Werk & Studie alle pijlers

Genoeg van de gezondheidszorg:wat nu?

24-11-2007 11:23 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een probleem. Ik werk al ruim 15 jaar in de psychiatrie en wil graag van baan veranderen. Ik weet niet zo goed wat ik wil, ben inmiddels communicatief wel erg vaardig en goed in coachen, leidinggeven, doorpakken en 'therapeuten'. Maar dat laatste wil ik dus nìet meer. Weet iemand een goed alternatief met een soortgelijk salaris (ongeveer 1600 netto)? En heeft het zin om mijn profiel op een website te zetten? Wie heeft ervaring hiermee of tips.. Dankjewel, groet, Shiva
Alle reacties Link kopieren
Wat is je vak, verpleegkundige?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
misschien iets als leidinggevende in een verzorgingshuis? Of ga onderwijs geven bij de verpleegkundigenopleidingen oid. (Maar ik weet ook niet echt waar je nu zelf precies voor op bent geleid).
Hoi shiva, ik zit in hetzelfde schuitje en merk dat het niet meevalt. Bij mij omdat ik alleen maar een SPH diploma heb, ik kan wel een heleboel, maar bij een eerste selectie vragen ze toch vaak de mensen met de juiste en/of passende diploma's. Ik ben aan het kijken in de adminstratieve/marketing hoek en het valt me tot nu toe tegen.

Inschrijven op werk.nl vind ik zelf niet bijster veel opleveren, maargoed, niet geschoten...

Ik ben ook bij een uitzendbureau wezen praten en heb me laten inschrijven. Daar heb ik al meer vertrouwen in. Ben nu concreet een maand of 2 bezig met zoeken naar iets anders en heb gemiddeld 1 brief per 2 weken de deur uitgedaan. Wat ik ook tegen vind vallen is het salaris, 1600 netto vinden valt niet mee hoor.

Ik herken je gevoel heel goed, ik zoek ook voornamelijk buiten de zorg.

Succes hoor, laat je nog weten wat je gaan doen?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben (B)verpleegkundige, ik denk ook wel richting de leidinggevende kant en misschien is een verzorgingshuis niet eens zo'n gek idee... Om les te geven moet je volgens mij een aanvullende opleiding hebben gedaan. Zit een beetje klem want ik wil liever eerst een andere baan en daarna eventueel een studie. Verkeerde volgorde..ik weet het.. maar vind mijn werk echt niet meer leuk. Eerst de vacaturekrant maar weer eens doorspitten.. (O)
Alle reacties Link kopieren
Soshiva wwarom vindt je je werk niet leuk meer?

En is er nog een mogelijkheid om het leuker te maken/krijgen?
Alle reacties Link kopieren
Verplegingswetenschappen, gezondheidswetenschappen, management in de gezondheidszorg?

Zijn allemaal opleidingen aan de hogeschool of aan de universiteit. Meeste kunnen ook in deeltijd. Vaak ook gericht op management en beleid.
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens via een test op het CWI naar je competenties; wat zijn je sterke en zwakkere punten.

Doe eens via CWI een beroepentest n.a.v. de uitslagen van je competenties.

Ik heb er zelf veel aan gehad.

Door competenties en uiteindelijk hierbij passende beroepen te zoeken krijg je langzamerhand duidelijk wat tevens geschikt zou kunne zijn.



Mijn beroep zal waarschijnlijk iets worden in een zelfstandig vak, maar wel in de hulpverlening en als ondernemer met een salaris.Ik heb dus (uiteindelijk na lang zoeken!!) wel gekozen voor de hulpverlening, maar omdat ik ook horecadiploma's had gehaald, was deze laatstgenoemde optie ook wel iets geweest. Echter ik wilde op mijn Hbo-niveau blijven zitten en 'hersenkrakers' hebben op moeilijke vraagstukken.



Het traject ervoor was veel uitproberen; horeca, solliciteren voor conducteur, solliciteren voor een leer-werkplek in de horeca, solliciteren voor bedrijfsleidster in een sex-shop etc.



Door uitproberen kom je een heel eind, en het eindresultaat is nog niet eens zo belangrijk....wel de weg ernaar toe. Neem er wel de tijd voor zou ik zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven