven kan leven.

mvgr poehtie
Alle reacties Link kopieren
Die grote A4 ophangen werkt wél, want mijn broer heeft hetzelfde probleem en die heeft iedereen inmiddels weggejaagd met z'n A4. Maar je moet ff weten wat je er op moet zetten, wil je daar best mee helpen. Stuur ook alle post van deurwaarders (leuke woordspeling: duurwaarders!) terug met op de envelop de mededeling dat de geadresseerde verhuisd is naar een onbekend adres. Enne het zijn trouwens aanmaningen en geen aanmalingen maar dat terzijde, als het aanmalingen waren geweest had je er maling aan kunnen hebben :-)
Heb je de verhuurder van jullie woning al ingelicht? Misschien dat zij wat kunnen betekenen?



Een zeer vreemde zaak dat hier niks aan te doen is!



Verder zou ik het ook niet weten poethie....



Succes in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn broer staat op z'n A4:



Geachte deurwaarders/incassobureau's,

Gelieve goed nota te nemen van het feit dat de heer (... naam van degene die de schulden heeft gemaakt...) hier NIET woonachtig is. Op dit adres woont (.. naam broer..), u kunt dit nagaan bij de GBA(*)

Van onrechtmatig toegang verschaffen tot dit pand danwel het onrechtmatig wegnemen van goederen zal aangifte gedaan worden bij de politie, vanwege huisvredebreuk cq diefstal/verduistering. (misdrijven vetgedrukt en onderstreept)

En dan zijn naam, zijn handtekening en zijn 06-nummer.



(*) GBA = Gemeentelijke Basisadministratie



Ok vriendelijk geformuleerd is anders, maar bij dit soort gasten moet je tanden tonen. De deurwaarder moet sowieso vergezeld zijn van een hulpofficier van justitie om jouw huis binnen te kunnen treden als je er niet bent, dus als hij over die A4 heenlezen dan leest die hulpofficier 'm wel.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben er ook een beetje last van gehad maar 1 telefoontje per deurwaarderskantoor en we hebben er nooit meer wat van gehoord.
Alle reacties Link kopieren
Als je al weet dat die deurwaarders komen dan weet je dus ook welke het zijn. Bel ze op en leg de situatie uit. In dat telefoongesprek kun je soortgelijke dingen aangeven als Mastermind's broer op zijn A4 heeft staan. Ze mogen niet jou woning betreden, als hun kenbaar is gemaakt dat degene die ze hebben moeten daar niet woont. Het is dan aan hun om de persoon in kwestie zelf op te sporen, niet aan jou.

Vervolgens zet je dit ook nog op schrift (dat die persoon daar niet woont, dat jij daar woont en dat de spullen in dat huis van jou zijn, als ze toch komen en naar binnen gaan/spullen meenemen dat er aangifte gedaan zal worden van huisvredebreuk, diefstal etc.) en levert dat als mogelijk persoonlijk af bij het deurwaarderskantoor. Maak 2 versies en laat ze er 1 ondertekenen, zodat je aan kan tonen dat ze het ontvangen hebben.



Staat de oude bewoner nog op jou adres ingeschreven? je kunt de gemeente wel degelijk vragen die persoon uit te schrijven, omdat jij er nu woont en je overlast hebt van zijn inschrijving op dat adres. Je huisbaas kan getuigen dat jij de rechtmatige bewoner bent.



Succes en laat je niet bang maken! Vooraf de deurwaarders inlichten en dan mogen ze helemaal niks meer!.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier ook enige tijd last van gehad. Voor nu A4 op deur plakken met inderdaad ook je mobiele nummer zodat ze je kunnen bellen. Verder zelf proberen om deze deurwaarders op te bellen. Men is verplicht gba gegevens op te vragen alvorens beslag te kunnen leggen. Wat heb je precies ontvangen. Is het een dagvaarding met daarin een datum voor een zitting? Beslag mag namelijk alleen gelegd worden na uitspraak van een rechter! En daaar moet men een recent gba uittreksel overleggen. Helaas weet ik uit ervaring dat het even kan duren. Wij stuurden alle post retour met kopie van ons huurcontract en telnr van woningbouw. Nu na twee jaar zijn we er van af.Veel incassobureaus dreigen heel veel en blijven brieven sturen ookal heb je ze al berichtl Even volhouden dus
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook meegemaakt met de vorige bewoner, die was er uit gezet. Maar als jij inderdaad duidelijk maakt dat de vorige bewoner er niet woont dmv een brief en ik neem aan dat er ondertussen ook een ander naambordje bij de deur hangt, dan mogen hun jou huis echt niet betreden hoor. Verder heb ik post gewoon retour gestuurd met de vermelding dat de vorige bewoner inmiddels verhuisd was bedrijven die of deurwaarders die toch hardnekkig brieven bleven opsturen even opgebeld en natuurlijk genoteerd wie ik gesproken had.
Alle reacties Link kopieren
Alles retour afzender en bel die deurwaarders desnoods op en neem ook contact op met de woningbouw vereniging en dan lijkt mij dat alles goed komt meid!

Succes.....
Alle reacties Link kopieren
Eventueel kun je ook contact opnemen met de gemeente wanneer het nieuwe adres van je oud-bewoners niet bekend is. Zij stellen dan een onderzoek in en deze mensen krijgen dan het stempel "woonplaats onbekend". Kan handig zijn in verband met deurwaarders, gas en lichtleveranciers, et cetera.

Ik heb hetzelfde meegemaakt en het is heel vervelend. In mijn geval kon Eneco niet eens garanderen dat ze de energie niet af zouden sluiten ook al belde ik ze zelf op! De deurwaarders waren makkelijker. Veel succes iig!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dat ook gehad , gek werd ik er van..



uiteindelijk heb ik een envelop open gemaakt (aan de buitenkant van de envelop stond alleen t incasso bureau of naam deurwaarder maar geen telefoonnr e.s)

En t nr gebeld wat in de brief stond en ze heel duidelijk aan het verstand gebracht dat die mensen daar NIET meer wonen en ik geen post meer wens te ontvangen

Ook is het handig om even naar t gemeentehuis te gaan en daar te vragen wie er nog meer op jullie adres ingeschreven staat..

Kan zijn dat die mensen nog daar staan ingeschreven (wat dus bij mij het geval is, foutje van de gemeente)
Zou het probleem niet kunnen zittenin het feit dat de oude bewoners zich niet hebben ingeschreven op een nieuw adres en daardoor nog staan ingeschreven op het oude adres?



Dat de oude bewoners bij de GBA dus. net als jullie, op dit adres staan ingeschreven?



Ik wens je veel sterkte, groetjes,



Carrrie.
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal lief dat jullie proberen mee te denken.

we zijn al een maand geleden op het gemeentehuis geweest daar staan die mensen ook niet meer ingeschreven het kan echt wel een half jaar duren voordat dat bij de instellingen bekent is hoorde ik.

een A4tje ga ik zeker ophangen maar vanmorgen heb ik weer 3 bedrijven gebeld om het door te geven en duidelijk gemaakt dat ik hier woon en niet die andere mensen en vroeg hoe ze op een A4tje zouden reageren , niet echt zeiden ze dat kan iedereen wel doen we moeten bewijs zien dat die mensen er echt niet wonen maar voordat ze naar binnen gaan bellen ze wel eerst de gemeente daar ga ik morgen maar weer eens naar toe om zeker te weten dat wij daar ingeschreven staan.

ik heb nu weer alle brieven terug gestuurd met een extra briefje erbij.

dit is echt zoooo zonde van mijn tijd en de woningbouw doet ook niets.

de brieven maken we al open ook om niet meer voor verrassingen te staan, als je de schulden ziet staan pfff dat is niet mis zeg echt duizende euro's van twee mensen van 22 en 23 jaar en 2 kinderen.

bedankt voor het meedenken allemaal.

gr poethie
Alle reacties Link kopieren
Gewoon maling aan hebben ;-)
Alle reacties Link kopieren
* breekt even in*



Gizz, hoe gaat het met je????? Kom je weer eens bij ons langs?



Liefs Djenjo



* en weer weg*
Alle reacties Link kopieren
ben ik weer ik heb nu een vraagje over iets heeeeeel anders hahahaha.

wij hebben paneelgordijnen gekocht erg leuk hoor maar er zit geen beschrijving bij hoe we ze moeten bevestigen ze hangen wel maar het rail systeem werkt niet zoals het hoord, heeft iemand een beschrijving hoe dat moet ??

gr poehtie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven