Samen alleen weekend weg/vakantie

01-09-2019 11:37 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik denk er al een tijdje aan om alleen op vakantie te gaan, maar durf die stap niet echt te nemen. Zijn er meer mensen die dit zouden willen en er over na denken?

Misschien is een weekendje eerst een beter idee? Of toch aanmelden op een site om iemand te vinden die met me mee wil?
Ga gewoon op een singlesreis.
Alle reacties Link kopieren
Als je het eng vind kun je toch een single reis doen? Of wil je echt alleen op vakantie?
Alle reacties Link kopieren
ik zou liever met een groep gaan dan alleen met iemand die ik nauwelijks ken. Uit ervaring, ik ben een keer met iemand van een taalcursus naar het land zelf geweest om daar een cursus te doen. Leek me een aardige meid, maar wat viel dat tegen. ik had beter alleen kunnen gaan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Waar zie je tegenop? Weinig aanspraak? Wat te doen bij calamiteiten?
Alle reacties Link kopieren
Weinig aanspraak of verveling lijkt me niet leuk idd. Maar misschien valt dat mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel eens een week alleen op vakantie gegaan.
Mijn relatie raakte kort voor de zomer uit, iedereen had zijn vakanties al klaar en ik verdomde het om sip uit het raam te gaan zitten staren.
Boekte een week naar Griekenland. Heerlijke vakantie gehad. Luieren aan het zwembad of op het strand, 2 excursies gedaan en elke dag uit eten. Boek mee tot het eten kwam. 's avonds lekker wandelen tot het bedtijd was.
Ik kwam er helemaal van bij. En het personeel was mij driftig maar tevergeefs aan het koppelen met letterlijk alles en iedereen, omdat ze me zo moedig vonden toen ik vertelde waarom ik alleen was gegaan :)
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren
Doreia* schreef:
01-09-2019 12:04
Ik ben wel eens een week alleen op vakantie gegaan.
Mijn relatie raakte kort voor de zomer uit, iedereen had zijn vakanties al klaar en ik verdomde het om sip uit het raam te gaan zitten staren.
Boekte een week naar Griekenland. Heerlijke vakantie gehad. Luieren aan het zwembad of op het strand, 2 excursies gedaan en elke dag uit eten. Boek mee tot het eten kwam. 's avonds lekker wandelen tot het bedtijd was.
Ik kwam er helemaal van bij. En het personeel was mij driftig maar tevergeefs aan het koppelen met letterlijk alles en iedereen, omdat ze me zo moedig vonden toen ik vertelde waarom ik alleen was gegaan :)
Ik zou zo'n vakantie heel graag willen! Scooter huren beetje rond racen op het eiland. Maar als ik dan denk of ik de dag wel door kan komen alleen. Of gaat dat vanzelf
nlies schreef:
01-09-2019 11:47
ik zou liever met een groep gaan dan alleen met iemand die ik nauwelijks ken. Uit ervaring, ik ben een keer met iemand van een taalcursus naar het land zelf geweest om daar een cursus te doen. Leek me een aardige meid, maar wat viel dat tegen. ik had beter alleen kunnen gaan.
Dit. Vragen om gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Probeer anders eerst eens een weekend. Of ga ergens naar toe waar je zo weer naar huis kan als het tegenvalt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dat gaat echt vanzelf ;) En voor je het weet ben je zelfs weer thuis hahaha!
Ik ben in mei voor het eerst alleen op vakantie gegaan, gelijk 15 dagen strandvakantie. Het is me zo goed bevallen dat ik over 2 weken weer ga.

Het lijkt eng en je bent bang voor verveling of blikken van mensen omdat je alleen zit te eten..... valt allemaal 1000x mee. Je ontmoet heel snel mensen juist omdat je alleen bent. Plaatsje waar ik was waren ze wel gewend aan mensen die alleen op vakantie waren. Ik heb wel expres gekozen voor een kleinschalig app.complex.
Je kunt doen en laten wat je zelf wilt. Geen overleg, niet te wachten, niet op je tenen te lopen omdat de ander nog slaapt. Heeeeeeeerlijk!!! haha! Ik ben fan maar dat was wel duidelijk he ;)
Alle reacties Link kopieren
    Jongen35 schreef:
    01-09-2019 12:11
    Ik zou zo'n vakantie heel graag willen! Scooter huren beetje rond racen op het eiland. Maar als ik dan denk of ik de dag wel door kan komen alleen. Of gaat dat vanzelf
    Dat gaat vanzelf. Langs het ontbijtbuffet, lekker rustig ontbijten. Dan heb je misschien al bedacht om een scooter te huren, welke route je neemt en dan ga je onderweg. Ergens lunchen onderweg, iets bekijken, of ergens je handdoek neerleggen. En dan weer terug scooteren en dan rondkijken waar je zou willen avondeten. En hop, dat was al een vakantiedag.
    Excursie is vaak van 10 tot 17 of langer als er diner bij zit. Je bent alleen wat minder aan het praten in je eentje. Maar stel je open op, dan komen de praatjes met locals en andere toeristen vanzelf.

    Het leven is een feestje, je moet alleen wel zelf de slingers ophangen. de vakantie boeken.
    Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
    Alle reacties Link kopieren
    Vorig jaar voor het eerst alleen op vakantie gegaan, heeeerlijk. Sliep voornamelijk in hostels en had daar veel aanspraak en leuke dingen ondernomen met mensen die ik daar leerde kennen.
    Dit jaar weer solo!
    Alle reacties Link kopieren
    Ik ben vorig jaar een weekendje naar Berlijn geweest in mijn eentje, prima plek om het eens uit te proberen! Lekker relaxed met de trein, niemand daar die het gek vind als je in je eentje op een terras zit of aan het eten bent (zijn er veel meer namelijk) en mensen spreken Engels, dus je kunt makkelijk een praatje maken ook wanneer je zelf geen Duits spreekt. Of juist lekker anoniem rondlopen als je dat juist fijn vindt.
    Tjezus, wat vals
    Alle reacties Link kopieren
    Gewoon doen, wat heb je te verliezen?
    Het ergste dat er kan gebeuren is dat het niet je ding blijkt en dan doe je het gewoon nooit meer. Maar wie weet blijkt het juist een geweldige ervaring.

    Ik heb nog nooit een lange vakantie alleen gedaan, maar wel een weekend of midweek. Heerlijk vind ik het. Tijd aan mijzelf, hoef met niemand rekening te houden en als ik de hele dag niks wil doen dan kan dat.
    I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
    Alle reacties Link kopieren
    Heerlijk. Doen. Ik inmiddels al weer jaren met man en kinderen op vakantie. Mis alleen reizen wel. Als je je thuis goed vermaakt alleen dan op vakantie ook hoor!
    Alle reacties Link kopieren
    Ik ben ook wel eens alleen op bezoek geweest bij een bekende in een leuke buitenlandse stad. Dan was ik overdag vaak alleen omdat die persoon dan meestal moest werken, maar deden we 's avonds wat samen. Ken je niet iemand in een buitenlandse stad?
    Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin

    Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
    Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

    Terug naar boven