Werk & Studie alle pijlers

Ervaringen Psychiatrie

30-10-2007 20:07 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben 2e jaars verpleegkundige, en ik ga volgende maand stage lopen in de Psychiatrie.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Wat kan ik allemaal verwachten als stagiaire?

Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik heb zelf ook de HBO-V gedaan en in het 2e jaar stage gelopen in de psychiatrie. Ik weet niet op wat voor afdeling je terecht komt?

Ik liep stage op een crisis-opname afdeling voor ouderen. Ik dacht echt dat deze doelgroep mij niet zou liggen maar het beviel supergoed!!

Het accent lag hier vooral op het observeren van gedrag en op het instellen van de juiste medicatie en daarna een vervolgtraject voor deze mensen opstellen.

Ik had er geen idee van hoe het zou zijn om iemand tegen te komen die last had van waanbeelden en hallucinaties. Best raar om mee te maken.

Soms (of regelmatig) krijg je te maken met aggressie. Ook daar leer je mee om gaan. Ik heb daar een beetje geleerd om eelt op de ziel te kweken zeg maar.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
soulie schreef op 30 oktober 2007 @ 22:32:



Het accent lag hier vooral op het observeren van gedrag en op het instellen van de juiste medicatie en daarna een vervolgtraject voor deze mensen opstellen. Dat doet de psychiater volgens mij!Ik had er geen idee van hoe het zou zijn om iemand tegen te komen die last had van waanbeelden en hallucinaties. Best raar om mee te maken.

Soms (of regelmatig) krijg je te maken met aggressie. Ook daar leer je mee om gaan. Ik heb daar een beetje geleerd om eelt op de ziel te kweken zeg maar.



Ik ook maar dan vanuit de patient, ik vond het persoonlijk verschrikkelijk en heeft me zeker niet geholpen.

Succes!
Alle reacties Link kopieren