Werk & Studie alle pijlers

oproep arbo-arts

04-11-2007 17:02 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Ik heb net een nogal vage oproep gehad van de arbo-arts. Eerder dit jaar ben ik een aantal weken (geloof een week of zes) uitgevallen ivm een nogal heftige darminfectie. Tussendoor heb ik twee weken gewerkt, maar dit bleek niet te gaan. Ondertussen ben ik, schat ik, weer zo'n twee maanden fulltime aan het werk. Nu had ik mij donderdag ziek gemeld in verband met een aanval, die iets weg heeft van een epileptische aanval. Ik heb hier vaker last van, maar niet regelmatig (eens per half jaar schat ik). Vrijdag ben ik gewoon weer gaan werken.



Gisteren heb ik een oproep gehad van de bedrijfsarts. Omdat er dit jaar meerdere ziekmeldingen zijn geweest, moet ik dinsdag bij de bedrijfsarts verschijnen. Ook als ik onertussen weer volledig aan het werk ben (wat dus het geval is). Iemand dit ook eerder mee gemaakt? En enig idee wat ik dus kan verwachten?
Alle reacties Link kopieren
het geen je kan verwachten zijn algemene vragen omtrent je verzuim.

dan kun je gewoon uitleggen waarom je ziek was. darm probleem, de epileptische aanval etc.

De arts heeft geheimhoudingsplicht. tegenover je werkgever.
.
Alle reacties Link kopieren
De arboarts roept je idd gewoon op voor een wat routine vraagjes. Die al je collega's krijgen die ziek zijn geweest het afgelopen jaar. Gewoon om goed in kaart te krijgen of er iets is wat er bij de werkgever bv veranderd moet worden (ik noem bv een klimaatbeheerser, of dat de vloerbedekking aangepast moet worden op allergische mensen, te hoge werkdruk) Ze brengen zowel voor zichzelf als de werkgever in kaart hoeveel mensen er ziek waren, welke ziektes er waren die opvallend zijn en wat er eventueel aan moet gebeuren zodat het ziekteverzuim verminderd kan worden. Niets om je ongerust over te maken. Jij kunt prima uitleggen waarom je ziek was en wat je mankeerde.
Alle reacties Link kopieren
Okee, dank jullie wel!



Het stomme is dat ik voor de darminfectie toentertijd al een keer of vier bij de bedrijfsarts ben geweest. Ze weten dus waarom ik toen uitviel. En mijn baas is op de hoogte van de aanvallen van mij.



Ach, kan ik het meteen gaan hebben over de mogelijke uitval aankomende tijd vanwege andere klachten :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven