Eenzaam in Nederland

01-05-2018 12:31 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geboren in Indonesië, sinds ik 9 jaar oud was, woon ik in Nederland. Ik ben nu 22. Ik wil eerst mijn verleden vertelen, zodat jullie mijn perspectief snapen. Het ligt trouwens aan mij waarom ik zo denk, voel je dus niet beledigt of aangevallen. Ik kies deze gedachten/gevoelens ook niet en wil graag geholpen worden. Ik zit nu op het punt dat ik zelf blij kan zijn als ik in een arme/ontwikkelingsland geen contact problemen meer heb. Als je geen zin hebt om dit allemaal te gaan lezen, dan raad ik je aan om de laatste alinea te gaan lezen.

Ik heb een rot gezin (Ik wil binnenkort ook zelfstandig wonen). Mijn Indonesische moeder is schizofrenisch/psychotisch/bipolar, ze praat de hele tijd tegen zichzelf en hoort stemmetjes. Mijn vader die is een alcoholist, hij drinkt dagelijks meer dan 4 liter alcoholische dranken. Hij drinkt ook in de ochtend en op straat. Daarnaast WAREN mijn 3 broers ook rotmensen.

Toen we in Indonesië waren, ging mijn moeder ons de hele tijd slaan, als we iets stout doen en gaf ook vreselijke straffen zoals in een vies ruimte met kakkerlakken/ratten/muizen opsluiten (gebeurde niet vaak).

Mijn vader werkte ver van ons in Indonesië, we waren best rijk (2 miljoen euro rijk :P), we werden niet met dure spullen verwend trouwens (geloof niet in de stereotiepe), mijn vader gaf veel geld aan mijn moeder en die verspilde veel geld aan domme dingen obviously. Ze is manipulatief en liegt de hele tijd.

Mijn broers zijn super agressief (ik snap wel waarom). We vechten de hele tijd om stomme dingen, we gebruikten fysieke geweld en soms scherpe objecten om onze problemen op te lossen. Praten en gevoelens hebben is voor mietje. Ik voelde toen zeer onveilig.

Ik werd ernstig verwaarloosd op veel vlakken en op mn 10e woog ik ongeveer 15 kg. Uit de 5 vreselijke mensen op mijn lijst haat ik mijn vader het ergst, omdat hij dit allemaal liet gebeuren. Toch snap ik waarom hij het niet kan voorkomen, het ligt aan Nederland, de kortzichtige cultuur, de fuck iedereen die anders gedragen/zijn cultuur, de we drinken alcohol omdat het gezelig is maar eigenlijk zijn we dood van binnen maar weten het zelf ook niet alcohol cultuur. Ik ga straks wat meer over Nederland praten.

Wat ik raar vind is dit: Ik voelde me eigenlijk erg gelukkig toen ik in Indonesië was, zelf met mijn problemen. Ik kon makkelijk vrienden maken, maar mijn moeder wilde steeds verhuizen om domme redenen (ze is bang voor spoken), we gingen 6-7 keer verhuizen.

Chagrijnige mensen bestaat niet in Indonesië. Hun strafmethode is niet echt conventioneel, maar ik vond het okee. Ik was wel erg verlegen en angstig op school en vond het moeilijk om vrienden te maken. Een paar keer werd ik gepest toen ik 6 ofzo was, maar ik vond pesterijen op school super zwak, ik snap niet waarom iemand hierdoor zelfmoord willen plegen. Het heeft dus niet zoveel effect op mij.

We gaan nu naar Nederland. Door mijn jeugd begon ik veel klachten op een ernstige mate te ontwikkelen. Ik kreeg last van angstproblemen, sombergevoelens, sociale achterstand, emotionele achterstand, intellectuele achterstand, agressie en veel haat (die ik in controle heb en niet laat zien), ik voel me erg onzeker over mijn lichaam, gedragsproblemen, trust issues, ik kan buiten mijn huis niet normaal praten. En dat allemaal sinds mijn 9e tot heden. Ik ging een paar keren stoppen met school.

Op mijn 16e/17e antidepressiva en methylfenidaat begonnen. Methylfenidaat gestopt (maakt angst erger), omdat ik super angstig was en de psychiater kan het blijkbaar niet zien terwijl ik het 20 keer verteld heb dat ik voor mijn angstproblemen kom. Hij dacht "ooh het gaat slecht met zijn concentratie, als zijn concentratie beter wordt, dan haalt hij goede cijfers en word hij niet meer onzeker en ongelukkig". Ik dacht toen: "Fuck school, cijfers en succes heeft geen effect op mij".

Ik ben nu wel intrinsiek anders geworden, door een aparte reden ging ik ineens mezelf verbeteren. Ik was verliefd toen ik 15 was, het gaf me hoop. Het verliep slecht af obviously lol, maar het heeft me heel erg geholpen. Ik merkte na een tijdje dat ik best intelligent ben, ik heb zoveel dingen ontdekt die me kan helpen om academisch succesvoller te worden, er zijn veel goede eigenschappen die ik heb, maar niet kon zien. Na de zomervakantie heb ik mijn mbo-4 af en ga ik naar havo, ik wil graag tot vwo komen en na vwo naar een ander land te gaan verhuizen en daar te gaan studeren.

Nu naar het probleem. Ik heb sinds ik in Nederland ben nog nooit een vriend gekregen. Nederland is heel anders dan in Indonesië. Nu ik volwassen ben, is het onmogelijk om vrienden te maken, het is niet moeilijk, het is onmogelijk, ik kan het wiskundig bewijzen. Okee het is misschien wel mogelijk, maar de kans is erg klein.

Conformist gaat hier heel erg te ver. Je wordt gehaat en mensen worden boos als je anders bent, Nederlanders willen alles op hun manier doen en conversaties voelen erg gedwongen. Ik ging bijvoorbeeld naar een teamsport, ik vind het sport erg leuk, de mensen zijn vreselijk, ze zijn 30+ers trouwens. Ik ging na het sporten met hun samen drinken. Iemand vroeg of ik wat wilde drinken, ik zei: "Nee het hoeft niet, ik heb water bij me". Ze kijken daarna naar me alsof ik iemand vermoord heb.

Ik zei helemaal niks, ik voelde ongemakkelijk, onderwerpen vond ik niet interessant en zij vonden het ook niet interessant. Ze willen gewoon praten, omdat het moet. Ze kijken boos naar me, omdat ik niks zei. Ik was in een hele goede stemming, ik had op die dag net geleerd hoe je optimistisch moet denken. Mijn stemming werd ineens erger door de toxische mensen, veel erger dan voorheen.

Ze denken dat je sociaal bent als je brutaal bent en veel praat. Brutaal zijn betekent dat je eerlijk bent en geen meeloper bent, naar hun idee. Ze zijn positieve mensen als je iets goed doet, maar je wordt gelijk gehaat als je iets fout doet.

Verder zijn ze super kortzichtig, asociaal en hebben stereotiepe beeld op alles. Ik heb op 3 clubs gezeten, de mensen gingen alle drie in het Engels met me praten. Ik ging zelf in het begin via e-mail in het Nederlands communiceren en regeerde steeds met Nederlandse woorden. Waar ging het mis? Wtf?

En je bent gestoord als je in Nederland met een vreemde praat.

Ik heb nu 0 vrienden. Wat doe je als je in mijn positie bent? Mijn plan is om eerst aan mijn stemming en sociale vaardigheid te gaan werken, voordat ik vrienden maak. Of ik kan proberen om de juiste mensen te gaan zoeken, ik heb heleboel leuke interesse, zoals: Muziek, tekenen, sport, boeken, filosofie, wetenschap, kunst en nog veel meer. Maar wat ik graag wil is iemand die een beetje als mij denkt. Maar dat is onmogelijk te vinden.
Of ik kan ook sociaal zijn opgeven, ik loop nu al erg "achter", volgens de Nederlandse norm. Als laatste kan ik ook naar een ander land toe gaan. Ik wil in Azië wonen, daar voel ik me thuis, ik ga daaraan werken, ik moet nog 4-6 jaren doorzetten. Het is rot dat ik, door de mensen (en mschn ook door mezelf), niet eens normale dingen kan doen, zoals naar een sportclub.

TL:DR Slechte verleden, moeite met Nederlandse cultuur/mensen, geen vrienden, eenzaam, ik mag niet mezelf zijn en wil graag advies.
Ooit aan dagbesteding gedacht, daar kan je onder de mensen zijn en je sociale dingen oefenen zonder dat dit perse moet of dat je perse vrienden hoeft te maken. Je bent er dan echt voor jezelf. Je kan daarvoor kijken in je gemeente wat mogelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me eigenlijk er niet zo in vinden wat je zegt over de mensen van de 3 sportverenigingen. Het zou kunnen dat je per toeval tegen rotte appels bent aangelopen. Ik ken zelf bar weinig mensen die actief boos tegen je zouden doen als je water drinkt of stil bent. Weet je zeker dat je dat zelf niet deels invult door angsten?
Bros before hoes
Zoek niet naar mensen die hetzelfde zijn, maar naar mensen die jou accepteren zoals je bent en het beste naar boven halen bij jou. Die heb jij duidelijk nog niet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp wel dat jij hier geen vrienden maakt. Er is niets goed in en aan Nederland en je houdt er ook nog eens zeer vreemde ideeën op na.

Ik adviseer je om onmiddellijk een ticket terug te boeken, niet in de laatste plaats omdat het daar allemaal zoveel beter is.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
StefBros schreef:
01-05-2018 12:45
Ik kan me eigenlijk er niet zo in vinden wat je zegt over de mensen van de 3 sportverenigingen. Het zou kunnen dat je per toeval tegen rotte appels bent aangelopen. Ik ken zelf bar weinig mensen die actief boos tegen je zouden doen als je water drinkt of stil bent. Weet je zeker dat je dat zelf niet deels invult door angsten?
Nee, komt niet door angst... Mijn angstproblemen is nu erg minimaal. Het is ook niet zo dat alle Nederlanders vervelen zijn. Ik heb veel Nederlanders ontmoet, waarmee ik individuele contacten had, die erg aardig zijn. Nu ik dit zeg, merk ik pas dat ik een weirdo en beoordeelt word als ik in een groepje zit, ook op school, omdat ik anders ben.

Ik kan het wel merken als ik iets invul. Je kan makkelijk zien wanneer iemand pissig of gewoon gestress is.
Alle reacties Link kopieren
jezebellebel schreef:
01-05-2018 12:48
Zoek niet naar mensen die hetzelfde zijn, maar naar mensen die jou accepteren zoals je bent en het beste naar boven halen bij jou. Die heb jij duidelijk nog niet gevonden.
Hele goede tip!
Alle reacties Link kopieren
Spinaziebietje schreef:
01-05-2018 12:39
Ooit aan dagbesteding gedacht, daar kan je onder de mensen zijn en je sociale dingen oefenen zonder dat dit perse moet of dat je perse vrienden hoeft te maken. Je bent er dan echt voor jezelf. Je kan daarvoor kijken in je gemeente wat mogelijk is.
Wist niet dat het bestaat, ik ga het opzoeken. Thanks :)
Waar woon jij in Godsnaam?? Schubbekuttekrabbeveen ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
01-05-2018 12:58
Ik begrijp wel dat jij hier geen vrienden maakt. Er is niets goed in en aan Nederland en je houdt er ook nog eens zeer vreemde ideeën op na.

Ik adviseer je om onmiddellijk een ticket terug te boeken, niet in de laatste plaats omdat het daar allemaal zoveel beter is.
Hoef niet onmiddelijk te zijn hoor. Ook al voel ik me eenzaam. Ik denk dat ik wel gelukig kan worden, als ik niet te veel naar mijn gevoelens ga focussen en negatieve mensen vermijd. Een goede vriend maakt me zeker gelukiger, maar het is niet zo dat ik niet meer kan functioneren zonder vrienden. Ik wil wat langer in Nederland blijven, ik wil voor mijn opleiding in Nederland blijven. Het lijkt me verstandiger dan gelijk naar een ander land te gaan vluchten.
Alle reacties Link kopieren
normandina schreef:
01-05-2018 13:09
Waar woon jij in Godsnaam?? Schubbekuttekrabbeveen ofzo?
LOL... Den Haag
Kom maar snel richting Brabant dan. Iedereen lult je te pas en te onpas de oren van je kop, sleuren je mee uit en de meesten verstoan ginne enge toal. :there:
Je OP is veel te lang.
Zoek een andere therapeut als je denkt dat deze niet goed luistert.
Zoek een sport/club/dagbesteding met leeftijdgenoten.
En je Nederlands is erg slecht, hoe komt dat?
En 15 kilo wegen als 10 jarige? Lijkt me sterk.
Ik wil niemand beledigen maar ik hoop dat je OP waar is en dat dit geen vakantiebesteding is.

Heb je net geloept en je was zwakbegaafd maar nu niet meer?
Bijzonder verhaal.
anoniem_650aaeb67f04b wijzigde dit bericht op 01-05-2018 13:25
Reden: toevoeging na loepen
11.58% gewijzigd
Zoek een goede therapeut die je kan helpen. Voor jou ligt het aan Nederland en niet aan jou, maar zo te lezen heb je ontzettend veel issues.
Metamorphosis3232 schreef:
01-05-2018 13:12
LOL... Den Haag
Dat verklaart een hoop! ;-)
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
01-05-2018 13:22
Je OP is veel te lang.
Zoek een andere therapeut als je denkt dat deze niet goed luistert.
Zoek een sport/club/dagbesteding met leeftijdgenoten.
En je Nederlands is erg slecht, hoe komt dat?
En 15 kilo wegen als 10 jarige? Lijkt me sterk.
Ik wil niemand beledigen maar ik hoop dat je OP waar is en dat dit geen vakantiebesteding is.

Heb je net geloept en je was zwakbegaafd maar nu niet meer?
Bijzonder verhaal.
Ja sorry, dat het lang was. Mijn Nederlands is slecht, omdat ik de kans niet heb gekregen om het actief te kunnen gebruiken en mijn geestelijke gezondheid was belangrijker dan Nederlands leren. Kan je me vertelen wat ik verkeerd deed?

15 kilo als 10 jarige is mogelijk, ik weet niet zeker of 15 de juiste getal was, ik weet wel zeker dat het niet boven 20 kilo was. Ook had ik andere klachten, zoals een slechte gebit. Een voorbeeld van verwaarlozing en wat het met je kan doen:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Genie_(feral_child)

Mijn verhaal is niet ernstig als je het met haar verhaal vergelijkt.

Ik snap dat het moeilijk te geloven is en waarom je zo denkt. Maar het is echt gebeurd. Ik heb gewoon geluk... I guess.

Btw ik vond het niet leuk om dit te posten, maar het lijkt me gewoon leerzaam en als ik zo graag wil trollen, dan doe ik het op een Engelstalige forum. Ik zie de lol er niet in, het is dus geen vakantiebesteding :)
Alle reacties Link kopieren
Kunstenkitsch schreef:
01-05-2018 13:36
Zoek een goede therapeut die je kan helpen. Voor jou ligt het aan Nederland en niet aan jou, maar zo te lezen heb je ontzettend veel issues.
Jep veel issues. Ik heb nu wel een goede therapeut. De vorige therapeut was voor minderjarigen bedoeld. Misschien heb je gelijk, Nederland past denk ik niet bij me.
Alle reacties Link kopieren
Bblientje schreef:
01-05-2018 13:56
Dat verklaart een hoop! ;-)
😂
Metamorphosis3232 schreef:
01-05-2018 14:12
15 kilo als 10 jarige is mogelijk, ik weet niet zeker of 15 de juiste getal was, ik weet wel zeker dat het niet boven 20 kilo was[/Dat is een gigantisch verschil 15 of 20 kilo
Een voorbeeld van verwaarlozing en wat het met je kan doen:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Genie_(feral_child)
Je haalt er nu een zeer extreem voorbeeld bij van 60 jaar geleden.Waarom?
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
01-05-2018 15:54
Tussen 15 en 20 bedoelde ik, ik herinnerde dat een neef van 4/5 jaar oud (?), zwaarder was dan ik.

Ik liet het zien, zodat je een beeld krijgt van wat het met je doet en om te laten zien dat je met een gebrek aan voedingsstof en een laag gewicht toch nog kunnen bestaan.
Alle reacties Link kopieren
ava75 schreef:
01-05-2018 15:54
Ik zei dat het zeker niet boven 20 was. Ik zei niet dat het 15 of 20 was lol. Wat maakt het uit, waarom doe je moeilijk ? xD Ze zijn allebei behoorlijk laag voor een 10 jarige, ik was ook lang. 32 kg is het normale gewicht voor 10 jarige
anoniem_368165 wijzigde dit bericht op 01-05-2018 20:03
Reden: lidwoord
0.49% gewijzigd
Wat is je doel eigenlijk? In je OP vraag je nog een soort van advies, maar je lijkt in je reacties eigenlijk te willen overtuigen. Of wil je gewoon bevestiging en medeleven?
Alle reacties Link kopieren
jezebellebel schreef:
01-05-2018 21:36
Wat is je doel eigenlijk? In je OP vraag je nog een soort van advies, maar je lijkt in je reacties eigenlijk te willen overtuigen. Of wil je gewoon bevestiging en medeleven?
Advies, begrip en ik wil weten of ik gek aan het worden ben.
Alle reacties Link kopieren
Ja
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
probeer inderdaad contact met andere mensen te zoeken ...misschien buitenlanders ( ben ik ook ..soms is wat makkelijker ) of misschien meisjes als vriendinnen ipv jongens …..zoek ook uit of je introvert ben ….Verder geloof dat alles goed komt ….succes oke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven