Werk & Studie alle pijlers

Ncoi opleiding? Ervaringen? Of toch regulier Hbo?

14-11-2007 10:51 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Zij er hier medeforummers aanwezig die een managementopleiding bij het Ncoi hebben gevolgd?



Ik twijfel op dit moment tussen een reguliere Hbo opleiding ( MER, CE of Communicatie ) en een managementopleiding via het Ncoi.



De situatie is deze: ik heb mijn Havo niet afgemaakt en heb daarna een avondopleiding Mbo commerciëel medewerker gedaan. Daarna heb ik het deelcertificaat Hbo Personeelsmanagement behaald.

Nu ben ik bij mijn werkgever doorgegroeid naar een leidinggevende functie en wil ik me nog verder ontwikkelen.

Het ziet ernaar uit dat ik binnen 1 of 2 jaar nog een stapje verder omhoog kan klimmen en wil me daarop voorbereiden door een gerichte managementopleiding te gaan doen.



Nu vind ik zelf dat de Hbo opleidingen via de reguliere scholen, zoals bijv. MER, CE en Communicatie voor mijn situatie te veel niet-relevante vakken hebben.

Ncoi biedt 1 en 2 jarige managementopleidingen aan die naar mijn idee echt de kernvakken behandelen die relevant zijn en ik interessant vind.....



Heeft er iemand ervaring met Ncoi en kan mij adviseren over wat de beste keuze zou zijn?



Alvast bedankt voor de reacties!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Traliela,



Ik heb zelf twee jaar geleden voor de zelfde keuze gestaan, betrof echter wel een andere opleiding en ik heb gekozen voor regulier. Dit voornamelijk gedaan omdat ik vanuit mijn werk wel ervaring had met ncoi en die ervaringen waren niet bepaald rooskleurig. Ik vind het nogal een rommelige club, maar als je daar mee kan dealen maakt dat natuurlijk niet zo veel uit. Mijn advies is dan ook om na te gaan of de opleiding die je wenst te doen wel erkent wordt als zijnde hbo, want een 1 of 2 jarige opleiding valt mijn inziens namelijk niet te vergelijken met 4 jaar hogeschool.



Heel veel succes met je afweging,

Lotte
Alle reacties Link kopieren
Heb geen ervaring met NCOI, wel met het ISBW.

Ik ben redelijk tevreden. De communicatie met het instituut zelf is erg summier, maar de lessen zijn interessant en leerzaam. De theorie wordt toegepast op de praktijk, zo ook de opdrachten die je moet maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb kwaliteits en procesmanagement gedaan. Ik vond het prima te doen, maar de mensen die een volledige HBO via het NCOI deden vonden het inderdaad vrij rommelig.
Alle reacties Link kopieren
Hi,



ik volg zelf de bachelor Personeelsmanagement bij NCOI en ik zou zeggen... doe het niet, kies niet voor NCOI.



Ik ervaar de organisatie zelf als een zooitje. Ik zit in mijn derde jaar HBO Personeels management en ik moet overal achter aan.

Dit jaar kreeg ik mijn studieboeken pas na 4x mailen, 2x bellen en 2 klachtenbrieven. Het ergste is dat ik toen al 4 of 5 bijeenkomsten had gemist (van de 8).



Het enige dat NCOI mij biedt is een gratis herexamen.... Ik wil gewoon de module verschuiven en later volgen. Ik kan het nooit meer inhalen namelijk. Maar ja het derde en laatste jaar is betaalt dus NCOI heeft geen boodschap meer aan mij. Laatse aanbod is dat ik voor 50% de module later kan volgen..



Gevolg is dat het mij niet alleen veel tijd kost maar ook nog eens veel geld!!!
Hoi,



Ik heb in een grijs verleden ooit bij NCOI gesolliciteerd en de procedure was ronduit rommelig. Afspraken die niet na werden gekomen, afwijzingsbrief van de verkeerde kandidaat in mijn brievenbus... Dus op hun aanbod heb ik uiteindelijk vriendelijk nee gezegd :-) Nu ik zelf weer een opleiding ga volgen, zou ik om die reden ook niet voor NCOI kiezen.



Zijn er in jouw bedrijf geen collega's die ook een avondopleiding hebben gedaan? Op die manier heb ik zelf een betrouwbare en goede opleider gevonden. Succes met je studie!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb juist goede ervaringen met NCOI!



Het is inderdaad wel rommelig af en toe, maar de kwaliteit van de opleidingen is erg goed! Ik volg zelf ook een studie bij hen en het sluit erg goed aan op de praktijk. Echt gericht op de ontwikkeling van je competenties...



Tja, een managementopleiding bij een reguliere hogeschool is meestal schoolser, want daar krijg je ook vakken die niet relevant zijn in de praktijk. En op reguliere scholen gaat het helaas ook niet altijd van een leien dakje.



Ik zou zeggen, bel eens met NCOI en ervaar het zelf!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties!



Ik heb geen collega`s die ervaringen hebben met een Ncoi opleiding. Wel zijn er twee bezig met een reguliere deeltijd Hbo en adviseren mij om dit ook te doen.



Ben er nu wel redelijk uit, ik denk dat het een deeltijdopleiding Communicatie aan Hogeschool Inholland in Rotterdam gaat worden...daar kan ik in februari al instromen dus dat zou perfect uitkomen; knoop doorhakken en meteen beginnen..



Nogmaals bedankt voor de reacties!



Groetjes

"Traliela"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven