Werk & Studie alle pijlers

Japans leren

28-05-2007 10:42 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Is er hier iemand die momenteel Japans aan het leren is?

Zoja, wat vind je ervan?

Hoe en waar doe je het?

Maak je benoemenswaardige voortgang?



Of zijn er al mensen die het spreken?



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
Nou, je naam klinkt in ieder geval erg Japans! :P



Succes ermee, weet je al hoe je het wil leren (voltijd/deeltijd)? Beste is natuurlijk om het in Japan te leren.:D
.
Alle reacties Link kopieren
Hai,



Ik zit nu in het (bijna afgeronde) eerste jaar van mijn HBO-opleiding. Deze opleiding is erg gericht op talen, en dat vind ik erg leuk. Ik spreek nu Engels en Spaans en leer er Italiaans bij. Voor het vierde jaar moet je echter verplicht stage in het buitenland, en hoewel Italië me ook aanspreekt wil graag naar Japan gaan en voordat ik ga de taal leren.



Ik overweeg dus een cursus of iets dergelijks, ben nog erg aan het oriënteren. Ik heb een proefles van het LOI aangevraagd, met het eerste hoofdstuk van de lesstof. Meteen al erg pittig inderdaad. Ik zal me dus 100% procent moeten inzetten. Op zich wil ik het erg graag, maar mijn opleiding vergt al veel energie, dus ik zit me nog af te vragen of ik het er wel bij kan hebben.



Is het mogelijk voor een buitenlander om er wel een soort van vloeiend in te worden? Ik last laatst een stuk in de VN over Chinees, nou... dat is echt bijna hopeloos om aan te beginnen. Er stond o.a. dat je je na 5 jaar studeren misschien net zal kunnen redden in een supermarkt:P.



Die komt van een Japanse film inderdaad;). Ik kies trouwens Japanologie als keuzevak volgend jaar, dat lijkt me ook erg leuk. Maar dat gaat meer over de economie en het zakenleven daar geloof ik.
Alle reacties Link kopieren


Hai,



Ik zit nu in het (bijna afgeronde) eerste jaar van mijn HBO-opleiding. Deze opleiding is erg gericht op talen, en dat vind ik erg leuk. Ik spreek nu Engels en Spaans en leer er Italiaans bij. Voor het vierde jaar moet je echter verplicht stage in het buitenland, en hoewel Italië me ook aanspreekt wil graag naar Japan gaan en voordat ik ga de taal leren.



Ik overweeg dus een cursus of iets dergelijks, ben nog erg aan het oriënteren. Ik heb een proefles van het LOI aangevraagd, met het eerste hoofdstuk van de lesstof. Meteen al erg pittig inderdaad. Ik zal me dus 100% procent moeten inzetten. Op zich wil ik het erg graag, maar mijn opleiding vergt al veel energie, dus ik zit me nog af te vragen of ik het er wel bij kan hebben.



Is het mogelijk voor een buitenlander om er wel een soort van vloeiend in te worden? Ik last laatst een stuk in de VN over Chinees, nou... dat is echt bijna hopeloos om aan te beginnen. Er stond o.a. dat je je na 5 jaar studeren misschien net zal kunnen redden in een supermarkt:P.



Die naam  komt van een Japanse film inderdaad;). Ik kies trouwens Japanologie als keuzevak volgend jaar, dat lijkt me ook erg leuk. Maar dat gaat meer over de economie en het zakenleven daar geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi,

Ik denk zeker dat een buitenlander vloeiend Japans kan leren. Als jij straks een jaar naar Japan gaat komt het wel goed. Veel plezier en succes!
.
Ik heb een jaar Chinees gedaan en het viel best mee. Ik vond het heel erg leuk!

Ik ken nu een aantal mensen die sinds een half jaartje Japans studeren (ok, niet helemaal eerlijk, 2 ervan wonen in Japan) en ik ben onder de indruk.

Dus als je echt gemotiveerd bent en je ook wat zelfstudie doet zou ik zeggen: gaan!
Dat laatste moet dus zijn:



Ga ervoor!
Alle reacties Link kopieren
Hey,



Bedankt voor de reacties! Weet het nog steeds niet, maar ben alweer iets wijzer:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven