Christelijke vriendschap gezocht

02-03-2014 00:38 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
En wat als je moslima bent en via het Viva forum op zoek was naar leuke gezellige meiden (maar die ook moslim zijn; maar liever geen radicale moslim); had dat voor jullie dan wel een verschil gemaakt? Geloof maakt vaak een groot deel uit van wat je belangrijk vindt.



Ik wil niet intolerant zijn; zoek gewoon meiden waar ik wat gemeen mee heb. Iemand die begrijpt hoe het is om christen te worden en wat daar mee samenhangt. Iemands geloofsovertuiging was voor mij voorheen inderdaad niet het belangrijkste, maar nu is het een belangrijk deel van mijn leven geworden. En ik zou het echt heel erg leuk vinden om andere leuke meiden te leren kennen, die dat gedeelte begrijpen.



Zulke reacties had ik niet verwacht (ik wil als christen graag voor mijn geloof uitkomen), anders had ik mijn oproep natuurlijk niet geplaatst.



P.S. Jehova's (ook vaak Christenen genoemd) geloven niet dat Jezus de zoon van God (de Heilige Drie-eenheid) is en is gestorven voor onze zonden en herrezen. Zij geloven dat Jezus Aartsengel Michael was in de hemel en gewoon een profeet toen hij op aarde kwam. Zij geloven niet in de Christelijke Bijbel, maar hebben hun eigen bijbel. Net zoals Moslims geloven dat Jesus/Isa een profeet van God was, maar niet God zelf. Christenen geloven dat wel, daarom zette ik dat er voor duidelijkheid bij. Ik wilde niemand beledigen (mijn excuses als ik dat heb gedaan)

Om aan te geven dat ik persoonlijk Christen ben, maar geen Jehova's Getuige of Mormoon of iets wat daarop lijkt. En zal dus ook echt niemand tot JG of iets anders willen maken als men vriendinnen (dat kan belangrijk zijn om te weten) wordt.

Hoop van harte dat het zo een beetje verhelderd is
Mag ik vragen waarom jij denkt zo iemand te ontmoeten op het Viva forum?
Alle reacties Link kopieren
Maar........je discrimineert een beetje.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:Sorry, maar liever geen Jehova's Getuigen of andere cultachtig iets alsjeblieft;



En toen je je bekeerde tot het christelijk geloof ging je begrip en respect voor anders-gelovenden het raam uit?



Bekering is wèl geslaagd zo te lezen: de mond vol met bijbelse waarden maar dat geldt kennelijk alleen voor medechristenen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben atheïst. Een van mijn beste vriendinnen is ook christen, en haar geloof is heel belangrijk voor haar. Zij maakt in haar vriendschappen geen onderscheid op basis van religie, seksuele geaardheid en dergelijke. Gelukkig, anders hadden we die bijzondere vriendschap niet gehad. Ik ben blij dat zij niet is zoals jij.
Hoe kan het zijn dat je je vriendschappen op het viva forum moet zoeken? Gelijkgestemden genoeg in je kerk- en heloofsgemeenschap lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb als 'infedel' op school een beste vriendin gehad die christelijk was. Op dit moment ga ik ook veel om met een christelijke collega. Zijn gewoon zeer fijne contacten hoor, ik zie niet in waarom een vriendschap tussen een wel- en nietgelovige niet zou kunnen. Ik zou het zelf in elk geval niet als eis aan een potentieel vriendin hangen.
Wat een onzin zeg. Ik werk als atheïst in een biblebelt gemeente en heb daar hele dierbare vriendschappen opgedaan. Ja we verschillen in sommige dingen van opvatting maar juist door onze vriendschap en wederzijds respect is dat geen probleem.
Alle reacties Link kopieren
Je mag wel in een oproepje zetten dat je op zoek bent naar bi-vrouwen, naar moeders-met-kinderen-in-de-leeftijd-van-1-tot-3,5 en ook een mountainbike-maatje is geen probleem. Maar als iemand aangeeft dat ze liever geen reactie krijgt van jehova's is dat opeens wel een probleem?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Wilde ik ook al zeggen Himalaya.

Ze is gewoon daarin geïnteresseerd, ook goed toch?

Ikzelf ben ook christelijk, maar woon bij Rotterdam
Alle reacties Link kopieren
Ik zie christelijk en intelligent niet echt samen gaan.
Be the change you want to see in the world
Tot welk groepje christenen behoor je zelf? Want wij, die ons christen noemen, hebben natuurlijk allemaal sub-groepjes bedacht. Ieder groepje heeft zijn eigen regels en gebruiken, eigen kerkje, en eigen interpretatie van het woord. En daar gaat het dus mis, we noemen onzelf christenen en vechten elkaar figuurlijk de tent uit over sommige dingen. Hoe strenger we in de leer zijn, hoe veroordelender naar anderen, lijkt het vaak.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dat voor anderen hier ook zo geldt, maar ik ervaar het niet zo dat een gelijk geloof de basis moet zijn om zo een vriendschap op te kunnen bouwen. Dat is het zinnetje waar ik een beetje over 'viel', al is dat wel een groot woord. Dat ze aangeeft geen Jehova's te willen, daar heb ik geen mening over.
quote:himalaya schreef op 02 maart 2014 @ 09:15:

Je mag wel in een oproepje zetten dat je op zoek bent naar bi-vrouwen, naar moeders-met-kinderen-in-de-leeftijd-van-1-tot-3,5 en ook een mountainbike-maatje is geen probleem. Maar als iemand aangeeft dat ze liever geen reactie krijgt van jehova's is dat opeens wel een probleem?



Ik viel meer over de zin in zijn geheel. Geen Jehova's getuigen maar ook geen andere cultachtige groepjes. Welk groepje dan wel? Dat is dan misschien handiger om te vermelden.



Dit oproepje is net zoiets als roepen dat je moeders zoekt met kinderen in een bepaalde leeftijd, en dat je er dan 'geen reacties van tokkies aub' bijzet!
Alle reacties Link kopieren
Gezellige meiden, jonge vrouwen boven de 30. Moeten ze ook lekker gek zijn maar met behoud van christelijke normen en waarden? Nou, volgens mij zit je hier hartstikke goed hoor.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik viel over de kreet "cultachtig iets", niet over het zoeken naar gelijkgestemden.
Alle reacties Link kopieren
Die moet je zoeken bij je kerk. Daar lopen het soort vrouwen rond wat jij zoekt. Als het daar niet mee klikt dan zoek je blijkbaar toch wat anders.
De kerk heeft toch vaak wel clubjes waar je gelijkgestemden kan vinden? Ik zou het daar zoeken, niet hier.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandt schreef op zondag 02 maart 2014 09:28 Tot welk groepje christenen behoor je zelf? Want wij, die ons christen noemen, hebben natuurlijk allemaal sub-groepjes bedacht. Ieder groepje heeft zijn eigen regels en gebruiken, eigen kerkje, en eigen interpretatie van het woord. En daar gaat het dus mis, we noemen onzelf christenen en vechten elkaar figuurlijk de tent uit over sommige dingen. Hoe strenger we in de leer zijn, hoe veroordelender naar anderen, lijkt het vaak.Precies dit.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:himalaya schreef op 02 maart 2014 @ 09:15:

Je mag wel in een oproepje zetten dat je op zoek bent naar bi-vrouwen, naar moeders-met-kinderen-in-de-leeftijd-van-1-tot-3,5 en ook een mountainbike-maatje is geen probleem. Maar als iemand aangeeft dat ze liever geen reactie krijgt van jehova's is dat opeens wel een probleem?Nou inderdaad, misschien heeft ze genoeg leuke vriendinnen maar niemand met wie ze dit deel van haar leven kan delen. Zo werkt het nou eenmaal als je op deze manier een nieuw contact op probeert te doen, "hallo, ik zoek een vriend/vriendin, maakt me niet uit verder wat voor één" gaat toch ook niet echt werken
Alle reacties Link kopieren
quote:zas schreef op 02 maart 2014 @ 00:56:

Mag ik vragen waarom jij denkt zo iemand te ontmoeten op het Viva forum?Waarom zou ze die er niet kunnen ontmoeten?
Alle reacties Link kopieren
quote:Firene schreef op 02 maart 2014 @ 11:47:

[...]



Waarom zou ze die er niet kunnen ontmoeten?



Als je heel erg van voetbal houdt en je zoekt iemand om mee naar voetbalwedstrijden te gaan dan is het zinvoller om lid te worden van een voetbalvereniging dan van een handbalvereniging.



Om die zelfde reden is het voor to zinvoller om op zoek te gaan naar vriendschappen binnen haar kerkgemeenschap dan hier op het forum een oproepje te doen.
quote:Firene schreef op 02 maart 2014 @ 11:47:

[...]



Nou inderdaad, misschien heeft ze genoeg leuke vriendinnen maar niemand met wie ze dit deel van haar leven kan delen. Zo werkt het nou eenmaal als je op deze manier een nieuw contact op probeert te doen, "hallo, ik zoek een vriend/vriendin, maakt me niet uit verder wat voor één" gaat toch ook niet echt werken Tuurlijk mag ze zeggen wat voor soort vriendin ze zoekt, maar er had geen toevoeging bij gehoeven van het soort dat ze niet zoekt. Zeker niet in dit oproepje, want dat vind ik niet erg christelijk klinken. Als ze iets specifieker zoekt dan alleen christelijk had ze ook kunnen zeggen van welke stroming ongeveer wel.
"vind het eerlijk gezegd niet gemakkelijk om vriendinnen te vinden, waar ik hetzelfde religieuze gedachtegoed mee deel. Dat is toch wel een beetje de basis, om het verder met elkaar te kunnen vinden merk ik."



TO bedoelt dat ze elke vriendschap verzuurt door over Jezus te gaan zeuren en heeft daarom maar een beperkte zoekradius.
Als je stevig in je schoenen staat, en je schoenen op aarde, dan is CLC Tilburg misschien wel wat voor je. Google maar eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven