vriendschap gaat stuk

03-03-2019 12:28 7 berichten
hoi ik ben een meisje van 16 jaar en heb een aantal problemen,
ik drink soms wel een wat en word dan aangeschoten daardoor voel ik me beter. ( geen haat hierover alsjeblieft ik weet dat het slecht is)
laatst gebeurde dat weer ik voelde me slecht over iets, mijn beste vriendin heeft een relatie met mijn ex gekregen, ik heb toestemming gegeven maar alsnog voel ik me slecht erover.
die avond dat ik aangeschoten was ging ik een goede vriendin bellen wat ik meestal doe als ik aangeschoten ben, we hadden het erover en ik heb haar eerlijk verteld waar ik mee zat.
ik heb ook nog mijn beste vriendin gebeld maar ze nam niet op, de dag erna heeft ze me gebeld want ze wist al wat er aan de hand was, maar ze wist niet waarom ik het had gedaan.
ze werd boos op me en vroeg steeds waarom ik het had gedaan maar ik gaf hele droge antwoorden zoals "gewoon".
ze heeft daarna boos opgehangen en zei dat ik het allemaal maar zelf moest weten.
ik ben zo bang dat ze me nu haat want de laatste tijd doet ze echt stom tegen mij, en ze doet ook alsof ik minder ben heb ik het gevoel, ik zit hier erg mee en ook met het idee dat haar ouders me ook niet mogen na wat dingen die zijn gebeurt die ook te maken hebben met drank.

wat moet ik doen want ik voel me echt slecht en ik weet niet meer wat ik moet doen om me beter te gaan voelen
Als eerste stap zou ik stoppen met drinken.
Alle reacties Link kopieren
Je bent nog jong en je mag fouten maken, niks mis mee.

Maak een afspraak met je vriendin en zeg haar eerlijk wat je voelt en dat het je spijt dat je in je dronken bui je hart hebt gelucht bij de verkeerde. Misschien ook bij haar ouders langsgaan en je excuses aanbieden. Je laat dan zien dat je verantwoording neemt voor je fouten.

En minder drinken want met drank op gaat alles wat makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
stop met drinken, en bedenk "zij doet stom tegen me"of jij niet als eerste stom tegen haar gedaan hebt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ChristianeF schreef:
03-03-2019 13:16
Je bent nog jong en je mag fouten maken, niks mis mee.

Maak een afspraak met je vriendin en zeg haar eerlijk wat je voelt en dat het je spijt dat je in je dronken bui je hart hebt gelucht bij de verkeerde. Misschien ook bij haar ouders langsgaan en je excuses aanbieden. Je laat dan zien dat je verantwoording neemt voor je fouten.

En minder drinken want met drank op gaat alles wat makkelijker.
behalve vriendschappen onderhouden, dat gaat moeilijker dan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Zorgelijk...
Denk jij wel eens aan hoe je grotere, wezenlijke) problemen in je toekomst moet gaan aanpakken?
Heb je ouders waar je terecht kan?
Alle reacties Link kopieren
Ik snap wel dat je je heil in drank zoekt, het 'lijkt' ervoor te zorgen dat je je daardoor beter gaat voel, terwijl je je eigenlijk alleen maar baldadig gaat gedragen, en domme dingen gaat uitspoken. Drank is echt niet het antwoord, naast het feit dat als je er nu geen afstand van kunt doen dit je je voor je leven kan schaden, b.v borst kanker in jonge vrouwen kan naar aanleiding van teveel drank gebruik zijn. Daarnaast mag je kwa de wet nog helemaal niet drinken. En dan ben je achttien en ga je met vrienden de kroeg in waar je ondertussen iedereen onder tafel drinkt, ik kan je nu al verzekeren dat je hierdoor al je vrienden en jezelf kwijt raakt, je raakt je vriendinnen nu al kwijt en wordt door de ouders scheef aangekeken vanwege je gedrag. Ik heb erg met je te doen, maar wil ik je verwijzen naar of je ouders of een vertrouwens persoon op school, want dit gaat alleen maar slecht aflopen.
Liefde is een werkwoord

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven