Bloedvlekken in matras

29-08-2010 13:51 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja de titel is duidelijk genoeg geloof ik.



Ik heb een spiraal laten zetten en moest nog niet ongesteld worden. Maar ben het dus wel. Weet ik dat voor de volgende keer..



Maar in mn matras zitten dus 2 vlekken. Iemand tips hoe ik dat eruit krijg? Dank alvast!
Je kunt bij de supermarkt speciaal spul halen van HG tegen bloedvlekken
Alle reacties Link kopieren
En dan hoef ik het niet daarna te wassen? Want ik krijg dat matras natuurlijk niet in de wasmachine
Alle reacties Link kopieren
Dasty? Hahahahaha
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kun je Hier wat mee?!
Alle reacties Link kopieren
Dank kwinky, dat ga ik proberen! Mocht het niet lukken ga ik hg halen!
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolover schreef op 29 augustus 2010 @ 14:04:

Dank kwinky, dat ga ik proberen! Mocht het niet lukken ga ik hg halen!Er staan vaak wel handige tips op. Zo zou ik gewoon warm water gebruiken, terwijl dat dus blijkbaar niet zo handig is
Alle reacties Link kopieren
Heeft de matras toevallig geen afritsbare tijk? Heb ik laatst in de wasmachine gedaan, ging echt perfect.
Je eigen spuug gebruiken. Daarmee gaan bloedvlekken eruit. Erop spugen en dan deppen.
Bergje soda er op strooien, wat koud water er bij en dan in laten trekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een papje van zout en water erop gedaan. We zullen zien.



En dat spugen lijkt me niet handig. Dan moet ik heel veel spugen



En ja het kan geritst worden en in de wasmachine. Maar dat is mijn laatste optie; dan moeten we op de bank slapen.



Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Ik had laatst een gewonde kat die het nodig vond om met zijn bloedende hoofdwond op mijn matras gaan liggen. Ik was aan het werk en de lakens etc zaten in de wasmachine.



Dus flinke bloedvlekken in mijn matras, twee kussens en dekbed. Ik heb dit bewerkt met Quick 'n Brite (de pasta) en ze zijn allemaal weg! Natmaken, beetje pasta erop, even in laten trekken en uitwrijven met een natte doek, droogdeppen en klaar!



Als ik me niet vergis is Q 'n B goedkoper dan de HG spullen. Overigens kun je Q 'n B alleen bij de Blokker kopen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Meteen een scheut waterstofperoxide er overheen en goed deppen werkt uitstekend.
Alle reacties Link kopieren
Waterstofperoxide

Dat doe ik niet met die kittens van me, klinkt wel erg eng!
Alle reacties Link kopieren
Bij mij wordt die schoongemaakte plek dan altijd veel lichter dan de rest van het matras. Ziet er ook raar uit. oké, liever dat dan bloed, maar hebben jullie dat niet?
Alle reacties Link kopieren
Bbwtje, mocht dit niet lukken (papje van zout en water), zou het dan morgen nog zin hebben om het met de Q en B te doen of zal het dan te laat zijn?
Alle reacties Link kopieren
quote:Cateautje schreef op 29 augustus 2010 @ 14:11:

Bergje soda er op strooien, wat koud water er bij en dan in laten trekken.



Ja, deze zocht ik.



Als het matras-dek open te ritsen is dan zou ik dat gebruiken om er beter bij te kunnen, maar niet in de machine (i.v.m. evt. krimp.)
Alle reacties Link kopieren
quote:chocolover schreef op 29 augustus 2010 @ 14:23:

Bbwtje, mocht dit niet lukken (papje van zout en water), zou het dan morgen nog zin hebben om het met de Q en B te doen of zal het dan te laat zijn?



Ja hoor, moet geen probleem zijn. Is me met een ander dekbed (heb zo'n 4 seizoenen ding) ook gelukt. Kwam ik pas na een kleine week achter dat daar ook bloed in zat.

Werkt prima.



Zou trouwens een grote pot kopen (die is ¤ 3,50), kun je echt zoveel mee doen in huis en ik vind het behoorlijk zuinig werken. Mocht je toch bezig zijn: De keukenspray is ook een absolute aanrader! (lijkt wel een reclame dit, maar is echt niet zo bedoeld, ben gewoon erg enthousiast over het spul.
Alle reacties Link kopieren
Melk werkt ook om bloedvlekken eruit te krijgen. Gewoon melk op een theedoek doen en daarmee op de bloedvlek deppen.
Alle reacties Link kopieren
Ok ga ik die kopen, wie weet word ik er ook blij van



Ja melk wist ik maar dat drinken we hier niet vandaar dit topic.



Allen, dank voor het meedenken!
Alle reacties Link kopieren
Misschien al gezegd maar gewone shampoo werkt ook!
Alle reacties Link kopieren
Papje van zout en water werkte niet optimaal maar heb van vriendin biotex in een roller verpakking gekregen: top! Ff natmaken, deppen met dat ding, schoonmaken met nat doekje en de vlek is weg!



Dus mocht iemand ooit bloedvlekken hebben: biotex!
Alle reacties Link kopieren
Ik had ook zojuist een bloedvlek, en wel op mijn wollen/stretch matrastijk.

Biotex kun je deppen op een matras/matrastijk en daarna met een doek (ik had een sopje daarna gemaakt met wasmiddel en daar de doek in gestopt), daarna met deze doek nagedept. De vlek is een heel stuk lichter (zo goed als weg), maar die geur van de Biotex blijft wel een beetje hangen in je matras/matrastijk.
Dat vind ik het nadeel.

Mijn matrastijk kan niet in de wasmachine. Gewoon zo laten zitten en hopen dat de geur wegtrekt denk ik?


Met melk en spuug was niet gelukt toruwens.
Alle reacties Link kopieren
chocolover schreef:
29-08-2010 20:36
Papje van zout en water werkte niet optimaal maar heb van vriendin biotex in een roller verpakking gekregen: top! Ff natmaken, deppen met dat ding, schoonmaken met nat doekje en de vlek is weg!



Dus mocht iemand ooit bloedvlekken hebben: biotex!
nou... ik zou het niet doen met biotex, dat ruikt mega chemisch.... het kan ook de vezels aantasten volgens mij.
Bloedvlekjes op een kleed (teenwondje) kreeg ik weg door te deppen met zo'n geprepareerd vloerreinigers-doekje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven