verkopen oude meubels?

02-12-2010 09:04 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
weet iemand waar je meubels kwijt kan die je niet meer hebben wilt? Op marktplaats wil het nog niet erg vlotten, en de kringloop zal er geen geld voor geven, terwijl we dat wel goed zouden kunnen gebruiken. Iemand suggesties?



De meubels passen niet meer in ons nieuwe huis, en ik zou ze graag wegdoen voor we gaan verhuizen, maar ja, waarheen?
Alle reacties Link kopieren
Kaartjes ophangen bij supermarkten?



Maar mijn ervaring is, dat je al blij mag zijn als je ze gratis kwijtraakt. Bij mijn verhuizing vorig jaar wilde de kringloop niets hebben. Bank van 3 jaar oud, breedbeeldtv en tv kastje van 5 jaar. Ik heb me zo op zitten vreten. Gelukkig heb ik mijn buren er blij mee kunnen maken.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Alle reacties Link kopieren
ja jammer he? Ik heb een leuk dressoir, een mooie eettafel met 6 stoelen, een hele vette dikke grote bank, een salontafel...



ik hoop maar dat marktplaats nog wat wordt.
Alle reacties Link kopieren
Waarom wilde de kringloop niets hebben? Wat raar!
Alle reacties Link kopieren
Allis waar woon je ongeveer? Ik ga verhuizen en nog op zoek naar wat meubeltjes, dus als je niet te ver weg woont en niet de hoofdprijs vraagt voor je spulletjes...
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe je ze op Marktplaats hebt staan, maar de manier waarop je de foto's maakt en je je waar aanprijst kan tientallen euro's verschil maken. Kijk eens naar advertenties van gelijksoortige meubels die wel goed lopen, en kopieer hun manier van foto's maken en hun bijbehorende tekst. Succes in ieder geval met kwijtraken
Alle reacties Link kopieren
dove, ik woon in het Noorden, net onder Groningen. De hoofdprijs hoef ik er neit voor te hebben hoor.
Alle reacties Link kopieren
misschien moet ik idd wat extra moeite doen en wat mooie nieuwe foto's maken...
Alle reacties Link kopieren
Goh dat probleem heb ik ook, wij gaan samenwonen grote bank en een mega spiegel staan.

Maar ja je parkeert ze ook niet in de schuur (zonde van een witte stoffe bank)

Marktplaats vlot ook niet voor de spullen, dus ik lees mee.
Alle reacties Link kopieren
women wat voor spiegel is het? ik ben op zich nog wel op zoek naar een spiegel, degene die ik heb hoort echt bij het dressoir... plaatje?
Alle reacties Link kopieren
quote:Dove schreef op 02 december 2010 @ 09:13:

Waarom wilde de kringloop niets hebben? Wat raar!



Ze hadden al zoveel aanbod en kregen mooier binnen. Tsja, ik denk smaak. De breedbeeld tv was zwart, tegenwoordig moet dat zilver zijn, het bijpassende tv kastje had dus ook de verkeerde kleur. De bank was een Ikeabank, een stoffen met een aanzetstuk en op 1 hoek, aan de achterkant, hadden mijn katten hun handtekening gezet. Geen gaten, geen scheuren maar wat draadjes. Toen ik net begon met op mezelf wonen 20 jaar geleden, kwamen mijn meubels ook bij de kringloop vandaan en ik was reteblij geweest met zo'n bank. Mijn toenmalige bank zakte door, had op 1 kussen de veren erdoorheen steken en dat was toen nog het beste model wat er toen stond.

Maar goed, ik ben eens gaan kijken bij de kringloop en idd, ze vragen daar doodleuk ¤ 150,- voor een driezitter en ¤ 75,- voor een losse zitstoel. (Ter vergelijking: mijn bank was toen fl 15,- en mijn zitstoel fl 2,50. Die laatste heb ik vorig jaar pas weggegooid, want toen was ie ook echt op.)Vraag ik me af of dat nog wel te betalen is voor "hun" soort klanten. 20 Jaar geleden kon ik me echt geen bank van fl 150,- veroorloven. En ik denk dat het met de kringloopklant van nu niet anders is, maar goed misschien is hun doelgroep wel veranderd en zou ik nu naar het Leger des Heils moeten ofzo.
Je reactie zegt meer over jou dan over mij....
Probleem met marktplaats is dat je daar door de bomen het bos niet meer ziet. Je zou ook op lokale sites kunnen plaatsen.
Alle reacties Link kopieren
een gouden sierlijst mega ding van 185 hoog breedt hoe je hem maar hangt
Alle reacties Link kopieren
Dat ben ik met je eens inderdaad, dat ze er veel te veel voor vragen. Gister was ik bij een scoutingclub, en zij hebben een loods die ze huren of gratis krijgen. Die hele loods staat vol met tweedehands spullen, eigenlijk vergelijkbaar met een kringloopwinkel. Ik daarheen, ben nog op zoek naar oa stoelen voor bij m'n eettafel en een boekenkast. Schrok me dood van die prijzen daar! Ik zag een boekenkast staan, ik denk al zo'n 40 jaar oud, maar met een likje verf zou die prima zijn. 50 euro! Echt belachelijk, voor die oude meuk kun je dat toch niet meer vragen? Ik had er een tienje, hooguit 15 euro voor willen geven.

Ook bijv een heel oud dressoir met lades voor 150 euro



@Allis, oeh dat is iets te ver voor me! Ik woon namelijk in de bollenstreek.
Muchut en Dove, volgens mij is de doelgroep van de kringloop ook veranderd. Ik kom er al jaren en jaren (servies-verslaving), maar ik merk ook dat spullen duurder worden.



Allis, ji hebt denk ik ook een beetje pech met waar je woont (no offense), met die kringloop, hier zitten er al 5 waar je denk ik sowieso je spullen naartoe had mogen brengen....



Irritant hoor!
Dove, kan je voor je stoelen niet kijken op Marktplaats? Er is zoveeeeel aanbod, met een beetje mazzel kan je wat leuks scoren hoor! Ik heb er 2 stoelen op staan, echt leuke, wordt 15 euro op geboden.... ja doei.



Dan geef ik ze liever weg aan iemand die ik er echt blij mee kan maken.
Alle reacties Link kopieren
Advertentie met foto's ophangen bij de buurtsuper?
Alle reacties Link kopieren
@ September Girl: ik ben idd aan het rondkijken op Marktplaats. Het moeten zes stoelen zijn (grote eettafel) en het moet ook enigszins in de buurt zijn, omdat ik sowieso 2x op en neer moet rijden wil ik het allemaal meekrijgen.

15 euro is overigens wel een heel karig bod voor twee leuke stoelen. Daar zou ik ze ook niet voor wegdoen als ik jou was!



Sorry TO, dit is een beetje offtopic allemaal.
Alle reacties Link kopieren
En in Groningen Stad Allis? Of er nadrukkelijk bij vertellen dat je het tegen de vraagprijs wel wilt brengen? Veel studenten in Groningen en bijbehorende vraag naar goede goedkope meubels lijkt me...
Alle reacties Link kopieren
Als het echt niet loopt op Marktplaats en je moet ze toch kwijt moet je blij zijn als de Kringloop ze op wil komen halen, want afvoeren kost (soms best veel) geld.



Hier nemen ze trouwens wel alles aan, hoor. Ze zijn overal blij mee. Ik rijd er regelmatig heen en ze zijn altijd enthousiast. Zijn ook gemeentewerkers en geen zelfstandigen.



Alleen matrassen met vlekken en dingen die defect zijn niet. Maar witgoed nemen ze ook mee, ook als het kapot is want daar hebben ze ook een gemeentecontainer voor staan.



Maar idd, even een paar frisse foto's kan echt helpen. Ik ben net ook 5 stoeltjes kwijt geraakt voor ¤ 30,00. Ik dacht, vooral omdat er zoveel aanbod is, dat niemand ze zou willen maar binnen twee dagen waren ze al weg.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of je werkt en ik weet niet je de mogelijkheid hebt om het via intranet te doen? Zo'n berichtje wat je kunt plaatsen zodat collega's dit kunnen zien?



Je bereikt er vrij veel mensen mee die misschien iemand kennen die op zoek is naar wat spulletjes. Het voordeel is ook dat de meeste mensen uit de buurt komen.



De supermarkttip vind ik ook een goede.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook wel eens oude meubels ed weggedaan die het op MP niet meer deden en waarin de kringloopwinkel al helemaal niet in geinteresseerd was. Laten ophalen door het grofvuil vind ik echt heel leuk; als je het officieel te vroeg op straat zet ('s avonds ipv 's ochtends) dan heb je grote kans dat alles al weg is voordat de grofvuilophaaldienst er is. Mijn enigzins gammele kledingkast kwam goed terecht bij buren. Een oude televisie met wazig beeld werd dankbaar meegenomen door studenten. Een belachelijk ouderwetse en lelijke salontafel vond zijn weg. Een echt duidelijke arme meneer was heel blij met de ongeveer dertig jaar oude bovenlader wasmachine.

Ik was blij dat het niet op een of andere schroothoop terecht kwam, maar bij mensen die er echt blij mee waren.

Het scheelt natuurlijk dat ik in de grote stad woon, waar mensen echt wel even kijken of er iets interessants bij het grofvuil zit.
Groningen stikt in de kringloopwinkels. Misschien zou je Fair Back moeten bellen of zij het komen halen ? Ik vind dat een prettiger zaak dan de Mamamini's en Goudgoed. Ze hebben de zaak net uitgebreid met een meubelloods.



http://www.fairback.org/kringloop/contact.html
Alle reacties Link kopieren
als je er echt vanaf moet kan het altijd nog naar gratisaftehalen.nl



wij hebben het gehad met mijn schoonvaders spullen. niet aan de straatstenen kwijt te raken (en het was echt fatsoenlijk netjes en ook nog mooi, niet onze smaak helaas).. dus op die site gezet en het was zo weg (voornamelijk studenten overigens)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven