Sociale fobie

20-06-2018 16:23 8 berichten
Ik ga binnenkort alleen op kamp.
Dat is een super grote stap voor mij, omdat ik last heb van sociale fobie.

Ik vraag me dan ook af, hoe kan ik als ik aankom meteen een goede indruk maken en meteen ergens over (mee) praten?

En misschien wat tips verder voor mij?
Dit is moeilijk voor mij dus please geen domme reacties.

X
Alle reacties Link kopieren
Wel super knap dat je dit doet! Ik zou gewoon vooral niet jezelf pushen dat je een goede indruk 'moet' maken. Dat zou ik loslaten, want anders geeft het je stress en dat is niet fijn.

Wat mij helpt is om iemand uit te zoeken die ook alleen is, en te vragen hoe die heet. Of iets anders willekeurigs, als, heb je ver moeten reizen om hier te komen. Dan komt er vaak vanzelf wel een gesprek op gang!
Alle reacties Link kopieren
Kun je geen kunstjes? Als je op je handen binnen komt wandelen maak je vast wel indruk.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
sylph schreef:
20-06-2018 16:27
Kun je geen kunstjes? Als je op je handen binnen komt wandelen maak je vast wel indruk.
Bedankt voor je ontzettente leuke reactie zeg
jufank schreef:
20-06-2018 16:27
Wel super knap dat je dit doet! Ik zou gewoon vooral niet jezelf pushen dat je een goede indruk 'moet' maken. Dat zou ik loslaten, want anders geeft het je stress en dat is niet fijn.

Wat mij helpt is om iemand uit te zoeken die ook alleen is, en te vragen hoe die heet. Of iets anders willekeurigs, als, heb je ver moeten reizen om hier te komen. Dan komt er vaak vanzelf wel een gesprek op gang!

Dankjewell ❤
Alle reacties Link kopieren
Anoniem_18jaar schreef:
20-06-2018 16:30
Bedankt voor je ontzettente leuke reactie zeg
Wat is er mis met gewoon zijn wie je bent? Minder vermoeiend lijkt me als je 24 uur p.d. onder de mensen bent.
Blijf altijd jezelf. Het origineel is zoveel meer waard dan een kopie.
Alle reacties Link kopieren
Voer geen toneelstukjes op om een ‘leuke’ indruk te maken. Dat is wat jouw fobie in stand houdt.
Damned if I don’t
Alle reacties Link kopieren
En stel vragen als je zelf niets weet te zeggen.
Damned if I don’t

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven