Mama's van aanstaande brugpiepers

26-06-2019 00:12 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Mijn zoon gaat na de zomervakantie naar de brugklas. Een hele nieuwe ervaring! Erg leuk, maar tevens spannend!Het lijkt mij leuk om met andere moeders in contact te komen die ook in deze fase zitten. Ik woon zelf vlakbij Zwolle!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, ik wilde zelf al bijna een topic openen. Hier gaat dochter morgen kennismaken met haar klasgenoten en mentor etc. VMBO-t, regio Randstad.
Alle reacties Link kopieren
Ik mag eigenlijk niet meepraten: ik ben man en onze jongste zit nu in de eerste.

Maar is een leuke periode! Toen m’n oudste naar de brugklas ging kwamen we tijdens de vakantie in Frankrijk een gezin tegen op de camping die uit dezelfde stad bleken te komen. Na wat doorvragen bleek hun jongste zelfs bij onze oudste in dezelfde klas te komen! Leuk, maar ook een beetje awkward (we stonden op een naturistencamping) maar daar hebben ze in de klas weinig woorden aan vuil gemaakt. :P
Ik ben niet bijgelovig, dat brengt ongeluk...
Wordt dit een kletstopic, of zoek je live contact Tammie?

Bij ons gaat de oudste naar de brugklas en ik ben er nu al misselijk van. Hij is totaal niet nerveus, maar kijkt er juist naar uit.
fitch schreef:
26-06-2019 00:58
Leuk, maar ook een beetje awkward (we stonden op een naturistencamping) maar daar hebben ze in de klas weinig woorden aan vuil gemaakt. :P
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Hier een dametje die na de zomervakantie ook naar de brugklas gaat, ze heeft er net als papa en mama vroeger zin in!
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste is na de zomervakantie ook een brugklasser, hij heeft er enorm zin in. En wij als ouders.....wij ook.... hij is er aan toe.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een bijna brugklasser en ook vanmiddag de kennismakingsdag met haar klas en mentor. Ook in de randstad, beetje er boven eigenlijk. Ze vindt het best spannend maar heeft er ook enorm veel zin in.
Alle reacties Link kopieren
Hier gaat oudste ook naar de brugklas na de zomer. De kennismaking met klasgenoten en mentor hebben ze vorige week al gehad. Zoon heeft er enorm veel zin in en kijkt er naar uit. Ik moet er nog echt even doorheen, voornamelijk omdat het jaar begint met brugklaskamp..

Mijn zoon is nog erg jong.. dus ik moet echt ff een drempel over.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Alle reacties Link kopieren
Mijn oudste wordt volgend jaar ook brugpieper, regio Randstad. Hij gaat tweetalig vwo doen. Vanmiddag heeft hij de kennismaking met zijn klas maar als het goed is heeft hij in elk geval 2 klasgenoten uit ons dorp.

Wel spannend, ze gaan elk jaar naar het buitenland, al gelijk vanaf de eerste, omdat het tweetalig is. Lesje loslaten voor mij, haha.
..
Alle reacties Link kopieren
nachtvlinder1977 schreef:
26-06-2019 01:12
Wordt dit een kletstopic, of zoek je live contact Tammie?

Bij ons gaat de oudste naar de brugklas en ik ben er nu al misselijk van. Hij is totaal niet nerveus, maar kijkt er juist naar uit.
Waar ben je dan zo misselijk van?
Was je eigen middelbare schooltijd niet leuk?
Alle reacties Link kopieren
Hier een dochter die naar de brugklas gaat. Ze heeft er heel veel zin in. Vorige week had ze een kennismaking met haar klas. Van haar huidige klas gaat er 1 meisje mee, de rest van de kinderen is onbekend. Ze hebben wel al met een aantal een appgroep opgericht.
Binnenkort maar eens schriften kopen enzo.
Alle reacties Link kopieren
Jee, wat een reacties! Nee, ik denk niet dat deze pijler bedoeld is voor contacr houden , daarom misschien is het leuk om een app-groep te starten ofzo? Om ervaringen te delen?
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter gaat naar de brugklas.

Eindelijk!!! ben ik van het basisschool getrut af ;-)

Ze gaat naar dezelfde school als haar oudere broers dus verder allemaal niet zo spannend voor haar.
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
Zanahoria schreef:
26-06-2019 09:01
Waar ben je dan zo misselijk van?
Was je eigen middelbare schooltijd niet leuk?
Nee, die was ronduit vreselijk! Maar dat hoeft zoon niet te weten. En gelukkig heeft mijn man wel positieve ervaring die hij deelt met zoon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven