Werk & Studie alle pijlers

Leeftijd/baan/salaris; vergelijk hier met je medeforummer!

20-12-2006 15:38 3028 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vragen over salarissen bij leeftijdsgenoten of juist branchegenoten? Vraag het hier!
Alle reacties Link kopieren
Ok, dan begin ik maar! Bied zelf nog niet veel vergelijkingsmateriaal, krijg geen cent voor de stage bij een lokale omroep die ik loop.



Ben wel heel benieuwd wat je verdient als audiovisuele journalist, zowel lokaal als in hilversum. En wat verdienen de geschreven journalisten eigenlijk, viva angel?
;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen flauw idee, sorry :D
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nu ongeveer een jaar als verkoopster/assistent filiaalleidster in een klein bedrijf.

Ik ben nu 19 jaar en mij is gezegd dat ik tot ongeveer mijn 21e niet met mijn salaris om hoog zou gaan ivm het feit dat ik boven het minium zou zitten.



Ik ben dus erg benieuwd wat andere verdienen



Ik ben 19 jaar

3 jaar werkervaring

diploma: VMBO-T, eerste verkoopmedewerkster, afdelingschef, filiaalleidster en nu nog bezig met manager/ondernemer dit is een MBO-plus opleiding.

Ik verdien ongeveer 800 euro netto
Alle reacties Link kopieren
Dan nogmaals:



Hallo!



Momenteel ben ik druk bezig met solliciteren. Ik ben op zoek naar een baan op HBO niveau binnen de communicatie of marketing. (Bijv. accountmanager, marketingmedewerker of communicatiemedewerker/-adviseur.) Wie kan mij vertellen wat een normaal (bruto-)loon voor mij is? Ik heb 1,5 jaar stage ervaring en heb twee HBO-opleidingen en een academische studie afgerond op marketing- en communicatiegebied.



Kortom, wat is een doorsnee startersloon voor deze banen (op HBO- of WO-niveau)??



Antwoorden en ervaringen graag.....
Alle reacties Link kopieren


Dan nogmaals:



Hallo!



Momenteel ben ik druk bezig met solliciteren. Ik ben op zoek naar een baan op HBO niveau binnen de communicatie of marketing. (Bijv. accountmanager, marketingmedewerker of communicatiemedewerker/-adviseur.) Wie kan mij vertellen wat een normaal (bruto-)loon voor mij is? Ik heb 1,5 jaar stage ervaring en heb twee HBO-opleidingen en een academische studie afgerond op marketing- en communicatiegebied.



Kortom, wat is een doorsnee startersloon voor deze banen (op HBO- of WO-niveau)??



Antwoorden en ervaringen graag.....



Silke, mijn zus werkt sinds een half jaar bij een callcenter in Amsterdam als supervisor. In juni heeft ze haar HBO communicatie afgerond. Zij is begonnen met een startsalaris van 11 euro bruto voor 3 maanden en nu krijgt ze bruto 2200 euro.
Alle reacties Link kopieren


Ik werk nu ongeveer een jaar als verkoopster/assistent filiaalleidster in een klein bedrijf.

Ik ben nu 19 jaar en mij is gezegd dat ik tot ongeveer mijn 21e niet met mijn salaris om hoog zou gaan ivm het feit dat ik boven het minium zou zitten.



Ik ben dus erg benieuwd wat andere verdienen



Ik ben 19 jaar

3 jaar werkervaring

diploma: VMBO-T, eerste verkoopmedewerkster, afdelingschef, filiaalleidster en nu nog bezig met manager/ondernemer dit is een MBO-plus opleiding.

Ik verdien ongeveer 800 euro netto



Plukkie, dit is toch niet voor een fulltime baan hoop ik he? Want ik schrik me dood.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Zamirah,



die 800 euro netto is wel voor 39 uur per week en dat is een vastloon incl alle koopavonden, zaterdagen en koopzondagen die ik draai.



groetjes




quote: pukkie87 reageerde



Ik werk nu ongeveer een jaar als verkoopster/assistent filiaalleidster in een klein bedrijf.

Ik ben nu 19 jaar en mij is gezegd dat ik tot ongeveer mijn 21e niet met mijn salaris om hoog zou gaan ivm het feit dat ik boven het minium zou zitten.



Ik ben dus erg benieuwd wat andere verdienen



Ik ben 19 jaar

3 jaar werkervaring

diploma: VMBO-T, eerste verkoopmedewerkster, afdelingschef, filiaalleidster en nu nog bezig met manager/ondernemer dit is een MBO-plus opleiding.

Ik verdien ongeveer 800 euro netto



Plukkie, dit is toch niet voor een fulltime baan hoop ik he? Want ik schrik me dood.



Het lijkt mij een normaal salaris voor iemand van 19, naarmate je ouder wordt, groei je ook in salaris
Alle reacties Link kopieren
800 euro? En dan werkt ze ook zondagen etc. Lijkt mij wel erg weinig hoor. Een bijstandsuitkering is volgens mij nog hoger :?
Alle reacties Link kopieren
Jeugdloon is laag, hoor. Pas op je 23e ligt je loon vast, geloof ik.



Uit wat ik hierboven lees en ook uit andere topics, vind ik dat HBO'ers belachelijk hoog worden ingeschaald.

Iemand met anderhalf jaar werkervaring (en HBO, ok) verdient zowat net zo veel als mijn man zonder HBO maar met 10 jaar werkervaring, in een technische leidinggevende functie.

Ik vraag me af waarom opleiding vaak zo veel hoger wordt ingeschat dan werkervaring. Iemand van 23 die net komt kijken vind ik minder waard als iemand die hetzelfde werk doet met een lagere vooropleiding, maar met jarenlang waardevolle ervaring.

Over slechte beloningen gesproken: wat dacht je van een 52 jaar oude kraanmachinist die 1250 netto verdient?

Echt belachelijk dat kantoorbanen zo veel beter betalen dan technische beroepen (waar vaak net zo veel werkdruk, opleiding, verantwoordelijkheid etc. aan zit).



En dat gezever dat ambtenarenlonen achterblijven bij het bedrijfsleven daar kan ik ook niet bij. Een ambtenaar bij bijv. rijkswaterstaat buitendienst verdient vast wel meer dan die kraanmachinist.



Ikzelf verdien nauwelijks genoeg om de kinderopvang te betalen, in mijn branche is geen droog brood te verdienen maar het is leuk werk.
Alle reacties Link kopieren
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande onder de 21 jaar is 214 euro per maand inclusief vakantiegeld. Voor boven die leeftijd is het inclusief vakantiegeld 618 euro. Het minimumjeugdloon voor een 19-jarige bij 39 uur is 728 euro per maand inclusief 8% vakantiegeld. Ik denk ik zoek 't ff op (www.minszw.nl en www.jeugdloonwijzer.nl).

 

Saskia, ik verbaas me er ook weleens over, ik zit met een WO-opleiding en zo'n 2,5 jaar werkervaring inmiddels op ruim een modaal inkomen. Doordat ik alleen woon en dus hoge huur heb, geen recht heb op toeslagen oid en nog wat schulden aan het aflossen ben, heb ik het daar echt niet ruim mee. En tegelijkertijd realiseer ik me maar al te goed dat er vele, vele complete gezinnen moeten rondkomen van mijn inkomen of minder.
-
Alle reacties Link kopieren
Genoemde bedragen zijn trouwens bruto bedragen. Dus met 800 netto zit ze hier inderdaad ruim boven.
-
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de 800 euro van pukkie ook wel erg laag. Da's namelijk echt een heel laag uurloon. (Iets van 4,20 of iets dergelijks?) Ik durf 't bijna niet te zeggen, maar ik studeer nog en heb een bijbaan die ik heb kunnen krijgen door de studie die ik volg en verdien daarmee per maand 830 euro. Ik werk daarvoor maar 2 middagen in de week, dus zo'n 4,5 dag per maand...
Alle reacties Link kopieren
Netto trouwens
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 23 en werkzaam in het bedrijfsleven. (productiebedrijf)

Mijn functie is tweeledig: p&o manager en inkoop assistent.

Vanaf 01-01-07 ga ik € 2.387 bruto verdienen.

Ik heb havo, HBO propedeuse en heb vorig een p&o opleiding naast mijn werk gevolgd. Nu ben ik ook weer een werk gerelateerde cursus aan het volgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik houd hier ongeveer € 1550 netto aan over.
Alle reacties Link kopieren


Uit wat ik hierboven lees en ook uit andere topics, vind ik dat HBO'ers belachelijk hoog worden ingeschaald.

Iemand met anderhalf jaar werkervaring (en HBO, ok) verdient zowat net zo veel als mijn man zonder HBO maar met 10 jaar werkervaring, in een technische leidinggevende functie.

Ik vraag me af waarom opleiding vaak zo veel hoger wordt ingeschat dan werkervaring. Iemand van 23 die net komt kijken vind ik minder waard als iemand die hetzelfde werk doet met een lagere vooropleiding, maar met jarenlang waardevolle ervaring.





Zo bekijkt iedereen het van zijn/haar eigen kant. Vaak is het wel zo dat iemand die HBO (of WO) gedaan heeft ouder is. Dus daarom al meer zou ' moeten' verdienen. Bovendien duurt zo'n studie doorgaans langer. Zo zijn MBO'ers doorgaans al op hun 19e afgestudeerd, terwijl iemand die een hogere opleiding dan nog aan het studeren is. MBO'ers hebben vaak al enkele jaren gewerkt en daarbij geld verdiend, terwijl HBO'ers toen alleen stufi kregen. (En ja stufi wordt door de balstingbetaler betaald, maar let wel dat hoe hoger de opleiding hoe meer belasting je waarschijnlijk later zal betalen.)

Bovendien is het doorgaans zo dat een leidinggevende HBO'er/ WO'er meer verantwoordelijkheden heeft dan een leidinggevende MBO'er. En natuurlijk is praktijkervaring ook erg belangrijk, maar ook theoretische kennis is niet geheel onbelangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Jeumig Mikje, da's niet slecht!!



Ik verdien ongeveer hetzelfde, maar ben wel 31 jaar en heb een afgeronde HBO opleiding en 6 jaar werkervaring. (oke, ik krijg wel een jaarlijkse bonus, waarmee ik mijn inkomen ietsje kan pimpen)
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nog niet zo lang in de sportbranche en verdien 9.20 euro/pu. bruto. Dit is zowel voor groepslessen als voor fitnessbegeleiding. Instudeertijd/voorbereidingstijd van de groepslessen wordt niet betaald. Nu heb ik wel eens een reactie gehad, dat dit wel erg weinig is, maar ik heb nog niet echt vergelijkingsmateriaal om in te schatten wat ik waard ben. Dus, ik ben erg benieuwd naar wat collega's verdienen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bijna 25, advocaat, één jaar werkervaring en verdien 3.130 bruto... ik hou daar iets meer dan 2000 euro aan over. Ben me er zeer van bewust dat dat heel veel is!
Alle reacties Link kopieren
Ik werk nog niet zo lang in de sportbranche en verdien 9.20 euro/pu. bruto. Dit is zowel voor groepslessen als voor fitnessbegeleiding. Instudeertijd/voorbereidingstijd van de groepslessen wordt niet betaald. Nu heb ik wel eens een reactie gehad, dat dit wel erg weinig is, maar ik heb nog niet echt vergelijkingsmateriaal om in te schatten wat ik waard ben. Dus, ik ben erg benieuwd naar wat collega's verdienen.
Iemand die aan de Calo heeft gestudeerd, zit in het begin zo ongeveer op 16 euro per uur, en dat salaris groeit nog. (leraar LO)
Alle reacties Link kopieren
Ik werk als semi-ambtenaar gem. 20 uur in de week. En daar krijg ik plusminus 1000 euro netto voor.



Als ik dat vergelijk met de detailhandel behoorlijk veel dus.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zangeres/pianiste.

Voor een optreden met mijn band, op een avond bijvoorbeeld, van 20.00 tot 00.00 uur, dus 4 uur, vang ik 200 euro netto.



Per maand heb ik gemiddeld 6 optredens. Het seizoen loopt van september t/m juni. Dus in de zomer verdien ik meestal niks. Of ik neem in die periode een ander baantje om het gat op te vullen.
Alle reacties Link kopieren




quote: jubelientje reageerde



Ik werk nog niet zo lang in de sportbranche en verdien 9.20 euro/pu. bruto. Dit is zowel voor groepslessen als voor fitnessbegeleiding. Instudeertijd/voorbereidingstijd van de groepslessen wordt niet betaald. Nu heb ik wel eens een reactie gehad, dat dit wel erg weinig is, maar ik heb nog niet echt vergelijkingsmateriaal om in te schatten wat ik waard ben. Dus, ik ben erg benieuwd naar wat collega's verdienen. Iemand die aan de Calo heeft gestudeerd, zit in het begin zo ongeveer op 16 euro per uur, en dat salaris groeit nog. (leraar LO)



Ik neem aan dat je me Calo de academie lichamelijke opvoeding bedoelt? Die heb ik niet gevolgd, ik heb mijn opleidingen via Fit!vak en Les Mills. En het lerarenvak en -salaris kun je niet echt met mijn baan (sportschool) vergelijken. Maar i.i.g bedankt voor je reactie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven