Whatsapp groep curly girl methode

14-09-2019 23:53 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi girls,

Sinds kort heb ik gehoord van de curly girl methode en heb eindelijk besloten om het een waardige kans te geven. Op het moment ben Ik mij vooral nog aan het inlezen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Er zijn zo veel verschillende producten! Ik weet eigenlijk niet zo goed waar ik moet beginnen..

Zijn er curly girls (ik kom zelf uit omgeving Alkmaar) die in hetzelfde schuitje zitten en die het leuk vinden om een groepsapp te hebben om elkaar een beetje op weg te helpen en ervaringen/producten uit te wisselen?

Ik ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
In de modepijler staat een goedlopend topic. Ga daar gewoon meeschrijven.
Er is inderdaad al een topic met veel informatie en verschillende Facebook groepen waar het duidelijk is uitgelegd.

Wat zijn precies je vragen? Heb je je haareigenschappen al bepaald?:
-krultype (2=golvend 3=krullend 4=kroes) hier bestaan dus verschillende 'niveau's' in van A t/m C en vele mensen hebben ook nog eens een mix van deze types.
-porositeit: het vermogen van je haar om water op te nemen en vast te houden.
hoge porositeit= krullen waarbij de schubben zijn afgebroken of zelfs zijn opengetrokken. Kenmerken (via www.krullenclub.nl)
– je haar wordt snel nat en is ook weer snel droog
– Producten worden heel snel opgenomen
– Veel gespleten punten
– Je haar voelt droog
– Veel pluis
– Veel klitten
– fijn en krullend haar heeft er sneller last van
– Je blondeert of verft je haar veel
lage porositeit: (via www.krullenclub.nl)
– het duurt lang voordat je haar echt goed doorweekt is en het droogt heel langzaam op
– producten hebben de neiging bovenop je haar te blijven liggen
grof haar heeft meer schubben, dus is minder snel poreus

elasticiteit: De balans tussen proteïne en vocht in je haar bepaalt onder andere de elasticiteit van je haar, dus hoeveel rek er in je haar zit. ij te veel vocht en te weinig proteïne, rekt je haar te veel mee. Je krullen zakken uit en kunnen droog aanvoelen. Bij te veel proteïne en te weinig vocht, rekt je haar te weinig mee. Je haar wordt daardoor breekbaar en kan ook droog aanvoelen. Mensen met hoge porositeit, geblondeerd of beschadigd haar hebben een tekort aan proteïne.
Als je een lage elasticiteit hebt, komt je haar vocht tekort.
Mensen met een hoge elasticiteit hebben een tekort aan proteïne. (via www.krullentemmer.nl)

Zo meet je de elasticiteit van je haar
Gezond haar rekt ongeveer 25% uit. Met een rektest kun je de elasticiteit van je krullen berekenen.

Neem een losse haar. Bijvoorbeeld een haar die is uitgevallen.
Was deze haar met afwasmiddel.
Pak een liniaal. Neem de haar tussen beide duim en wijsvinger met een afstand van 4 cm. Trek het haar uit.
– Gezond haar rekt tot 5 centimeter (25%) en veert weer terug in zijn oorspronkelijke lengte.
– Haar met vochttekort laat zich bijna niet uitrekken (minder dan 25%)
– Haar met proteïne tekort rekt makkelijk uit en veert het niet of moeizaam terug (meer dan 25%)
Voer de rektest eens in de twee maanden uit, omdat de balans steeds kan wijzigen door de producten die je in je haar stopt.
(via www.krullentemmer.nl)
Ik weet niet of je dure of goedkope producten wilt kopen, ik volg de FB groepen al erg lang en zal even een lijstje maken met succes producten in deze groepen:

- CG shampoo:
Deheb Moisturizing repair shampoo (proteïne vrij)
Bouclème Hydrating Hair Cleanser (proteïne vrij)
Novex My Curls Mystic Black Shampoo (proteïne vrij)

-Co wash:
as i am coconut cowash (proteïne vrij)

-Conditioner:
Novex My Curls Mystic Black conditioner (proteïne vrij)
Garnier Loving Blends Milde haver conditioner (met proteïne)
Garnier Loving Blends Voedende Amandelmelk Conditioner (proteïne vrij)
Cocos Care Conditioner (Action, proteïne vrij)
Aloe Vera Care Conditioner (Action, proteïne vrij)

Deep conditioner:
Novex My Curls Mystic Black hair mask (proteïne vrij)
Novex My Curls Movie Star hair mask (met proteïne)
Revuele Extra Volume Mask (paars, proteïne vrij)
Revuele Total Repair hair mask (rood, met proteïne)
Dr. Organic Moroccan Argan Oil Hair Treatment Conditioner (met proteïne)
Garnier Fructis Smoothing Macademia Hairfood (proteïne vrij)
Garnier Fructis Banana Hair Food (met proteïne)

leave in conditioner:
Novex Mystic Black Leave-In Conditioner (proteïne vrij)
kinky curly knot today leave in (proteïne vrij)
Aunt Jackie'S Girls Quench Leave In Conditioner (met proteïne)

crème:
Curly Girl Movement Curl Styling milk (proteïne vrij)
Nivea Defining Creme (proteïne vrij)
Nivea Straight Anti-Frizz Creme (proteïne vrij)
Boucleme Curls Redefined Curl Cream (proteïne vrij)
Andrélon Pink Happy Curls Crème (met proteïne)
Cantu Shea Butter for Natural Hair Moisturizing Curl Activator Cream (met proteïne)

mousse:
Kruidvat Salon Curl Definition Styling Mousse (BLAUW) (proteïne vrij)
Nivea Volume Plumping Mousse (proteïne vrij)
Nivea Curl Plumping Mousse (proteïne vrij)
Syoss Keratin Mousse (met proteïne)

gel:
Bouncecurl light Creme Gel (met proteïne)
Curly Girl Movement defining gel (met proteïne)
Camille rose curl maker (proteïne vrij)
Oange marmalade ecoslay (met proteïne)
Hegron Salon Professional Formula Max Power Styling Gel (action, proteïne vrij)
Umberto Giannini Curl Jelly Scrunching Jelly (proteïne vrij)
Nivea Texture Sculpting Gel (proteïne vrij)
Kinky Curly Curling Custard (proteïne vrij)
Eco Styler gel Olive oil (met proteïne)
Boucleme curl defining gel (proteïne vrij)
Aunt Jackie's Don't Shrink Flaxseed Elongating Curling Gel (met proteïne)

overige:
Nivea Volume Styling Primer (proteïne vrij)
Nivea Straight Styling Primer (proteïne vrij)
Bouncecurl Hairspray Alcohol-free (met proteïne)
anoniem_380850 wijzigde dit bericht op 15-09-2019 03:01
1.67% gewijzigd
Nog steeds een behoorlijk lange lijst, maar ik raad je aan om, mocht je interesse hebben in een product, dit in te typen op de FB pagina's 'The Curls Cult - NL (Curly Girl Methode (CG))' of 'Curly Forever (haarverzorging volgens Curly Girl (CG) Methode)' om ervaringen te lezen.

Over het aanbrengen van producten heeft iedereen zijn/haar eigen methode. De meeste 'curly girls' wassen hun haar met een conditioner (bijvoorbeeld de Andrélon Natuurlijk Puur Zijdeglans & Zen Conditioner) of met een co-wash (dit is een reinigingsproduct die tussen een shampoo en conditioner in ligt, reinigt dus meer dan een crèmespoeling maar minder dan een shampoo). Ik was mijn haar twee keer per week met de ene keer een CG shampoo en de andere keer een co-wash. Ik ben persoonlijk geen fan van wassen met een conditioner omdat ik het idee heb dat mijn haar dan niet goed schoon wordt en ik ook heb gelezen dat er meiden zijn die hier haaruitval van kregen.

Na een shampoo, conditioner of co-wash gebruik je een conditioner of deep conditioner. Het verschil tussen deze twee is, zoals de naam ook al een beetje zegt, dat de ene je haar intensiever voedt dan de ander. Sommige meiden gebruiken één keer per week een deep conditioner (deze laat je ongeveer een half uur intrekken, dit kan je doen met een douchemuts/kap om het product nog intensiever in je haar te laten trekken) andere weer om de week of zelfs maar één keer per maand, net wat je haar nodig heeft. Na het wassen met een (niet) CG shampoo wordt overigens wel aangeraden om een deep conditioner in je haar te do

De (deep) conditioner spoel je dus uit en hierna ga je door met de styling. De Novex leave in conditioner en de Kinky Curly Knot Today zijn lichte producten die de meeste meiden wel kunnen gebruiken. Dit doe je dus als eerste in je haar, ik doe dit zelf ondersteboven in de douche, als mijn haar nog goed nat is.

Hierna kan je bijvoorbeeld een mousse, gel en/of creme in je haar doen. Dit is echt even uitproberen van wat je haar prettig vindt.

Mijn advies is vooral om een product langere tijd te gebruiken voordat je weer aan een nieuw product begint zodat je haar kan wennen. Ook heb ik gehoord dat het goed is om een beetje van hetzelfde merk te pakken, omdat deze producten beter op elkaar afgestemd zijn.

Succes!
Dat laatste zeggen merken vooral zelf. Verder is het nergens op gebaseerd. Dus nergens voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
happyface97 schreef:
15-09-2019 02:56
Nog steeds een behoorlijk lange lijst, maar ik raad je aan om, mocht je interesse hebben in een product, dit in te typen op de FB pagina's 'The Curls Cult - NL (Curly Girl Methode (CG))' of 'Curly Forever (haarverzorging volgens Curly Girl (CG) Methode)' om ervaringen te lezen.

Over het aanbrengen van producten heeft iedereen zijn/haar eigen methode. De meeste 'curly girls' wassen hun haar met een conditioner (bijvoorbeeld de Andrélon Natuurlijk Puur Zijdeglans & Zen Conditioner) of met een co-wash (dit is een reinigingsproduct die tussen een shampoo en conditioner in ligt, reinigt dus meer dan een crèmespoeling maar minder dan een shampoo). Ik was mijn haar twee keer per week met de ene keer een CG shampoo en de andere keer een co-wash. Ik ben persoonlijk geen fan van wassen met een conditioner omdat ik het idee heb dat mijn haar dan niet goed schoon wordt en ik ook heb gelezen dat er meiden zijn die hier haaruitval van kregen.

Na een shampoo, conditioner of co-wash gebruik je een conditioner of deep conditioner. Het verschil tussen deze twee is, zoals de naam ook al een beetje zegt, dat de ene je haar intensiever voedt dan de ander. Sommige meiden gebruiken één keer per week een deep conditioner (deze laat je ongeveer een half uur intrekken, dit kan je doen met een douchemuts/kap om het product nog intensiever in je haar te laten trekken) andere weer om de week of zelfs maar één keer per maand, net wat je haar nodig heeft. Na het wassen met een (niet) CG shampoo wordt overigens wel aangeraden om een deep conditioner in je haar te do

De (deep) conditioner spoel je dus uit en hierna ga je door met de styling. De Novex leave in conditioner en de Kinky Curly Knot Today zijn lichte producten die de meeste meiden wel kunnen gebruiken. Dit doe je dus als eerste in je haar, ik doe dit zelf ondersteboven in de douche, als mijn haar nog goed nat is.

Hierna kan je bijvoorbeeld een mousse, gel en/of creme in je haar doen. Dit is echt even uitproberen van wat je haar prettig vindt.

Mijn advies is vooral om een product langere tijd te gebruiken voordat je weer aan een nieuw product begint zodat je haar kan wennen. Ook heb ik gehoord dat het goed is om een beetje van hetzelfde merk te pakken, omdat deze producten beter op elkaar afgestemd zijn.

Succes!


Onwijs bedankt voor de reactie, ik heb hier erg veel aan! Ik had in het begin wat moeite met het bepalen van mijn haareigenschappen en inmiddels ben ik daar uitgekomen via de test (hoge porositeit en hoge elasticiteit). Ik ben nu via de facebook groep en jou lijstje aan het kijken welke producten ik het beste kan kiezen. Waar ik nu nog niet erg uitkom: straks is het de bedoeling dat ik ongeveer 1x pw met een cg shampoo mijn haar was en in de tussentijd met een co-wash als dit nodig is. Wat voor producten doe je dan in je haar tijdens het douchen om het weer kambaar te krijgen (ik heb gelezen dat een deep conditioner wordt aangeraden, maar bij elke douchebeurt lijkt mij een beetje te). Ik heb nu wel echt dagelijks conditioner nodig om door de klitten te komen. Kan ik dit gewoon blijven doen als ik het cg vriendelijke conditioner is?
Misscoldie schreef:
15-09-2019 12:59
Onwijs bedankt voor de reactie, ik heb hier erg veel aan! Ik had in het begin wat moeite met het bepalen van mijn haareigenschappen en inmiddels ben ik daar uitgekomen via de test (hoge porositeit en hoge elasticiteit). Ik ben nu via de facebook groep en jou lijstje aan het kijken welke producten ik het beste kan kiezen. Waar ik nu nog niet erg uitkom: straks is het de bedoeling dat ik ongeveer 1x pw met een cg shampoo mijn haar was en in de tussentijd met een co-wash als dit nodig is. Wat voor producten doe je dan in je haar tijdens het douchen om het weer kambaar te krijgen (ik heb gelezen dat een deep conditioner wordt aangeraden, maar bij elke douchebeurt lijkt mij een beetje te). Ik heb nu wel echt dagelijks conditioner nodig om door de klitten te komen. Kan ik dit gewoon blijven doen als ik het cg vriendelijke conditioner is?
Nee, een deep conditioner is zeker niet bij elke wasbeurt nodig! Ik denk dat je bedoelt dat je bij het douchen je haar elke keer nat maakt en kamt? Ik persoonlijk doe dat nooit, ik maak mijn handen vaak nat onder de kraan, doe een beetje creme of leave in op mijn handen en knijp het dan ondersteboven in mijn haar. Maar inderdaad, een cg conditioner bij elke douchebeurt kan zeker geen kwaad! Het kan zijn dat je haar misschien wel wat zwaarder wordt, maar dan moet je het gewoon wassen. Het is echt even uitproberen!
SjakS schreef:
15-09-2019 06:03
Dat laatste zeggen merken vooral zelf. Verder is het nergens op gebaseerd. Dus nergens voor nodig.
Ik kreeg dit als advies van een oudere Indische collega die onwijs dik krullend haar heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven