Niet populair

23-07-2021 19:47 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben mijn hele leven al totaal niet populair bij leeftijdsgenoten. Bij volwassenen (mensen van 40+ zo ongeveer) ben ik dit meestal juist wel altijd geweest. Maar het feit dat ik nooit populair ben bij leeftijdsgenoten (jongeren) betekent in mijn hoofd wel dat ik saai ben en raar :(
Alle reacties Link kopieren
Niet populair zijn betekend niet dat je saai of raar bent :)
Anders waren heel veel mensen dat.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht eerder dat je een gemiddelde tot hoge intelligentie hebt en dat je je eigen kijk op de wereld en de problemen hebt.
Alle reacties Link kopieren
Maar waarom zou je populair willen zijn????? Echt dat snap ik niet. En wat is er mis met gewoon saai zijn? Kom op zeg.
Nou en?
Alle reacties Link kopieren
dansenindewind schreef:
23-07-2021 19:51
Ik verwacht eerder dat je een gemiddelde tot hoge intelligentie hebt en dat je je eigen kijk op de wereld en de problemen hebt.
Wat heeft dat dan precies te maken met dat ik geen aansluiting vind met leeftijdsgenoten? Dat ze niet naar mij toekomen enzo

Dank trouwens!
Alle reacties Link kopieren
windring schreef:
23-07-2021 19:52
Maar waarom zou je populair willen zijn????? Echt dat snap ik niet. En wat is er mis met gewoon saai zijn? Kom op zeg.
Nou ik ben veel buitengesloten of ik denk dat idk.. ik hoor er gewoon nooit echt bij
Ik snap denk ik wat je bedoelt. Ben zelf half 20, maar klik altijd beter met ouderen.

Heb geen flauw idee waar het aan ligt, maar heb soms indd ook het gevoel saai of vreemd te zijn.

En het ergens niet bij horen/ bij passen herken ik ook. Ach ja, ik vind het ook wel lekker rustig zo. Alhoewel ik het fijn zou vinden 1 of 2 goede contacten/vriendinnen te hebben.
noorderling schreef:
23-07-2021 20:00
Ik snap denk ik wat je bedoelt. Ben zelf half 20, maar klik altijd beter met ouderen.

Heb geen flauw idee waar het aan ligt, maar heb soms indd ook het gevoel saai of vreemd te zijn.

En het ergens niet bij horen/ bij passen herken ik ook. Ach ja, ik vind het ook wel lekker rustig zo. Alhoewel ik het fijn zou vinden 1 of 2 goede contacten/vriendinnen te hebben.
Ik heb o.a twee vriendinnen die plusminus 20 jaar ouder zijn. Hele leuke gelijkwaardige vriendschappen, maar met een beetje meer wijsheid en levenservaring. Ik vind het een verrijking.

Als je juist goed klikt met mensen die ouder zijn dan jou, kun je daar ook in investeren. :)
Alle reacties Link kopieren
Niks mis mee, maar snap je gevoel wel hoor. Maar ik klik beter met oudere mensen. En ja, ik ben supersaai. Ik kan dat nu beter accepteren. Als je dat lukt ben je al veel verder.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja en dat saaie komt
- ik rook niet
- ik drink niet
En dan val je hier wat buiten de boot op feestjes.
Vroeger genoeg gefeest hoor.
- en ik ben al 20 jaar met dezelfde vent. Ook zo saai. Maar wel lekker rustig.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een saaie Trien. Ik zou zo graag een bruisend sociaal leven willen hebben, helaas zit dat niet in de kan.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of dat saai is. Ik denk eigenlijk niet. Oudere mensen hebben vaak meer levenservaring en als dat goed klikt, zegt dat wel wat over jouw volwassenheid.
...
misschien slim idee om een leuke hobbie te vinden/iets te doen? Dat is altijd interessant. Natuurlijk hangt de keuze van de hobbie wel af van de doelgroep. Brijen is bijvoorbeeld niet erg populair onder jongeren.
Noia schreef:
23-07-2021 20:30
Ik heb o.a twee vriendinnen die plusminus 20 jaar ouder zijn. Hele leuke gelijkwaardige vriendschappen, maar met een beetje meer wijsheid en levenservaring. Ik vind het een verrijking.

Als je juist goed klikt met mensen die ouder zijn dan jou, kun je daar ook in investeren. :)
Dat klinkt super! Maar ik heb dan al snel zoiets van: "Die zien me aankomen". Voelt toch een beetje vreemd ofzo
Wij zijn bevriend geraakt met een veel ouder koppel en ik heb een vriendin die 20 jaar ouder is. Heeft in mijn ogen niks met saaiheid te maken, hoor :)
Alle reacties Link kopieren
Even een gok/aanname... Het idee van saaiheid heeft denk ik te maken met het missen van aansluiting bij jonge mensen... als je wat minder bruisend bent hoor je niet zo makkelijk bij. Omdat bijvoorbeeld feesten, drinken e.d. manieren zijn waarop jongeren elkaar vaker vinden, daarop levelen ze... willen samen dezelfde dingen doen/meemaken op dat gebied.
Even heel algemeen gezegd dan he... de ene jongere is een feestbeest, de ander komt de deur niet uit en alles er tussenin. Maar mocht je niet zo bruisend zijn... dat maakt je niet saai :) sowieso... wanneer is iemand nou saai? Mensen zijn vind ik sowieso al wel interessant. Om wat ze voelen/denken/doen/waar ze van dromen.

Ik heb ook vaak een betere klik met oudere mensen... met leeftijdgenoten zelden aansluiting. Af en toe eens met iemand... maar in het algemeen weinig. Ook vaak vanuit de andere kant vooral trouwens. Veel leeftijdsgenoten hadden al besloten dat het niet klikt terwijl we nog geen woord gewisseld hadden. Apart fenomeen vind ik dat.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft toch helemaal niet populair te zijn lieve TO. Populair zijn en erbij horen is zo saai. Zie je jezelf als een uniek persoon die niet met de populaire massa meeloopt.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Ik was en ben ook niet populair. Dat heb ik wel jammer gevonden. Nu maakt het me niet meer zoveel uit.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste, waarom zou je populair moeten zijn?
Ten tweede, waarom ga je dan geen vriendschappen met oudere mensen aan? Waarom moeten het leeftijdsgenoten zijn?
Ten derde, niets mis met saai! Ik hartje saai!
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Oh. Ik vind mensen die dronken worden juist heel saai.

Ik heb heel veel hobby's dus ik ben zeker niet saai, maar anderen zullen mij weer als saai zien omdat ik liever naar een museum ga dan op kroegentocht.

Het hangt ook van je omgeving af. In sommige situaties ben ik heel impopulair en op andere plekken weer wel geliefd. Juist omdat ik raar ben.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen liefhebber van feestjes, rook niet, drink weinig.
Toch heb ik een relatie, jarenlange vriendschappen en meerdere hobby's waarbij ik leuke mensen ontmoet.
Ik spreek ook regelmatig met mensen af en dat is dan gewoon hartstikke gezellig. Gezelligheid hoeft niet perse in een grote groep plaats te vinden. Met z'n tweeën of vieren kan je het ook hartstikke gezellig hebben.
Ik ben er dan ook van overtuigd dat deze mensen mij ook leuk vinden.
En een voordeel, ook zij zijn niet zo van de grote groepen
Dus wel de gezelligheid maar geen verjaardagsverplichtingen.
Qua leeftijden, eigenlijk is alleen mijn beste vriendin van mijn eigen leeftijd. Partner, andere vrienden, iedereen is ouder en dat is prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven