Werk & Studie alle pijlers

Jonge en nieuwe leidinggevenden

01-06-2007 15:27 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 3 maanden ben ik begonnen met een leidinggevendefunctie. Ik werk op een gezondheidszorg project met 15 werknemers en 14 cliënten waarvoor ik de volle verantwoordelijkheid heb. Op dit moment ben ik 23 en nog bezig met een management-opleiding. Ik heb het uiteramate naar mijn zin maar haast alles is nieuw voor mij.



Ik ben op zoek naar andere jonge en/of nieuwe leidinggevenden om hier ervaringen uit te wisselen. Vooral op het gebied van personeelsmanagement heb ik een hoop te leren! Hoe stel je je op als leidinggevende, hoe ga je om met medewerkers die al 30 jaar daar werken en tegen het pensioen aanlopen? Hoe vind je een balans tussen de financiële resultaten die de baas wil dat je bereikt, de wensen van je personeel en de wensen van je klanten?



Er zijn vast meer meiden hier die in hetzelfde schuitje verkeren als ik?!?!?
Alle reacties Link kopieren
Hoi Suuz,



Leuk je oproepje! En leuke en uitdagende baan heb je zeg.



Ik ben ook 23 en zit in een soortgelijke situatie. Ik ben p&o manager en directie-assistent bij een bedrijf waar 40 personen werken. Heel leuk, maar ook hele verantwoording op mijn leeftijd. Bij ons werken inderdaad ook mensen die er al heel lang zitten en dan kom ik met mijn vernieuwingen en dan botst het wel eens. Maar over het algemeen gaat het heel goed en de meeste mensen vinden het ook heel leuk. Maar inderdaad p&o is niet altijd gemakkelijk. Je krijgt alles op je brood en iedereen komt bij jou. Toen ik hier begon met werken had ik niet gestudeerd in de richting van personeel. Ik heb toen een management opleiding p&o gedaan van een jaar. Op dit moment volg ik ook nog cursussen. Maar het meeste leer ik in de praktijk door het te doen. En hulp via bijv. internet als ik iets niet weet.

Ik moet zeggen dat ik op p&o gebied inmiddels een hoop heb gedaan.

Ik heb de cao ingevoerd bij ons bedrijf, functionerings en beoordelingsgesprekken georganiseerd en een protocol hiervoor geschreven, een nieuwe arbodienst aangenomen. Dus dat zijn toch wel grote zaken.



Ik moet er nu vandoor, we kletsen snel verder!

gr Mikje
Alle reacties Link kopieren
Ha Mikje,



Jij zit dus in een zelfde soort positie als ik, lees ik. Hoewel jij hebt al aardig wat projecten achter de rug en ik ben net begonnen :D.



Ik merk dat ik het lastig vind te bepalen welke houding ik wil aannemen. Ik heb persoonlijk erg veel moeite met een autoritaire attidtude maar om jezelf als 'one of the rest' te presenteren werkt ook niet. Ik werk ook op locatie met mijn team en dat betekent dat er niemand verder in mijn buurt is om zo nu en dan wat feedback te geven, dat mis ik wel. Ben nu echter wel bezig iets van persoonlijk ontwikkelingsplan te schrijven, gelukkig vind mijn leidinggevende dat ook belangrijk. Ik zie hem misschien niet vaak maar hij is wel heel betrokken en ik heb het gevoel dat hij mij wel steunt.

Hoe is dat bij jou?



Groetjes Suuz
Alle reacties Link kopieren
Even snel een berichtje van mij, later meer, heb het erg druk.



Ik zit in een iets andere situatie, omdat ik bij ons familiebedrijf werk. Opgericht door mijn opa en oma en mijn vader is nu de directeur/eigenaar. Het is de bedoeling dat ik hem uiteindelijk opvolg.



Maar dat je je soms geen houding weet te geven: ik weet precies wat je bedoelt. Soms dan heb ik ergens een duidelijke mening over, maar dan houdt iets me tegen om die te ventileren. Ik denk dat ik bang ben dat ze denken: daar je haar ook, zo jong of dochter van de baas. Maar ik heb ook dagen dat het me niets kan schelen. En de meeste mensen denken dat ook niet. Want die respecteren en waarderen mijn positie.
Alle reacties Link kopieren
O ja, dat van dat persoonlijk ontwikkelings plan vind ik heel goed. Zoiets zou ik eigenlijk ook moeten doen. Ik voel me meestal wel gesteund door mijn leidinggevende (= vader). Maar dat is natuurlijk ook soms wel moeilijk.

Hij begrijpt ook niet altijd mijn vernieuwende ideeën. Is nog best wel van de oude stempel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven