Verhuisbedrijf. ervaringen en kosten?

03-08-2010 06:42 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over een tijdje wil ik gaan verhuizen. Daar ik niet zoveel mannelijke, sterke kennissen heb, wil ik dan een verhuisbedrijf inschakelen, maar:



Wat zijn ongeveer de kosten?

Wat moet je zelf doen, wat doen zij?

Iemand ervaring ermee ( positief, negatief)?
Ik zou gewoon wat offertes opvragen bij lokale / regionale verhuizers. Ze doen zoveel als jij wilt, grofweg vier scenario's:



- alleen de zware meubels verhuizen (de rest doe je zelf)

- alle meubels verhuizen (dozen doe je zelf)

- meubels en dozen verhuizen (wel zelf inpakken)

- dozen inpakken en alles verhuizen



Prijs verschilt per verhuizer. Er zijn doorgaans meerkosten voor grote afstanden, voor zware meubels die niet uit elkaar kunnen, voor het uit- en in elkaar schroeven van grote/zware te demonteren meubels, voor verhuizen vanuit of naar flat zonder lift (want dan moeten ze trappen sjouwen of zelf een verhuislift meenemen), voor speciale of kwetbare zaken zoals een piano. En er geldt een kilometer-meerprijs voor de afstand tussen je oude en nieuwe woning.



Gewoon even bedenken hoe je je verhuizing voor je ziet en dan aan een stuk of drie verhuizers vragen wat dat zou kosten.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een paar jaar geleden ook een verhuisbedrijf ingeschakeld. Ik verhuisde toen van 5 hoog naar een eengezinswoning. Een verhuisbedrijf is daar tig keer sneller/handiger in omdat ze er allerlei handige hulpmiddelen & trucjes voor hebben. Ze wisten precies hoe ze alles konden stapelen, inwikkelen met dekens, omlaag hijsen etc. Zelf hoefde ik helemaal niks te slepen/doen. Het was heel relaxed binnen mum van tijd gebeurd. Met een paar uurtjes was alles in nieuwe huis.



Van te voren komen ze bij je kijken, om de prijs te bepalen (afhankelijk van de inboedel) en vertellen ze welke kasten je wel/niet uit elkaar moet halen.

Verder krijg je dozen/inpakpapier. Je moet dus zelf alles inpakken en klaarzetten.



Ik weet eigenlijk niet meer wat het kostte. Misschien wel ¤1000 maar ik had het er in ieder geval voor over!
anoniem_87002 wijzigde dit bericht op 03-08-2010 17:39
Reden: aanvulling
% gewijzigd
Hier van twee huizen naar één verhuisd. Het nieuwe huis op de 4de verdieping, dus dat ging met een verhuislift.

1.200,- all in.

Het was het waard. Wat ging dat snel. Om 12 uur stond alles er en kon ik gaan uitpakken. Meerdere offertes aangevraagd, was allemaal ongeveer hetzelfde qua kosten.

Uiteindelijk die genomen waar een kennis al drie keer mee verhuisd was.



Het is duur, maar als je dozen moet huren, een verhuislift moet huren, een busje moet huren en je vrienden van bier en chinees moet voorzien ben je ook een hoop kwijt.

En een verhuizer geeft een hoop rust. De mijne heeft zelfs de piano nog even gestemd voor de lol en een pianoconcert weggegeven. Het was erg gezellig.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 2 jaar geleden ook zo'n 1200 euro kwijt. Vanaf een maisonette (2 hoog, geen lift maar wel een bovenverdieping + zolder) naar een eengezinswoning zon 15 kilometer verderop. Ik heb wel zelf alle dozen ingepakt en bed + kast uit elkaar gehaald. Verhuizen was in een uur of 6 gebeurd. Ik vond het ideaal.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn in december verhuisd van een appartementje naar een rijtjeshuis aan de andere kant van het land. Dit hebben we gedaan met behulp van een verhuisbedrijf. Ze kwamen goed optijd met 3 sterke kerels. Binnen no time was ons hele huis leeg. In verband met krappe tijdsplanning was het niet gelukt om van te voren een afspraak/bezichtiging te doen. We hebben wel van te voren een maximale prijs afgesproken. We hadden zelf alles al ingepakt. En veel kasten ed uit elkaar geschroeft. Ze hadden een grote verhuiswagen die nog lang niet volzat. Dus achteraf hadden we misschien iets minder uit elkaar hoeven schroeven. Voor televisies kunst en apparatuur hadden ze speciale verpakkingen en dekens. Deze worden dan schokvrij vervoerd in de wagen.

De verhuizers hielpen ons met het op de juiste verdieping/plek zetten van de spullen. We hadden zelf ook wat mensen geregeld om te helpen maar deze liepen best vaak in de weg. Maak hier afspraken over met de verhuizer.

Al met al was het een positieve ervaring. De kosten waren geloof ik 700 euro. En dat was het zeker waard. Als je zelf veel op en neer moet rijden en aanhanger of bus moet huren ben je misschien minder kwijt. Maar je bent al zo druk met klussen in je nieuwe huis dat het uitbesteden van je verhuizing echt enorm veel stress verminderd. Ik heb er geen moment spijt van gehad.

(Verhuisbedrijf zit in omg. waterland, als je de gegevens wilt kan ik je die PM-en)
Alle reacties Link kopieren
Hier ook 1200 euro kwijt, van twee huizen in 2 verschillende steden naar eentje in weer een andere stad. En we hadden een verhuislift nodig.



Ik heb ervoor gekozen om zelf in te pakken, dozen en papier kwam van het verhuisbedrijf en kwamen ze 2 weken na de verhuizing weer ophalen. Op iedere doos plak je een sticker waar je hem wilt hebben en in die ruimte zetten ze hem dan ook neer. Bij grote meubels en lampen vragen ze waar je het wilt hebben en zetten ze het voor je neer.

De banken, kasten (grote dingen dus) pakten ze in dekens en plastic om ze heel te houden, de wasmachine tilden ze met gemak naar zolder. Voor de tv, computer en schilderijen en spiegels hadden ze aparte dozen bij zich. En het handigste: het onderdelendoosje. Een doosje waar je alle snoeren, afstandsbedieningen en andere kwijtraakspullen in stopte.



Ik was echt fan van 'mijn' verhuizers en raad het iedereen aan. 's ochtends om kwart voor 8 stond de verhuislift tegen de galerij en 's middags op 13.45 reden ze bij het nieuwe huis weg en konden wij dozen uitpakken. Hiervan was zo'n 2-2,5 uur reistijd voor de vrachtwagen.
Kijk eens op de site van house 2 clean. Ik heb er goede ervaringen mee.
Alle reacties Link kopieren
[…]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 20-10-2013 11:18
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb afgelopen weekend een verschrikkelijke ervaring gehad met een verhuisbedrijf namelijk verhuis-goedkoop.nl. Ik kon wel janken!



Ze zouden op donderdag komen inpakken en vrijdag verhuizen. In de offerte stond dat ze 5 uur nodig hadden voor het verhuizen met 3 pers. en 2 uur voor het inpakken. Uiteindelijk hebben ze 17 uur!!! nodig gehad, verdeeld over twee dagen en moest ik zelf, in the heat of the moment, gaan inpakken. We hebben het hier niet over een gigawoning want het was maar 50kuub, van appartement naar hoekhuis! Verschrikkelijk!!! Wat een chaotische beunhaas was deze partij. Ik woonde op 3 hoog maar ze hadden maar voor 2 uur een lift gehuurd (succes met trappenlopen); één van de twee verhuizers ging na een uur door zijn enkel en kon niets zwaars meer sjouwen dus mijn vriend moest inspringen; de andere verhuizer had al twee verhuizingen achter de rug dus was niet bepaald 'fit' te noemen (lijkbleek en zat alleen maar te zuchten en steunen want hij was al 16 uur bezig).



Het begon ermee dat ze dus op donderdag, de dag voor de verhuizing vergeten waren dozen mee te nemen voor de inpakservice; dan kom je dus niet ver. Excuses geaccepteerd en ze zouden nu op vrijdag, een uur voor de verhuizing, komen om dan in te pakken. Deze afspraak kwamen ze echter ook niet na en 2,5 uur na de afgesproken tijd, om 17.15, kwamen ze verhit bij ons binnen en kon ik op stel en sprong gaan inpakken. Bij binnenkomst gaven ze al meteen aan dat ze o-zo-moe waren en dat ze vandaag de verhuizing niet zouden redden en zaterdag terug zouden komen. Dit wilden we niet omdat we ons appartement uit moesten dus goed, ze gingen hun best doen. Uiteindelijk gooiden ze na 20m3 te hebben verhuisd, de handdoek in de ring (om 00.30 's nachts) en eisten ze wel dat we zouden tekenen voor het aantal gewerkte uren! No-way want we waren totaal niet tevreden, het ging allemaal veel te traag en we hadden ons zelf helemaal kapot-gesjouwd en waren bang dat er vervolgens een factuur voor dit aantal uur zou komen. Aan de telefoon een hele discussie gevoerd met de baas en na een uur waren we overeen gekomen dat we zouden tekenen, niet voor het aantal gewerkte uren, maar voor 'werkzaamheden' in het algemeen. Enfin; zaterdag zouden ze om 13.00 uur er zijn. Om 14.30 uur kwamen ze aanhobbelen. Weer met twee man i.p.v. 3 en zonder lift! Zelfde riedeltje dus. Twee dure lampen van Moooi kwamen als harmonica's uit de vrachtwagen en onze houten tafeltjes zijn bekrast. Niet te noemen wat ze met ons net gestuukte muren hebben gedaan! Uiteindelijk stonden al onze spullen om 01.30 uur in huis. Dat betekent dat ze dus 34 manuren over 60m3 hebben gedaan....lijkt me niet heel snel toch?! Dit terwijl wij zelf ook nog eens keihard hebben moeten meesjouwen.



De gehele verhuizing was dus een desillusie. Niet bepaald 'zorgeloos' en snel. Kapot waren we! We moesten direct na de verhuizing betalen en door het gebrek aan puf hebben we helaas niet veel van de prijs af kunnen dingen. We hadden ¤ 840 afgesproken maar hebben alsnog ¤ 700 betaald. Het enige wat we nu dus nog kunnen doen is onze slechte ervaring delen op internet. HUUR NOOIT VERHUIS-GOEDKOOP IN en goedkoop is in dit geval duurkoop! Ga voor een erkende verhuizer!
Alle reacties Link kopieren
Mijn ervaring is dat het echt loont om even een paar verschillende verhuizers offerte uit te laten brengen.

Ben letterlijk van de ene naar de andere kant verhuisd, en er zat echt een paar honderd euro verschil tussen de offertes.
Alle reacties Link kopieren
Laat ze langskomen voor een offerte, kost niets. Een goede verhuizer ziet in één oogopslag om hoeveel kuub het gaat. De verhuizing van mijn moeder, halve inboedel wegens kleiner wonen en nog geen kilometer afstand, kostte vier jaar geleden 1.500 Euro maar het was wel in een halve dag gebeurd, inclusief alles op zijn plaats zetten. Als je naar de andere kant van het land verhuist ben je uiteraard veel meer kwijt.
verba volant, scripta manent.
Ik denk dat Fauve inmiddels al verhuisd is hoor.
quote:stephanietjuhhh schreef op 05 augustus 2014 @ 14:20:

Ik heb afgelopen weekend een verschrikkelijke ervaring gehad met een verhuisbedrijf namelijk verhuis-goedkoop.nl. Ik kon wel janken!



Zo'n ervaring had ik met een ander bedrijf. Daarom snap ik nu waarom je jouw ervaring hier zet: je kunt dus he-le-maal nergens je verhaal kwijt of anderen waarschuwen!



Tijd voor een reviewsite over verhuizers...
Alle reacties Link kopieren
Een drama met verhuisgoedkoop!
Ze komen hun afspraken niet na.
Ze nemen de telefoon niet op. En via app krijg je geen respons.
Mensen, kijk uit. Ga niet voor VerhuisGoedkoop maar zoek een erkend verhuisbedrijf.
anoniem_355308 wijzigde dit bericht op 25-09-2017 14:05
Reden: Typfout
0.48% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven