Werk & Studie alle pijlers

Omscholen tot leerkract?

27-10-2007 10:11 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ruim zes jaar werk ik nu in de verstandelijk gehandicapten zorg. En over het algemeen met veel plezier.

Door reorganisatie binnen de stichting gaat de locatie waar ik nu werkzaam ben echter weg. Dit moet binnen nu en een maand of acht staan te gebeuren. Nu kan mijn werkgever natuurlijk niet zomaar van mij af , vast contract, maar zij kunnen mij wel elders gaan plaatsen. Hoeft op zich geen ramp te zijn, maar ik houd nu eenmaal graag de touwtjes in eigen handen.

Met deze komende reorganistie ook gaan nadenken of ik dit werk nog wel wil blijven doen. Ik ben goed in mijn werk, al zijn er altijd puntjes voor verbetering vatbaar. Maar ik werk ook al jaren met dit niveau ( Ernstig Meervoudig Beperkt)

Van de zomer met veel succes gesolliciteerd in de kinderopvang-sector (een aantal organisaties wilde me echt graag hebben) maar realiseerde mij dat dit toch niet echt mijn ding is.



Misschien dan het onderwijs? Les geven aan kinderen? En dan niet aan de hele kleintjes, ook niet aan de hele grote. Ik heb nu MBO kwalificatieniveau 4 als opleidingsniveau.



Mensen met ervaring? Tips waar ik meer informatie kan vinden?

Alvast bedankt

Pheeps
Alle reacties Link kopieren
HAI Phoeber,

Onderwijs is leuk hoor! Ik werk al ruim 13 jaar als leerkracht op een basisschool, met veel plezier. Je kunt als zij-instromer proberen of je de twee-jarige PABO kunt doen. Volgens mij moet je dan een test doen om vooraf te kunnen inschatten of dat jouw nivo is. Waar woon je?

gr, poi
Alle reacties Link kopieren
Hoi Phoeber,



Heb net als jij lang in de zorg gewerkt, 15 jaar lang als verpleegkundige in verschillende settingen.



Ben in augustus begonnen in het onderwijs, geef praktijkvakken op het mbo-onderwijs (verzorgenden en verpleegkundigen in spé) en ik wilde dat ik dat vele jaren eerder had gedaan!!



Het is af en toe niet makkelijk maar erg uitdagend en afwisselend!



Ik begin in februari aan de docenten-opleiding aan de HBO.

Je kunt deze opleidingen ook parttime volgen, kijk even op de site van de Hogeschool Amsterdam.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties poi en peggysue,



ik woon in maarssen, omgeving Utrecht.

Dat zij- instromen lijkt me wel wat. Al wil ik er natuurlijk gewoon naast blijven werken. Mijn situatie is niet zodanig dat ik mijn inkomsten tijdelijk kan missen. Ik zal ook eens gaan kijken op de site van de Hoge school wat de mogelijkheden daar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je de zij-instroom opleiding doet, kun je blijven werken, want je gaat 1 of 2 keer per week 's avonds naar school.

Het is wel heel zwaar vind ik, maar nu ben ik blij dat ik bevoegd ben. En, niet onbelangrijk; het onderwijs betaalt ook beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven