Welke vloer met vloerverwarming?

28-08-2010 10:45 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben in ons huis een (vind ik) vreselijk lelijke natuurstenen vloer. Daaronder zit vloerverwarming en die willen we graag behouden. Ik vind strakke vloeren zoals een gietvloer erg mooi, of hout. Welke vloeren zijn geschikt voor vloerverwarming? En moeten we dan de vloer die er nu in zit er helemaal uitbikken? Helaas vindt manlief de vloer wel mooi, dus hij zal nog niet meteen vervangen worden (vandaar dat ik dit soort vragen nog niet in een winkel ga stellen), maar ik ben me wel vast aan het oriënteren wat de mogelijkheden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Kijk hier eens tussen
Ons huis had ook een lelijke tegelvloer. Daarover is een nieuwe egalisatievloer gestort en daarop hout gelegd. De vloerverwarming werkt nog prima, heeft alleen iets langer nodig voor je het voelt opwarmen. (Moet ik wel zeggen dat er een iets ouderwetser en heel degelijk buizen vloerverwarmingssysteem in zit).
Gietvloer over natuursteen is mogelijk, heel goed zelfs. Vonden wij te duur voor iets wat we niet echt mooi vonden.
Als compromis misschien een leuk vloerkleed over de natuurstenen vloer?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou in ieder geval geen hout pakken met vloerverwarming!
.
Alle reacties Link kopieren
Doordat PVC vloeren erg dun zijn, is de warmteweerstand lager en zijn PVC vloeren uitermate geschikt voor vloerverwarming of vloerkoeling!

De toplaag van een PVC vloer is keihard. Deze laag is niet gevoelig aan slijtage welke ontstaat tijdens het normale dagelijks gebruik.

Nog een groot voordeel is dat je bij PVC vloeren geen klank hoort zoals bij laminaat of een houten vloer. Het materiaal zelf is geluiddempend.



Een PVC vloer is gemakkelijk in onderhoud; gewoon dweilen met schoon water is afdoende!



[....]. heeft de laagste prijsgarantie: PVC Vloeren, inclusief egaliseren en leggen al vanaf ¤ 35,- per m2.



Bezoekt u gerust onze website [....]

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven