Werk & Studie alle pijlers

Hoe kom je erachter wat je werkelijk wil...

30-10-2007 11:05 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, been there done that... maar ben er ook nog steeds niet helemaal uit. Wel een stuk verder gekomen.



Ik heb uiteindelijk een (loopbaan)coach in de arm genomen. Dure grap, maar ik had er wel veel aan. Ik heb ook wel wat boekentips voor je, waarmee je jezelf als het ware coacht: 'Lopen doe je zelf' van Arianne van Galen (en nog iemand, ben de naam even kwijt), kijk maar even op Bol.com. en Durven, denken, doen van bert Tiggelaar.



Misschien ken je beroepen die je leuk lijken. Zet ze eens op een rijtje... Vaak ontdek je dan een patroon (bijv. met mensen werken, buiten bezig zijn...)



Hoop dat je er wat aan hebt.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Heeeeel herkenbaar dit.. Ik zit nu overspannen thuis, mede vanwege dit soort vragen. Ook ik wil meer zingeving in mijn werk en er niet financieel op achteruit gaan (is geen onwil, maar lang leve de hoge woonlasten) dus is best moeilijk. Gelukkig wil mijn werkgever wel meewerken. Al surfend op het net kwam ik bij de site www.paluka.nl, lijkt me echt super om zo'n talentenscan te laten maken daar, heb alleen geen geld, helaas.

Maar goed, waar ik nu mee bezig ben, is een lijst maken van mijn talenten. Waar ben ik goed in? En ook? Wat vind ik belangrijk? Maak ik ook een lijstje van. En dan niet richting een bepaald vak, maar meer in het abstracte. Dus: ik wil verantwoordelijkheid en in een team werken en niet: het lijkt me leuk om als verloskundige te werken. Ik heb een lijst met talenten, valkuilen (waar ben ik niet zo goed in) en een wensenlijstje gemaakt. Met die lijst ga ik langs p&o en samen kijken we of er een functie bij te bedenken is.

Succes ermee he!
Alle reacties Link kopieren
...
Alle reacties Link kopieren
ken het gevoel HELEMAAL

ik heb soms ook het idee dat ik m'n tijd vergooi, dat ik zoveel meer kan....maar dat het er nu niet uitkomt



Ben op dit moment vormgever en ik vind het zooooo saai.

Het leek me altijd geweldig, en nog steeds vind ik het dat bij vlagen ook....maar meestal vind ik het eentonig en is de uitdaging er bij mij vanaf.

ik wil dus iets anders....ben nog veel te jong om nu al uitgekeken te zijn op mijn werk.

Alleen WAT ga je dan doen??

Ik doe veel aan fotografie en ga er ook een opleiding in volgen...maar dan denk ik weer: durf ik bijv. wel een eigen fotostudio te beginnen dan als ik die opleiding af heb?? Dat is best een grote en enge stap natuurlijk

En is DAT dan wel wat ik wil???



Soms zoek ik namelijk ook meer intellectuele uitdaging.....dat je gewoon echt moet nadenken en dat je werk niet vanzelfsprekend is

Rechten lijkt me bijv. heel leuk, maar ja...dat is een studie die je in deeltijd in 5 of 6 jaar pas hebt afgerond. Tsja.....ik wil toch wel sneller iets anders



Zit nu ook te twijfleen over Nima A.....om daar dan misschien meer de marketing kant mee op te gaan, maar bij marketing denk ik toch ook wel weer aan gladde verkoopppraatjes en dat is weer niet mijn ding.



Oftewel: ik weet het dus ook niet en dat is behoorlijk frustrerend!!!

soms word ik er echt moedeloos van, maar ja.....uiteindelijk komt het wel goed hoor. Ben van mezelf sowieso iemand die dingen snel door heeft en er dan vervolgens dus ook snel op uitgekeken is, dus soms vraag ik me wel eens af of er uberhaupt wel banen zijn die ik leuk blijf vinden.
Een goede vraag, en een hele actuele voor mij.

Ik heb vandaag gehoord dat mijn management development traject is stopgezet (bijzonder onverwacht nieuws), en ik heb opeens zeeën van vrije tijd. Mijn contract stopt over 4 maand pas en het bedrijf wil me meehelpen met mijn weg zoeken in mijn verdere loopbaan. Dit houdt ook eventueel loopbaanadvies of een coach in, maar dat mag ik allemaal zelf bedenken. Deze week zit ik thuis, volgende week heb ik daar een gesprek over en dan moet ik dus een beetje weten hoe ik verder op zoek wil.

De reden van het stopzetten van het traject is ook dat ze vinden dat de functie niet bij me past, dat ik wél heel veel kwaliteiten heb maar dat die niet volledig aansluiten bij het functieprofiel. Ze zien mij ongelukkiger worden zeg maar. Nu kan ik dus een tijd met mijn komende loopbaan bezig, maar hoe? Ik denk door middel van een loopbaan coach, maar het is me allemaal even zoveel allemaal dat ik het nu ook niet weet...
Alle reacties Link kopieren
Hier nog iemand met hetzelfde probleem!

Heb tehoren gekregen dat mijn contract niet verlengt zal worden

maar ben helemaal uitgekeken op mijn beroep dus dit zou een kans zijn om eens goed om me heen te gaan kijken!

Maar ja.....wat?? Ik heb gisteren een zogenaamde

competentietest gedaan bij het CWI. D.m.v verschillende soorten

testen kan er gekeken worden naar je persoonlijkheid,wat je motiveert in je werk en wat niet en naar welk soort werk je voorkeur uitgaat.Over 2 weken heb ik een afspraak bij het CWI om de uitslag van deze testen te bespreken en te kijken wat er uit komt en of ik er iets mee kan.Het voordeel is dat dit GRATIS is.Inderdaad zijn loopbaan trajecten gigantisch duur en mijn werkgever wil hier niet aan mee werken! Ik kan het zelf echt niet betalen!

Je kunt op www.werk.nl ook al een soort voorproefje nemen op zo'n competentie test.Kijk onder: kansen vergroten.

Die boeken tips vind ik ook goed;ik ga zeker kijken of ik er ook wat aan heb!

Maar zoals je al lang gemerkt hebt;je bent absoluut niet de enige.Kijk dit forum maar eens door;er staan meer van dit soort vragen!! Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Ik zit helemaal in het zelfde schuitje. Heb verschillende testen op internet gedaan en daar komt het volgende uit:

op 1 staat altijd artistiek/creatief, op 2 administratie en op 3 communicatie/sociaal.

Hoe kan ik dit nu combineren? Want echt creatief wil ik niet, want ik moet er wel iets mee verdienen. Ziet iemand in het bovenste een goede combinatie? Een job dus waarin die 3 punten zitten?
Alle reacties Link kopieren
ps vind het wel lastig, op 1 staat dus artistiek en 2 administratie. Die dingen zouden het beste bij mij passen . Maar bij artistiek staat dat ik houd van vrijheid, eigen regels bepalen en bij administratie dat ik van regels houd en zekerheid?? en dat staat dan op 1 en 2? Wat moet ik hier nu weer mee?
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar allemaal. Ik denk dat iedereen wel eens in zo'n dip schiet. Ik heb het ook regelmatig. Zit al bijna 9 jaar in dezelfde functie bij hetzelfde bedrijf. Maar ik vind mijn werk nog wel leuk. En soms ook even weer niet. Ik mis ook bepaalde uitdagingen. Maar goed er zitten wel heel veel positieve aspecten aan mijn werk, dus ik wil het zeker nu nog niet op gaan zeggen. Door veel te lezen over carrières en coaching daaromtrent, ben ik erachter gekomen dat ik mijn uitdaging nu beter kan gaan halen uit het volgen van een studie in mijn vrije tijd. Heel goed te combineren met mijn baan, en tevens de (intellectuele) uitdaging waar ik naar op zoek ben. Daarna kijk ik wel weer verder... Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dezelfde dip gehad, en naar een erg nuttige en praktische baan gegaan.

Nu geef ik les op een middelbare school en hoewel ik hard moet werken voor een naar mijn idee onderbetaalde baan, heb ik wel helemaal gevonden wat ik leuk vind. soms denk ik wel eens (vooral als ik thuis zit): "Had ik maar weer een kantoorbaan, is veel makkelijker", maar eenmaal op school en voor de klas ben ik dat helemaal vergeten.
Wat zouden jullie in mijn situatie doen, vervangend werk van de huidige werkgever accepteren en een loopbaantraject ingaan, of gaan voor ontbinding en zelf zonder begeleiding wat nieuws zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het allebei doen Tangerine. Ik doe dat nu ook. Je wordt vaak wel wat wijzer van begeleiding en als het het nét niet is, kun je altijd zelf nog op zoek gaan... Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven