Werk & Studie alle pijlers

Assertiviteitscursus, baat bij? krijg je dat ergens vergoed?

30-10-2007 21:36 9 berichten
Hoi,

Mijn 5e baan eindigt. Mede doordat ik in het begin al door het UZB in een functie wordt geduwd die ik niet leuk vind (maar omdat ik werk moet hebben, neem ik 'm aan). En dan probeer ik het beste er van te maken ook al is het mijn ding niet. En dan krijg je met andere zaken te maken waarin je voor jezelf op moet komen. En dat nekt me dus. Dat kan ik niet. Niet privé, en niet in werksituaties. Op dit moment zit alles me heel hoog. Ik ben én al 5 jaar van school en heb pas één keer een leuke baan gehad, en ik kan niet voor mijzelf opkomen en wordt hierdoor in allemaal situaties gedrukt waar ik niet blij mee ben. Op dit moment heb ik buikklachten, hoofdpijn en voel ik me zo ontzettend moe, dat ik echt denk tegen een depressie aan te hangen. Ik moet dit patroon doorbreken, maar weet niet hoe. Een assertiviteitscursus lijkt me wel wat, alleen krijg je dat ergens vergoed? Op dit moment loopt het financieel niet lekker en kan ik die kosten er niet bij hebben. Maar als ik hierdoor in de ziektewet raak kost het de maatschappij ook geld, dus vroeg me af of zoiets vergoed wordt bij bijvoorbeeld het CWI of UWV? Iemand ervaring mee?



Groetjes, Toffifee
Alle reacties Link kopieren
toffifee schreef op 30 oktober 2007 @ 21:36:

Een assertiviteitscursus lijkt me wel wat, alleen krijg je dat ergens vergoed?





Ik denk dat je dat wel vergoed krijgt via de huisarts...vertel je verhaal en daarbij je vraag.



succes met alles! :smile:
Alle reacties Link kopieren
Heb je je al laten doorverwijzen naar een psycholoog door de huisarts?



Voor een deel wordt dat vaak ook vergoed door de verzekeraar en ik denk dat je daar als beginpunt meer baat bij zult hebben dan bij een assertiviteitscursus. Een assertiviteitscursus is misschien nog leuk voor erbij te doen.



Je hebt het over een patroon doorbreken, ik denk dan echt dat je veel meer baat hebt bij een psycholoog. Als je tegen een depressie aanzit denk ik niet dat je veel in je op zult kunnen nemen van een assertiviteitscursus totdat je beter in je vel zit en actief de zaken kunt proberen uit te voeren die bij zo'n cursus voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren
De beste assertiviteitscursus die er bestaat: ga in de horeca werken! Brengt nog geld op ook ;-)



En ja dit meen ik serieus, ik was ooit een verlegen meisje, maar na paar jaar horeca ben ik dat totaaaal niet meer.
Alle reacties Link kopieren
hey, vervelend joh, jou situatie.

Ik ben momenteel bezig met een assertiviteitscursus, maar nog via de Fontys omdat ik nog studeer. ik zou zeggen; doen. En ik denk dat de huisarts wel raad weet met de kosten dmv doorverwijzing of dergeljike. Wat zegt je verzekering erover?
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Alle reacties Link kopieren
ga inderdaad naar je huisarts! bij ons in de spreekkamer hangen aanplakbiljetten van dit soort cursussen (via GGZ oid). of even googelen. meestal ist alleen een kleine eigen bijdrage die je moet betalen.
Alle reacties Link kopieren
Een assertiviteitscursus lijkt me voor jou geen overbodige luxe eerlijk gezegd. Alles wat je tot nu toe hebt gedaan deed je omdat je erin werd "gedrukt", zonder te zeggen dat het je ding niet is. Er later achter komen dat het je ding niet is bevordert je assertiviteit niet omdat je de drempel zelf ophoogt op deze manier. Assertiviteit betekent overigens niet alleen "nee" kunnen zeggen, maar ook voor jezelf grenzen bakenen.
Alle reacties Link kopieren
je kan ook eens kijken voor haptonomie



hier kan je zelf op zoek naar gaan en hoe je geen verwijsbrief van de huis arts voor tehebben, dit wordt ook vergoed/deels licht aan je verzekering hoe je verzekert bent



Ik kreeg deze tip laatst, omdat ik ook beter voor mezelf wil leren opkomen en in stress situraties om kan gaan.



succes
Alle reacties Link kopieren
Je kan ook kijken bij het Algemeen Maatschappelijk Werk. Daar geven ze óf gratis of tegen een heel kleine vergoeding assertiviteitscursussen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven