Werk & Studie alle pijlers

Dilemma,waar kies je voor ?

01-06-2007 09:05 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een goede baan met bijbehorend goed salaris,alleen is mijn reistijd 2 uur per dag(retour)reiskosten worden volledig betaald,reistijd natuurlijk niet.

Nu kan ik een baan dicht bij huis krijgen,10 minuten reistijd per dag(retour)

maar de functie is lager en het bijbehorend salaris dus ook.

Verder heeft mijn huidige baan goede secundaire arbeidsvoorwaarden en word elke deskundigheidsbevordingscursus die ik ook maar wil volledig betaald,veel vrijheid in mijn werk en ik kan nog steeds verder hogerop.De andere baan heeft dit niet.

Mijn huidige werk vind ik ontzettend leuk,alleen die reistijd waarbij vaak nog files erbij komen is minder,en ik ben huiverig dat me dat ooit eens zal opbreken,ben als ik weer thuis ben gewoon moe door het vroege weggaan en late weerkomen.

Waar zouden jullie voor kiezen als jullie dit dilemma hadden?
Alle reacties Link kopieren
misschien nog verder zoeken naar een baan dichterbij huis die EN beter op jouw niveau is en ook evenveel verdient dan je oude baan? Het belangrijkste is dat je het naar je zin hebt op je werk, al woon je op 1 minuut van je werk af, als het vreselijk werk is, zou je die reistijd wel weer terugwillen. Maar na zelf 7 jaar 2 tot 3 uur per dag gereisd te hebben (nu nog een kwartiertje) zou ik nooit meer terug willen naar de oude situatie. het is zo'n zonde van je tijd. Je werkt eigenlijk gewoon 10 uur per week meer dus wat je meer verdient zou je eigenlijk ook door die uren moeten delen.
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen is geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Eens met Pluizemuis. Het is het belangrijkste dat je het naar je zin hebt in je baan. De zaken die je opnoemt (leuke functie, betaalde opleiding, groeiperspectief) vind ik heel belangrijk. Salaris kun je altijd wel inleveren, tenzij je nu op een houtje bijt natuurlijk.



Ik ben zelf dichter bij huis gaan werken en ging van 3 uur reistijd naar 20 minuten. In mijn huidige baan zit ik echter regelmatig ongecompenseerd over te werken dus soms ben ik op dezelfde tijd thuis als vroeger. Verder heb ik het niet naar mijn zin. Ik zou niet terug willen naar de reistijden, maar zoek nu wel verder naar een baan die wat meer lijkt op mijn oude baan én in de buurt is. Dat zou ik in jouw geval dus ook doen.



In de tussentijd kun je wel kijken of je misschien minder kan werken, zodat je voor jezelf de reistijd compenseert. Dan verdien je minder (net als dat je bij je nieuwe baan zou doen), maar heb je nog wel die leuke baan en kun je in je vrije tijd rustig doorzoeken.
Alle reacties Link kopieren
En is thuiswerken geen optie?
Alle reacties Link kopieren
Verhuizen is geen optie?
Nee want dat heeft mijn man weer een probleem;)
Alle reacties Link kopieren
En is thuiswerken geen optie?
Kan niet in dit werk.
Alle reacties Link kopieren


Eens met Pluizemuis. Het is het belangrijkste dat je het naar je zin hebt in je baan. De zaken die je opnoemt (leuke functie, betaalde opleiding, groeiperspectief) vind ik heel belangrijk. Salaris kun je altijd wel inleveren, tenzij je nu op een houtje bijt natuurlijk.



Ik ben zelf dichter bij huis gaan werken en ging van 3 uur reistijd naar 20 minuten. In mijn huidige baan zit ik echter regelmatig ongecompenseerd over te werken dus soms ben ik op dezelfde tijd thuis als vroeger. Verder heb ik het niet naar mijn zin. Ik zou niet terug willen naar de reistijden, maar zoek nu wel verder naar een baan die wat meer lijkt op mijn oude baan én in de buurt is. Dat zou ik in jouw geval dus ook doen.



In de tussentijd kun je wel kijken of je misschien minder kan werken, zodat je voor jezelf de reistijd compenseert. Dan verdien je minder (net als dat je bij je nieuwe baan zou doen), maar heb je nog wel die leuke baan en kun je in je vrije tijd rustig doorzoeken.




Minder werken kan niet,ik heb een minimum contract van 32 uur,mijn baas heeft liever dat ik full time werk :(

Die mindere baan is ook een leuke functie maar ja ik doe dan wel 3 stappen naar achteren maar ja lekker dicht bij huis,ik kan het zelfs wel lopend,in de winter geen ellenlange sneeuwfiles,moeilijk hoor,ze hebben allebei voor en nadelen.En de functie die ik nu heb krijg ik niet zo snel hier in de omgeving,dus daar wacht ik niet op,ik moet de keus voor 15 juni maken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven