Werk & Studie alle pijlers

Ervaring met horeca-projectbureau MEP

06-05-2007 10:21 2 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg me af of hier mensen zijn die ervaring hebben met het horecaprojectbureau Mise en place. Ik heb me hier namelijk een paar weken geleden in geschreven, maar de laatste tijd heb ik een aantal rare verhalen over dit bedrijf gehoord. Ze zouden onder andere allerlei trucs uithalen met de loonstrookjes. Zelf heb ik nog niet voor ze gewerkt omdat ik nog een training moet volgen, maar ik heb al wel gewerkt dat ze erg veel van je vragen, maar als jij een keertje iets van hun nodig hebt er niets goed geregeld is. Kortom ik zou dus graag willen weten wat voor ervaringen anderen met dit bedrijf hebben. Alvast bedankt

Florfy
Alle reacties Link kopieren
Hoi Florfy,



Met MEP heb ik aardig wat ervaring. Ik heb ongeveer twee jaar gewerkt voor de vestiging in Utrecht. Met veel plezier overigens. Maar het is waar dat het een omstreden bedrijf is.



Ik weet niet precies wat voor dingen jij geregeld wilde zien worden maar als het bijvoorbeeld afzeggen van werk is dan is dat inderdaad altijd een probleem. Enerzijds plannen ze je ook alleen in als je zelf aangeeft dat je wilt werken en als je dan niet kan is dat natuurlijk een beetje je eigen schuld. Anderzijds is mijn ervaring dat als je zelf een vervanger kan regelen je soms 'off the hook' bent. Tenzij allerlei andere projecten nog moeten worden gevuld, dan willen ze jouw invaller daarvoor gebruiken.

Als ze je op het laatste moment bellen om in te vallen voor iemand anders mag je best dingen eisen, extra sjaken of een hoger uurloon.

Wat de betaling betreft is het gek dat je zelf moet vragen om een overzicht van gewerkte uren voor je belastingaangifte, de meeste bedrijven zijn verplicht je dit op te sturen. Daarentegen heeft MEP veel werknemers die geen belastingaangifte hoeven te doen en hun verweer is dan ook dat het opsturen van strookjes en dergelijke overbodig veel werk is. Controleer of MEP je enige werkgever is (dus dat je geen uitkeringen of ander belastbaar inkomen krijgt) want MEP betaalt je loonheffingskorting meteen uit als zij zien dat je minder dan een bepaald jaarinkomen bij hun hebt verdiend. Je zogenaamd nettosalaris is eigenlijk je brutosalaris dus. Wat wil zeggen dat als je MEPsalaris niet je enige salaris is, je flinke belastingsommen moet gaan betalen.

Maar de sfeer en de projecten vond ik altijd superleuk. Net als dat het prettig is dat je zelf kan plannen of je even een periode wat minder of juist meer wil werken.



Mijn mening: MEP is oké zolang je zelf ook een beetje op je financiën let.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven