Emigreren naar NZ?

06-01-2008 12:59 3 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar mensen die ook het plan hebben in de toekomst te emigreren naar Nieuw Zeeland.

Wij gaan in oktober een maand naar NZ, rondreizen met een camper, even sfeerproeven. Ons idee is met uiterlijk 4 jaar te emigreren naar NZ, mits het ons bevalt natuurlijk.

Ik werk nu als verpleegkundige en zou dit ook in NZ willen gaan, er schijnt veel vraag naar te zijn.

Misschien is het leuk om met mensen ervaringen uit te wisselen in de aanloop naar eventuele emigratie toe?
Alle reacties Link kopieren
Interessant boekwerk: Emigreren kun je leren!
Het handboek voor emigreren geeft antwoord op vragen als:



Mag je op je gedroomde bestemming met je Nederlandse diploma’s wel je vak uitoefenen?

Welke kansen liggen er werkelijk over de grenzen?

Wat zal je moeten regelen met betrekking tot bijvoorbeeld sociale verzekeringen?

Hoe neem je op een verantwoorde manier afscheid van de Nederlandse fiscus?

Wat gebeurt er met je pensioen in het buitenland?

Hoe start je als emigrant een onderneming in Australië?

Waar moet je rekening mee houden als je met je kinderen emigreert?

Wat zijn de psychologische gevolgen van emigratie?

Is emigratie juist goed of slecht voor je relatie?

Heb je in Spanje met minder regeltjes rekening te houden dan in Nederland?

Hoe ga je om met culture shock?

Emigreren kun je leren gaat op al deze vragen in. Soms met een standaardantwoord, soms ook niet. Als het allemaal erg van je persoonlijke situatie afhangt, helpt het uitgebreide overzicht van instanties en websites in dit boek je zo efficiënt mogelijk een specifiek antwoord te vinden. Met dit handboek heb je een betrouwbare reisgezel in handen voor ‘De tocht’ naar een nieuwe toekomst in een nieuw land.

http://www.emigrerenkunjeleren.nl/index.htm
Alle reacties Link kopieren
hallo,

ik denk er ook aan om te gaan emigreren naar NZ. Ben een jaar in NZ geweest, prachtig land, en heb daar mijn Nederlandse vriend ontmoet, die daar een paar jaar geleden naar toe is geemigreerd. Hij heeft de hele papierwinkel al gehad.

Ga zelf in april weer terug voor 3 maanden. Op een toeristenvisum. En daarna kijken of ik definitief terug ga.

Als verpleegkundige kom je inderdaad makkelijk aan het werk, staat op de shortage list; die is te vinden op: http://www.search.dol.gov...Zealand&q=shortage%20list

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven