Afvalmaatjes (20 kg of meer) whatsappgroep

17-03-2019 10:58 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
18 maart 2019: op dit moment hebben we genoeg aanmeldingen!

Zijn er hier toevallig ook vrouwen die echt heel veel moeten afvallen? (Lees: minimaal zo’n 20 kilo)? Ik moet en wil zelf zo’n 20-25 kilo afvallen en ik probeer al jaren, maar het gaat zo tergend langzaam dat ik het al tig keer heb opgegeven. Ik wil afvallen zonder shakes en pillen, maar mét gezond eten, sporten/bewegen en een gezond verstand, maar omdat het zo langzaam gaat heb ik heel veel moeite om de motivatie te vinden, laat staan vast te houden. Ik merk dat ik behoefte heb aan ‘lotgenoten’, anderen die ook veel moeten afvallen en bij wie het ook allemaal niet direct van een leien dakje gaat. Het lijkt me fijn om een appgroep te maken om op die manier elkaar te kunnen blijven motiveren, jezelf te blijven motiveren en waar gezelligheid vooral voorop staat. Ik heb helemaal niks met lijstjes wat je per dag eet, dat zou ik niet dagelijks willen delen maar het lijkt me bijvoorbeeld wel fijn om succesrecepten, bewegingsoefeningen, tips en tops etc met elkaar te delen. En ik zou het ook fijn vinden als er veel ruimte is voor ‘gewone’ gezelligheid, het appen over van alles en nog wat. Misschien kunnen we eens in de zoveel tijd ergens centraal in het land afspreken, om bijvoorbeeld iets leuks te gaan doen. En wie weet komen er nog fijne vriendschappen uit voort, win win situatie, toch?

Nog even kort iets over mij: Ik ben zelf in m’n mid-30’s, heb een relatie. Ik hou van gezelligheid, erop uit gaan als in: dagjes weg naar bijvoorbeeld een andere stad/dorp, bezienswaardigheid, pretpark, escape room oid, op een mooie dag een terras pakken, leuk festivalletje bezoeken, maar ik hou ook bijvoorbeeld van wandelen in de natuur. Verder kan ik genieten van spelletjes doen, sporten, fotograferen (nu nog met m’n telefoon, over een tijdje hoop ik een mooie camera te kopen) en kan ik uren zoet zijn op Instagram.

Wie wil samen met mij die eeuwige strijd tegen de kilo’s aan gaan?
anoniem_384019 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 20:21
1.92% gewijzigd
Ik wil me wel aanmelden. Ben sinds 2 weken bezig, wil er 30 af hebben. Ben wel druk met werk maar een app groep lijkt me leuk.
Zelfde leeftijd ongeveer, kind en relatie. Dus pb maar als je wilt 😊
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, zo snel al reactie. Ik pb je!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil mij ook aanmelden!
Moet ook echt nodig heel wat kilo's kwijt....maar al het lekkers blijft maar trekken.
Ook erg lastig met een man en kinderen die gewoon alles maar kunnen eten!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil me ook wel aanmelden. Is misschien een totale nieuwe stok achter de deur, leuk idee @Hejmalin. Ik wil er ook minimaal 20 kg af. Dan zit ik bijna op gezond BMI. Ik ben ook in de 30, en kom heel erg overeen met de interesses qua hobby's van TO. Alleen ik hou niet heel erg van een festival bezoeken (of het moet een foodfestival zijn 🙈).

Ik ben nu een half jaar bezig met mindset eten veranderen mbv diëtiste die ook psycholoog is, daar heb ik zeer goede ervaringen mee. En maak veel van mijn eten uit ww-boeken. Maar mijn gewicht gaat heel langzaam omlaag (sinds okt nu zo'n 5 kg, maar daarvoor ook al op eigen kracht een 8 kg) en dat vind ik (soms) nogal demotiverend.
Hee, wat een leuk oproepje!

Ik zou ook graag meedoen. Ben zelf eind 20, en ben afgelopen jaren veel te veel aangekomen.
Ik wil ongeveer 40 kilo kwijt en ben daar sinds een paar maanden hard mee bezig mbv een diëtist en sporten in de sportschool.

Ik merk echter dat ik ook de motivatie mis soms en daardoor terugval in mijn oude gewoontes (chocolade).

Het lijkt me leuk om elkaar te kunnen motiveren, of gewoon te kunnen kletsen!
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen. Ook hier moeten er heel wat kilo's vanaf, zeker 30 kilo. Ben ook midden 30 en ben vrijgezel en woon alleen, wat betreft eten in huis halen wel makkelijk.

App groep lijkt me ook leuk. Wil ook afvallen door middel van gezond eten. hopelijk kunnen we elkaar zo motiveren.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat fijn, zoveel leuke reacties al. Dat had ik niet verwacht, zo snel. Ik ga jullie straks allemaal even een pb sturen!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe ook mee! Ik moet ook aardig wat afvallen en ik ben nu zo'n twee maanden bezig met een gezondere leefstijl. Ik ben er nu gelukkig redelijk aan gewend, maar dat zorgt er ook voor dat het ook soms moeilijk wordt. Ik heb eigenlijk niemand in mijn omgeving die ook moet afvallen en zo is er weinig herkenning. Een app-groep met mensen met hetzelfde doel klinkt goed!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!!
Lijkt me ook leuk om mee te doen, ik ben inmiddels zes weken bezig en op vorige week na ben ik goed bezig. Het enige wat er bij mij nog inschiet is het sporten, dit door tijdgebrek helaas. Ik heb geen streefgewicht, maar wil/moet echt nog meer dan 20 kilo kwijt. Hoop elkaar te kunnen stimuleren door middel van de app.

Verder ben ik getrouwd, begin 40, geen kids en in vrije tijd onderneem graag leuke dingen varieerend van steden bezoeken,film,cultureel, theater, concert,workshops crea, lunchen, marktjes en nog veel meer.
Als je wil mag je mij PB-en : )
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik doe graag mee.
Hoef jullie de strijdt niet uit te leven zo te zien.

Ben midden 30 vrijgezel en te zwaar. Wil de lat niet te hoog leggen. Eerst is 5 kg. Maar dan is mn BMI nog steeds veel te hoor hoor. Om die gezond te krijgen moet ik er zo 30 kwijt denk :-(

Al dat lekkere eten..... zo moeilijk te weerstaan
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat leuk dit, zoveel animo :-D Ik heb iedereen een pb gestuurd.
Alle reacties Link kopieren
Was mijn bericht doorgekomen ? Wil mij ook graag aansluiten : )
Alle reacties Link kopieren
Je hebt pb terug Hejmalin.

En leuk dat er zo al meer zijn die mee willen doen, hopelijk wordt het een leuk groepje waarmee we gezellig kunnen kletsen en elkaar kunnen motiveren.
hejmalin schreef:
17-03-2019 14:01
Oh, wat leuk dit, zoveel animo :-D Ik heb iedereen een pb gestuurd.
Dankje, je hebt pb terug!
Wat leuk zeg. Ik meld me hier graag voor aan.

Afgelopen jaren ben ik teveel aangekomen. Het afvallen lukt niet vanwege gebrek aan motivatie en de tijd om naar de sportschool te gaan.

Ik ben 35 jaar, getrouwd en heb 1 kind van bijna 2. Ook vanwege kinderwens zou ik graag willen afvallen.
Alle reacties Link kopieren
Boekenwurm35 schreef:
17-03-2019 15:05
Je hebt pb terug Hejmalin.

En leuk dat er zo al meer zijn die mee willen doen, hopelijk wordt het een leuk groepje waarmee we gezellig kunnen kletsen en elkaar kunnen motiveren.
Ja he
Super leuk ben benieuwd
Net gelijk maar even rondje dorp gelopen
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig Meisje_1984!
Jeetje, wat een boel reacties al! Dit had ik echt niet verwacht, heel leuk. Als het goed is, heeft iedereen inmiddels een pb van me gekregen (zo niet, laat het even weten). Ik heb ook al wat telefoonnummers opgeslagen. De daadwerkelijke appgroep wil ik morgenavond aan gaan maken (weet iemand een leuke naam ;-) ?) dus mochten er nog meer gegadigden zijn, meld je gerust!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou mij ook graag willen aansluiten, bij mij mag er zeker meer dan 20 kilo af, maar inderdaad niet meteen de lat te hoog leggen.

Ik ben trouwens een midden twintiger en vrijgezel ;)
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Wat een leuk idee! Ik zou me graag aansluiten bij de Whatsappgroep :)

Vorige week het besluit genomen dat er nu echt iets moet gaan veranderen...
Goed bezig met sporten, maar het eten is toch nog wat lastig..

Ben eind 20 en kan ontzettend genieten van gezellige (eet) weekendjes met mijn partner en vrienden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik weet nog niet of een appgroep helemaal mijn ding is, maar zou het wel willen proberen. Ik wil/moet voor een gezond bmi 35 kilo afvallen. Ik ben er nu een jaar mee bezig en totaal 8 kilo kwijt. Ook bij mij gaat het ontzettend langzaam. Val langzaam af en kom snel aan. Ik ben begin 20, zie dat iedereen hier wel ouder is. Is dat een probleem? Oh en ook vrijgezel, en zoekend naar een eigen plekje.
Alle reacties Link kopieren
Hondenmuis schreef:
17-03-2019 18:42
Hoi!

Wat een leuk idee! Ik zou me graag aansluiten bij de Whatsappgroep :)

Vorige week het besluit genomen dat er nu echt iets moet gaan veranderen...
Goed bezig met sporten, maar het eten is toch nog wat lastig..

Ben eind 20 en kan ontzettend genieten van gezellige (eet) weekendjes met mijn partner en vrienden.
Hoeveel wil je afvallen?
Alle reacties Link kopieren
Meisje_1984 schreef:
17-03-2019 19:16
Hoeveel wil je afvallen?
Oh sorry! Dat was ik in mijn enthousiasme vergeten te vermelden.
Momenteel mik ik op minimaal 30 kilo, meer zou fijn zijn. Maar met 30 kilo minder zou ik al ontzettend blij zijn.
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
17-03-2019 18:50
Hoi!

Ik weet nog niet of een appgroep helemaal mijn ding is, maar zou het wel willen proberen. Ik wil/moet voor een gezond bmi 35 kilo afvallen. Ik ben er nu een jaar mee bezig en totaal 8 kilo kwijt. Ook bij mij gaat het ontzettend langzaam. Val langzaam af en kom snel aan. Ik ben begin 20, zie dat iedereen hier wel ouder is. Is dat een probleem? Oh en ook vrijgezel, en zoekend naar een eigen plekje.
Wat mij betreft geen probleem, ik weet niet hoe de rest dit ziet en wat je zelf wilt?

Verder heeft als het goed is, iedereen van mij een pb gehad. Moet zeggen dat ik de pb-functie niet de meest overzichtelijke vind, maar ik geloof dat het me gelukt is.
Alle reacties Link kopieren
Kom maar op met die app. Zin in.
Zal smorgens even op de weegschaal gaan staan.

Spreek ik jullie snel verder. Gezellig ben benieuwd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven