Welk aanrechtblad is handig

12-09-2007 12:23 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een stenen/granieten aanrechtblad in donkergrijs(antraciet/tegen zwart aan). Nu ben ik het spoor een beetje bijster over verschillende afwerkingen/types. Zoiets als Belgisch hardsteen vind ik heel mooi, maar ik hoor dat dit poreus is en je dus snel kringen en vlekken krijgt. Ik wil het blad graag een beetje mat of halfmat, in ieder geval niet hoogglanzend. De keuken is in een 'landelijke stijl' dus lijkt me mat/halfmat het mooist staan. Verder vind ik zo'n geribbeld randje heel mooi - als je er tegen aankijkt.

Heeft hier iemand ervaring met een dergelijk aanrechtblad of tips waar ik op moet letten?

Alvast bedankt!

gr. C.
Alle reacties Link kopieren
hai charmaine,

ik heb graniet,mat en dan inderdaad zo'n afwateringsrandje want dat is erg handig omdat er dan geen water op de grond lekt. suc6 ermee!

gr, poi
Alle reacties Link kopieren
Hi Poi,

is het graniet dan op een bepaalde manier afgewerkt? Is het gemakkelijk in onderhoud - ik bedoel ; trekken er geen kringen in ofzo? Ik heb best wel horror verhalen gehoord over vetvlekken of limonadevlekken die dan niet meer uit het blad gaan. Heeft het een bepaalde naam, of is het gewoon 'graniet in mat uitgevoerd' ofzo?

Alvast bedankt voor je reactie!

gr. C.
Alle reacties Link kopieren
Hardsteen moet je inderdaad mee opletten, dat is inderdaad poreus en dan zie je gauw vlekken, ik heb zelf een composiet blad, is een soort graniet maar de mijne is wel glanzend zelfs noch met hele kleine spiegeltjes erin en daar zie je niks op, maar hoe matter, hoe meer dat je er vlekken op ziet. het beste kun je gewoon naar een graniethandel gaan en een paar monsterstukjes halen en ga gewoon uitproberen met limonade en vet, dan zie je vanzelf welke het beste voor jou geschikt is. Je moet vlekken gewoon niet te lang laten zitten, dus meteen een doekje eroverheen als je wat geknoeid hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven