Werk & Studie alle pijlers

Wonen omgeving A"dam ivm werk, waar ga je wonen?

30-05-2007 08:46 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend heeft sinds kort een baan in Amsterdam. We wonen momenteel in Overijssel, en wilden sowieso al een keer naar het westen verhuizen.



Nu zitten we een beetje met het volgende. We willen binnen nu en een half jaar verhuizen ongeveer. Maar waar moeten we in vredesnaam gaan wonen?



Het is erg moeilijk om woonruimte te vinden in Amsterdam. Ik persoonlijk wil niet in Purmerend, Zaandam, Almere oid wonen.



Haarlem en Leiden lijken geen optie, omdat woonruimte daar vinden misschien nog moeilijker is dan in Amsterdam. We zaten dus zelf te denken aan den haag, maar dat is met de trein ook weer een stukje van Amsterdam af. Hoewel het een onwijs leuke stad is.



Weten jullie misschien een leuke plaats, een goede site om woonruimte te vinden? Hebben jullie misschien een keer voor dezelfde keuze gestaan, en wat hebben jullie toen gedaan?



We hebben al wel een beetje een keus gemaakt wat betreft de volgorde waarin we dingen gaan doen. Eerst woonruimte, dan een baan voor mij. Ik ben secretaresse, en vind sowieso wel een baan in die regio. daarbij komt dat het deta-bureau waarvoor ik werk ook in de randstad een vestiging heeft.
den Haag is idd nog ee behoorlijk stuk reizen. Zeker in een overvolle trein.

zeker als je een drukke baan hebt is twee uur per dag in de trein zitten niet niks. Ik zou dus toch dichter bij Amsterdam gaan wonen; mss is Haarlem iets voor je?
ow je schrijft zelf al dat het lastig woonruimte vinden is in Haarlem.

 Almere wil je idd niet doodgevonen worden. Diemen mss en optie? of Abcoude?
Alle reacties Link kopieren
Het is gewoon erg lastig, omdat we niet uit de omgeving komen, is het moeilijk om te weten waar het wel en niet leuk wonen is.

Abcoude, nooit over nagedacht. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een (grote(re)) stad. Ikzelf heb eerder in een redelijk grote stad gewoond, en woon nu in Deventer. Voor de mensen die dat niet kennen, dat is niet voor niets. Ik wil gewoon alles lekker bij de hand hebben, en liefst werk vinden in dezelfde stad.



Diemen heb ik over na zitten denken, aangezien in september het werk van mijn vriend daar ook zit. Weet alleen totaal niet wat ik me er bij voor moet stellen. Hoe vind ik daar een woning, en wat voor soort mensen wonen daar?

Het is naast A'dam, dus dat lijkt me op zich nog wel wat.
Alle reacties Link kopieren
Wil je gaan huren of kopen? Wil je met het openbaar vervoer of de auto?



Den Haag zou ik afraden, dan kun je net zo goed in Overijssel blijven wonen.

Haarlem en Leiden is qua woonruimte zoeken veel makkelijker dan Amsterdam!



En Amersfoort? En Amstelveen heeft ook leuke buurten.



Het leukste is natuurlijk wel in Amsterdam te gaan wonen! Dat is toch wel de leukste stad van Nederland!
Alle reacties Link kopieren
Diemen is niet leuk! 

Een beetje armoedig....

Als je Deventer leuk vindt zal je in Diemen niet gelukkig worden.



Je moet eigenlijk gewoon in de auto stappen en allerlei steden/dorpen/wijken gaan bezoeken. Kijken wat je leuk lijkt. En kijken hoever het van het nieuwe werk van je vriend is.





Alle reacties Link kopieren
Ik vind deventer totaal niet leuk, dus ben blij dat we eindelijk weggaan daar.

Ik kom oorspronkelijk uit Apeldoorn, en Amersfoort vind ik een beetje hetzelfde idee.



We willen uiteindelijk gaan kopen, maar ik vind dat nogal drastisch. Voor hetzelfde geld kan ik helemaal niet aarden of iets dergelijks in de betreffende woonplaats, en dan zit je met een huis wat je moet verkopen. We willen dus eerst gaan huren, dan, als het bevalt, kopen. Den Haag vind ik een geweldige stad, wil ik mijn hele leven al wonen, maar het scheelt maar de helft van de reistijd met Deventer. moeilijk moeilijk dus...
Heb een paar jaar op-en-neer gependeld tussen Utrecht en Amsterdam en ka je uit ervaring vertellen dat dat forenzen doodvermoeiend is. vechten om een zitplaats, haring-in-ton-vervoer, of gezellig in de file op de A2.



Heb nu een leuk huisje gekocht op 10 minuten fietsen van mijn werk.

Als je echt in een grote stad wilt wonen, zou ik gewoon eens gaan zoeken in Amsterdam zelf. En misschien is kopen zelfs dan wel makkelijke dan huren.



En anders zou ik toch in Leiden of Haarlem gaan zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Kijk gewoon eens in Amsterdam. Mijn man en ik hebben daar ook net een appartement gekocht (tsja, een huisje met een tuin zat er met ons budget niet in :().



We gaan daarvoor weg uit Zandvoort. Best aardig om te wonen, maar in de winter... Brrrrrrrrrrrr
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net van Groningen naar Hilversum gegaan. Wij hebben gekozen dicht bij het werk te gaan wonen van mijn man, omdat we het forenzen zat zijn. Het kost je veel tijd en energie en nu is hij binnen 10 minuten thuis. Hilversum opzich is prima, maar wij gaan in het weekend graag naar Haarlem of Utrecht om te winkelen. Op dit moment huren wij, en een huis hadden we een maand nadat hij deze baan gekregen had. Het is vrije secor, maar wel nieuw en in jaren 30 stijl.  (wonen)



O, ja ik heb nog een ww uitkering gekregen, omdat ik moest verhuizen voor de baan van mijn man en ontslag moest nemen.



Succes met het maken van je keuze.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn net van Groningen naar Hilversum gegaan. Wij hebben gekozen dicht bij het werk te gaan wonen van mijn man, omdat we het forenzen zat zijn. Het kost je veel tijd en energie en nu is hij binnen 10 minuten thuis. Hilversum opzich is prima, maar wij gaan in het weekend graag naar Haarlem of Utrecht om te winkelen. Op dit moment huren wij, en een huis hadden we een maand nadat hij deze baan gekregen had. Het is vrije secor, maar wel nieuw en in jaren 30 stijl.  (wonen)



O, ja ik heb nog een ww uitkering gekregen, omdat ik moest verhuizen voor de baan van mijn man en ontslag moest nemen.



Succes met het maken van je keuze.
Bedankt voor de tip! het ziet er zeker niet verkeerd uit!

Mijn vriend en ik wonen samen, dus ik denk dat zo'n tijdelijke ww-uitkering voor mij er niet echt in zit, of wel?




quote: rafellemijn reageerde



Wij zijn net van Groningen naar Hilversum gegaan. Wij hebben gekozen dicht bij het werk te gaan wonen van mijn man, omdat we het forenzen zat zijn. Het kost je veel tijd en energie en nu is hij binnen 10 minuten thuis. Hilversum opzich is prima, maar wij gaan in het weekend graag naar Haarlem of Utrecht om te winkelen. Op dit moment huren wij, en een huis hadden we een maand nadat hij deze baan gekregen had. Het is vrije secor, maar wel nieuw en in jaren 30 stijl.  (wonen)



O, ja ik heb nog een ww uitkering gekregen, omdat ik moest verhuizen voor de baan van mijn man en ontslag moest nemen.



Succes met het maken van je keuze. Bedankt voor de tip! het ziet er zeker niet verkeerd uit!

Mijn vriend en ik wonen samen, dus ik denk dat zo'n tijdelijke ww-uitkering voor mij er niet echt in zit, of wel?



Dat ligt er aan; Als je vriend vrijwillig van baan is veranderd, dan niet, is ie uit zijn oude functie ontslagen, is zijn werk overgeplaatst of kon ie alleen promotie maken door te verhuizen, dan kun je recht hebben op WW.



Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon eens rond gaan kijken in Amsterdam zelf. Waarom zou je nog in een stad zo ver weg gaan wonen, dan moet je nog reizen. Den Haag sowieso niet doen en Almere is met file ook geen pretje. Hoe OV is weet ik niet...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nog even aan het googelen geweest, en zag dat er aanstaand weekend een beurs in de RAI is met allerlei info over wonen in Amsterdam en Haarlem.

Denk dat ik daar eens een kijkje ga nemen.



Tips blijven natuurlijk welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Wauw klinkt goed!



Tsja, in de Bijlmer staan genoeg appartementen te koop, maar ja...



Volgens een oud-collega (die in de woningmarkt in Amsterdam zit) is Bos en lommer erg in opkomst en zit je in Sloten ook erg goed.



Bijlmer raadde hij ten zeerste af omdat het gewoon een te slechte naam heeft volgens hem (zelfs gouden lantaarnpalen zouden daar niets aan verbeteren).



En verder heb ik absoluut geen verstand van Amsterdam.



In Haarlem staan veel oude woningen te koop. Maar daar moet meestal onwijs veel aan geklust worden. Is overigens wel een leuke stad om te wonen volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij raken bepaalde delen van de Bijlmer en Amsterdam Zuidoost juist heel erg in trek de laatste jaren. Er is namelijk enorm veel opgeknapt, er zijn hele mooie wijken opgezet dus wat dat betreft is de reputatie deels achterhaald. Criminaliteitscijfer van de Bijlmer ligt volgens mij ook een stuk lager dan de nodige andere wijken in Amsterdam. Heb ik ooit eens gehoord althans en ik keek er zelf toen nogal van op.



Heeft je man al geinformeerd bij collega's die in omgeving Amsterdam wonen? Als men weet dat je op zoek bent en ze lopen net iets tegen het lijf, dan kan dat maar net de woonruimte zijn waar je naar op zoek was.



Amsterdam is heel moeilijk qua woonruimte en zowel koop als huur is tevens ook nog vrij duur.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, en ik zou zeker niet buiten directe omgeving van Amsterdam gaan wonen als jullie daar allebei zouden willen gaan werken. Want forensen is geen lolletje richting Amsterdam.



Forensen van Amsterdam naar elders is bijna altijd gunstiger dan andersom als je die keuze zou moeten maken.
Alle reacties Link kopieren
Oh, wat zou ik graag terug naar mijn 'hometown'!!

(hier dus de situatie precies omgekeerd..)



Maargoed:

Als je in Asd gaat werken, zou ik niet in omgeving Utrecht/Hilversum gaan wonen, kijk  maar eens een par dagen achtereen op de anwb site: al-tijd file. Niet te doen, je bent dan zomaar 1,5 uur onderweg enkele rei, waarvan 1 uur met 1 voet op de koppeling ;-)



Is Amstelveen een idee, of richting Buitenveldert, je moet daar een beetje zoeken, maar in de 'juiste' buurt, zit je met de fiets toch in 15 minuutjes in de buurt van de RAI (Kun je lekker eten bij Vis ad Schelde, en natuurlijk ijsjes halen op de Scheldestraat!!) Eventjes doortrappen en je ben in centrum.

Amstelveen is keuze zat, vriendelijker geprijsd, en sowieso meer aanbod, ook prima om te wonen.

Heb geen idee welk budget jullie hebben, maar is er echt niets te vinden in Asd op Funda bijvoorbeeld? Is toch veel leuker.



Heel-heel-heel veel plezier daar!!!
Computer says nooooo
Ik woon in Leiden en heb een tijdlang op marktplaats gekeken naar huurwoningen/appartementen. Er wordt veel aangeboden via particulieren, en dan heb je soms een eengsgezinswoning, maar meestal appartementen.

Kost je ca 900-1000 per maand maar wat ik ervan heb gezien, is de ligging vrij centraal. De moeite waard dus om op marktplaats te kijken. Staat onder zuid-holland/Leiden.



succes!
Alle reacties Link kopieren
In eerste plaats succes!



Mijn man werkt in A'dam en wij wonen in IJmuiden.

Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt maar wat denk je bv van

Haarlem- Noord. Is iets goedkoper, en toch op fietsafstand van de stad en het station. Snel op de snelweg etc.

Als je de kant opgaat van Purmerend enzo sta je (je man) elke dag in de file. Daar moet je wel zin in hebben natuurlijk. Mijn man rijdt er zo'n 30-35 minuten over. Hij werkt wel in West hoor.

Almere schijnt goedkoop te zijn en met de trein ook goed te doen naar A'dam.



Jennie
Alle reacties Link kopieren
Hoi suuzzz8!

Hier ook iemand die van Overijssel naar Amsterdam is gegaan. Voor studie, maar ik heb wel die oversteek gemaakt.

Misschien moet je eens kijken in Amsterdam Noord.

Een stukje Amsterdam op zich, en over een paar jaar heel gewild. Ik woon hier ook, vlakbij de pont (die overigens gratis dag en nacht over het IJ gaan, dus het is geen probleem om in de stad te komen) en ik heb het prima naar m'n zin.

En Amstelveen is ook een optie. En misschien kun je ook eens kijken op IJburg, een nieuw stukje Amsterdam.

Omdat ik hier ging studeren kon ik heel makkelijk iets vinden, binnen 2 werkdagen had ik woonruimte. Bij het eerste telefoontje was het al raak, ik kon meteen langskomen om iets te bezichtigen.



succes! En ik hoop dat je het net zo naar je zin hebt in Amsterdam als ik!
Alle reacties Link kopieren
Hoofddorp??? Leuke plaats, dicht bij Haarlem en Amsterdam. Stap je op de trein en binnen kwartier ben je in A'dam. Fietsen of met de bus naar Haarlem.
Alle reacties Link kopieren
Het Gooi!? Bijvoorbeeld, Naarden/Bussum of Hilversum. Hilversum is best

groot. Bussum is iets dorpser, maar niet kneuterig ofzo. En je bent met

20 minuutjes in A'dam (tijdens de spits duurt het wel wat langer),

binnen 30 inuutjes in Utrecht en binnen 20 Min. in A'foort.



Weesp is misschien ook nog een optie? Nog iets dichterbij Diemen en

heel knus. Ik zou als ik jou was eens door die plaatsen heen rijden

zodat je ene beetje een beeld krijgt..
Alle reacties Link kopieren
ik heb destijds ook voor die keuze gestaan en kwam in Amstelveen terecht, ideaal qua reisafstand naar Amsterdam



van Den Haag naar Amsterdam zit je echt met files hoor! zou ik niet doen, je hebt een hoop plaatsen dichterbij Amsterdam
Alle reacties Link kopieren


Volgens mij raken bepaalde delen van de Bijlmer en Amsterdam Zuidoost juist heel erg in trek de laatste jaren. Er is namelijk enorm veel opgeknapt, er zijn hele mooie wijken opgezet dus wat dat betreft is de reputatie deels achterhaald. Criminaliteitscijfer van de Bijlmer ligt volgens mij ook een stuk lager dan de nodige andere wijken in Amsterdam. Heb ik ooit eens gehoord althans en ik keek er zelf toen nogal van op.



Heeft je man al geinformeerd bij collega's die in omgeving Amsterdam wonen? Als men weet dat je op zoek bent en ze lopen net iets tegen het lijf, dan kan dat maar net de woonruimte zijn waar je naar op zoek was.



Amsterdam is heel moeilijk qua woonruimte en zowel koop als huur is tevens ook nog vrij duur.
nou ik heb gewerkt in Amsterdam Zuidoost en voelde me daar niet prettig als blanke vrouw....je valt er echt op als je blank bent en die mannen zitten de hele tijd aandacht te trekken op nare manieren, ben blij dat ik er niet meer werk...ondanks het feit dat inderdaad de criminaliteitscijfers daar lager zijn dan in andere wijken, ook Amsterdam West zou ik niet gaan wonen, ook gewerkt, voelde me daar ook niet veilig op straat na het werk 's avonds



mijn keuze zou zijn Amstelveen, Buitenveldert, Hoofddorp, Aalsmeer, Uithoorn, Mijdrecht

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven