tips over alleen op vakantie gaan???

07-10-2007 17:41 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben sinds een jaartje vrijgezel en mijn vriendinnen zijn allemaal gesettled. Nu wil ik graag op vakantie maar mijn vriendinnen gaan gezellig met hun vriendjes! Ik zie het niet zo zitten om er helemaal alleen op uit te gaan! Wie heeft een goeie tip voor mij, wat ook nog een beetje betaalbaar is?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik weet natuurlijk niet wat je uit wilt geven. Maar ik ben mij ook aan het orienteren op een vakantie in mijn eentje. Zelf zie ik een groepsreis wel zitten. Je bent dan niet helemaal alleen en je vindt altijd wel aansluiting in de groep. Handig is wel om van te voren naar de groepssamenstelling te informeren. Dan weet je in ieder geval waar je in terecht komt (stellen, alleengaanden, gezinnen). Omdat ik zelf nog nooit aan een groepsreis heb deelgenomen heb ik in mijn omgeving wel naar ervaringen gevraagd. En ik hoor alleen maar positieve verhalen. Reisorganisaties voor groepsreizen zijn oa Djoser, Baobab, Koning Aap. Van Fox heb je ook speciale reizen voor singles (singlemaarnietalleen.nl).

Ik hoop dat je er een beetje uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben net een week terug uit Turkije. Ben daar geweest met www.villavibes.nl Dit is een reisorganisatie voor hoger opgeleide singles. Ze gaan ook skieen en organiseren regelmatig dinnerdates e.d. Echt ontzettend leuk om mee te gaan, bij deze dus een aanrader.



Groetjes Marion
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook een vrijwilligersproject doen in het buitenland. Ze zijn er in vele soorten en maten (natuurporjecten, sociale projecten etc etc). Het leuke is dat je echt contact hebt met de lokale bevolking, je gegarandeerd nieuwe mensen leert kennen, je nuttig bezig bent en je ook nog weinig betaalt! Je moet het natuurlijk niet erg vinden om je handen uit de mouwen te steken... Maar ik ben zelf vele malen alleen op vakantie geweest op deze manier en het is me goed bevallen.
Alle reacties Link kopieren
Of met Shoestring gaan, die organiseren leuke reizen, ligt eraan waarheen hoe betaalbaar. In de groep zitten stellen, alleenstaande, oude en jonge mensen, ik ben afgelopen jaar met hun naar China geweest (is wel duuhuur) maar wel heel leuk. Je kan op hun site kijken wie er allemaal meegaan, zodat je van te voren weet hoeveel singles ermee gaan. Maar als ik vrijgezel was, zou ik toch misschien liever met een singles reis meegaan. Niet om iemand te ontmoeten, maar je valt dan echt niet buiten de boot.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Hoi ik ben vorig jaar met www.one2gethertravel.nl geweest. Het was echt top. Ze hebben reizen in leeftijdscatogerieen en soort vakantie ingedeeld. Het is trouwens voor singles. Ik vond het echt geweldig. Je kunt strandvakanties, actieve vakanties, etc etc. Op de site heb je een forum en kun je alvast aftasten wie er mee gaan. Ik vond het heel leuk met een groep op vakantie. Je hebt zo aansluiting!
Creativiteit kent geen grenzen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven