Werk & Studie alle pijlers

Getuigschrift

27-11-2007 13:21 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik werk als projectsecretaresse bij n erg leuk bedrijf.

Ik moet helaas een andere baan zoeken omdat de werkzaamheden bij mijn huidige werkzaamheden/projecten in de regio sterk zijn afgenomen.. nu krijg ik wel een getuigschrift mee omdat ze heel erg tevreden over me zijn.



Er staat wel n standaard tekst al op maar nu is er nog wel ruimte om deze aan te vullen en dit mag ik zelf doen van mijn baas. Heeft iemand hier ervaring in?? Hoe vul ik dit in?



Groetjes Jes
Mag dat echt? Dat vind ik wel heel bijzonder. Dan vraag ik me ook wel af wat de functie van het getuigschrift nog is, als de werknemer er zelf een alinea in mag schrijven...
Alle reacties Link kopieren
Zelf aanvullen? Whuh?

Raar, en eerlijk gezegd nogal lui ook van je baas. Denk dat het toch veel leuker is als hijzelf die tekst er bij schrijft. Hij is wellicht ook degene die jij als referentie gaat opgeven bij een sollicitatie voor een nieuwe job. Beetje lullig als hij dan zelf geen verhaal heeft (laat staan als hij gaat zeggen, o ja dat wist ik niet meer want ze heeft het zelf kunnen formuleren). Ik zou je baas vriendelijk doch beslist vragen nog even deze tijd voor jou erin te investeren.
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het ook nogal raar haha maar ik heb nog nooit n getuigschrift gehad dus ik weet ook niet wat normaal is of niet...



Mijn 'baas' is zeg maar projectleider en ik zit op n kleine vestiging van n groot nederlands bouwbedrijf. Hij is dit niet gewend en heeft dit ook nog nooit gedaan vandaar...
Nou, dit is niet erg gebruikelijk. Ik zou het 'm mooi zelf laten doen. Je hebt ook recht op een getuigschrift (en dat wil dus zeggen: van je werkgever, niet gedeeltelijk van jezelf. ;) )
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je wel gelijk in Celeone... mijn vriend vond het ook nogal vreemd.. zal het nog is navragen..
Nou, laat ik het nuanceren. Je hebt recht op een getuigschrift als je er om vraagt. Het is toch heel raar als zelf op zou moeten schrijven dat je je werk heel goed (of juist niet goed) hebt gedaan? Dat lijkt me allesbehalve eerlijk en dat geeft je nieuwe werkgever ook geen correct beeld. Als je werkgever je zo waardeert, dan is het niet meer dan normaal dat hij zelf even een kwartiertje gaat zitten voor een positief verhaal toch?
Alle reacties Link kopieren
Ik had er niet om gevraagd, ze stelden het zelf voor, vandaar. Maar je hebt gelijk.
Alle reacties Link kopieren
Als jullie in dienst zijn van een groot bouwbedrijf, is er vást een afdeling P&O die jouw baas hierin met raad en daad terzijde kan staan :-).
Alle reacties Link kopieren
Nou, wat je wel kunt doen is suggesties voor dingen die je zelf graag benadrukt wilt zien. Sommige bazen komen niet verder dan dat je hard en goed gewerkt hebt, maar voor jou is het misschien wel fijn als er instaat dat je snel dingen oppikt, of dat je heel flexibel bent, of dat je betrouwbaar bent, etc.
Alle reacties Link kopieren
Tia Dalma; dit getuigschrift heeft me collega ook gehad van de afdeling P&O.....



Ellen; daar heb je gelijk in.. ik denk ook dat ik zoiets ga doen... me collega heeft dit gewoon ook nog nooit gedaan dus als ik het aan hem over zou laten zou het ook niets worden ben ik bang... maar ja.. ik kijk wel eventjes :)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het ook wel eens zelf gedaan maar weet niet meer wat ik er allemaal in gezet had. Ik zou me melden bij de P&O afdeling en vragen of zij niet i.o.m. je baas een getuigschrift kunnen maken.



Ik heb zelfs in het verleden wel eens een paar keer mijn eigen beoordelingsformulier moeten invullen en dan gaf mijn baas tijdens het gesprek aan of het wel of niet akkoord was wat ik had ingevuld.

Vond ik destijds ook heel raar maar ja, zo leer je wel ook een beetje kritisch naar jezelf te kijken, misschien was dat ook wel zijn bedoeling :)
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het zeker niet zelf gaan invullen. Mocht een bedrijf dat om dat getuigschrift vraagt dat een keer zien en jouw handschrift erin denken te herkennen ("oh, dat lijkt wel heel erg op jouw handtekening!") dan kun je de baan meteen wel op je buik schrijven.



Je manager moet gewoon niet zo lui zijn! En als je een P&O afdeling hebt, laat hen dan iets schrijven of zo, vragen ze je manager maar om input. Is echt wel het meest minimale dat ze voor je kunnen doen.
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik moet ook heel vaak aanbevelingen voor mezelf schrijven (en ja, dat is moeilijk!), omdat mijn baas daar geen zin in heeft. Maar hij kijkt wel of hij het er mee eens is, en hij ondertekent het uiteindelijk. Zo heel ongebruikelijk is het dus niet.
Alle reacties Link kopieren
Jes schreef op 27 november 2007 @ 15:19:

Tia Dalma; dit getuigschrift heeft me collega ook gehad van de afdeling P&O.....
Een afdeling P&O kan inderdaad jouw baas even de standaard mailen, en onder het mom van 'je bent een manager dus volwassen genoeg om even zelf te vragen als je er niet uitkomt in plaats van je aan het handje te nemen' even afwachten of hij nog vragen heeft, nietwaar? Ook over de inhoud kan een beetje P&O adviseur desgevraagd wel adviseren.
Alle reacties Link kopieren
Kiks; uiteraard onderteken ik het getuigschrift niet zelf!!! Dan zou ik wel heel dom zijn ;) maar volgens mij kan dat ook helemaal niet...



Mijn baas is gewoon lui en hij heeft het nog nooit gedaan dus hij weet niet hoe het moet.. ik zet gewoon op papier wat ik denk dat er neergezet kan worden en dan kan hij wel kijken of hij het er mee eens is of niet, toch? zo fout lijkt me dat niet.. ik weet zelf wel wat ik hier goed heb gedaan en waar ik goed in ben e.d.



Dalma; dat klopt wel ja haha maar goed, zoals ik al zei, ik heb n luie baas... tis een projectleider en secretaresses die werken bij een kleine vestiging van een bouwbedrijf weten wel hoe dat in z'n werk gaat ;) ik zit dus bij zo'n kleine vestiging en heb geen echte baas. Het is meer gewoon een collega van mij die mij wat sturing geeft en me helpt.
Alle reacties Link kopieren
Het is dus géén manager :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven