Werk & Studie alle pijlers

Geen zin in nieuwe afspraak

27-11-2007 20:58 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een tijd een loopbaancoach. De eerste twee weken maakte hij altijd aan het eind van de sessie een nieuwe afspraak voor de volgende keer. Nu valt het mij op dat sinds ik een contract met hem heb afgesloten, hij zogenaamd vergeet om een nieuwe afspraak te maken. Ik moet steeds aan hem vragen wanneer de volgende afspraak is en dan lijkt het wel alsof hij er geen zin in heeft. Hij noemt dan b.v. wel een dag, maar geen tijd en ook geen datum, terwijl hij dat eerder wel deed. Ik moet hem dan weer bellen of mailen om te vragen hoe laat de afspraak is. Ik irriteer me hier nu behoorlijk aan en heb geen zin meer om steeds te vragen wanneer we weer een afspraak hebben.



De laatste keren dat ik een afspraak met hem had, had hij de afspraken aan het eind van de dag gepland. Ook valt het me op dat hij steeds maar loopt op te scheppen dat hij zo goed is en dat hij zoveel clienten heeft. Leuk voor hem, maar af en toe geeft hij mij het idee dat ik onbelangrijk ben en dat hij het o-zo-druk heeft met z'n andere veel belangrijke clienten.



Het zit me behoorlijk hoog en ik denk erover om te stoppen. Vinden jullie dit overdreven en wat zouden jullie doen in zo'n situatie?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt een contract getekend zeg je, heb je deze coach zelf ingehuurd of wordt de rekening door een andere partij (bijv. UWV) betaald? Als het laatste het geval is dan zou ik het aankaarten bij je contactpersoon dan kan die de coach aanspreken op zijn gedrag. (Kan je zelf uiteraard ook doen) Vertrouwens is belangrijk zeker bij dit soort persoonlijke aangelegenheden dus openheid van zaken vragen.



Heel veel succes,

Lotte
Alle reacties Link kopieren
ik zou met hem bespreken dat je ervan baalt dat je steeds achter hem aan moet vangen! kun je het contract niet ontbinden? moet je hem betalen? zou anders gauw op zoek gaan naar een ander, deze klinkt een beetje als 'contract is binnen, hoef nu dus geen moeite meer te doen'.
Alle reacties Link kopieren
Noline, ik heb hem zelf ingehuurd en het klikte ontzettend goed in het begin. Achteraf gezien misschien ook omdat hij wilde dat ik met hem in zee zou gaan. Hij was echt super aardig, maar al gauw (nadat het contract was getekend) werd het minder. Wat ik ook zo raar vond was dat hij tegen me zei dat "het geld" binnen was.
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik bedoel Lotte74.
Alle reacties Link kopieren
nou, als hij zegt dat 'het geld binnen is' lijkt het me dus overduidelijk....dat je niet met die vent kapt!!
Alle reacties Link kopieren
tenzij je hem al voor een bepaalde periode hebt betaald ofzo trouwens...dan zou ik m eens even leren wat er van hem verwacht wordt! aan het eind van een afspraak net zo lang blijven zitten totdat ie eindelijk datum én tijd doorgeeft, desnoods hem continu bellen hierover (niet mailen, heeft ie niet genoeg last van), desnoods thuis op zéér rottige tijdstippen! eisen aan hem stellen! heb je op papier staan wat je van hem mag verwachten/wat hij voor je moet doen/in welke tijd?

kortom: hem heel erg duidelijk laten blijken dat je dít gedrag van hem niet pikt!!
Alle reacties Link kopieren
Pien252 schreef op 27 november 2007 @ 21:34:

ik zou met hem bespreken dat je ervan baalt dat je steeds achter hem aan moet vangen! kun je het contract niet ontbinden? moet je hem betalen? zou anders gauw op zoek gaan naar een ander, deze klinkt een beetje als 'contract is binnen, hoef nu dus geen moeite meer te doen'.




Dat gevoel heb ik dus heel erg sterk, zo van weer een client binnen (kassa). Ik had dit dus nooit van hem verwacht, hij kwam zo oprecht over.



Ik kwam er trouwens ook achter dat hij heel vaak heeft gelogen. Daar ben ik achter gekomen door steeds door te vragen. Het viel me op dat hij steeds een ander verhaal vertelde of dat later bleek dat iets gewoon niet klopte. Hoe kan ik zo iemand nog vertrouwen? Ik vind het zo vreselijk want ik heb me zo kwetsbaar opgesteld. Hoe kan iemand zo over de rug van anderen geld willen verdienen, ik wordt er misselijk van, voel me zo stom.



Is het echt teveel gevraagd van een loopbaancoach om gewoon eerlijk te zijn? Ik durf hem ook niet op z'n gedrag aan te spreken omdat ik eigenlijk niet meer met hem verder wil, ben ontzettend op hem afgeknapt. Hij vertelde ook doodleuk dat hij niet al z'n inkomsten aan de Belastingdienst doorgaf :-| . Dat is toch niet iets waar je mee te koop loopt richting je clienten.
Alle reacties Link kopieren
Pien252 schreef op 27 november 2007 @ 21:57:

nou, als hij zegt dat 'het geld binnen is' lijkt het me dus overduidelijk....dat je niet met die vent kapt!!
Ik dacht (omdat het een commercieel bedrijf is), dat hij gewoon bedoelde, we hebben de betaling binnen gekregen. Zo van "het is goed'. Het kwam toen niet bij me op dat ik wel eens te maken zou kunnen hebben met iemand die waarschijnlijk niet integer is. Echt hij maakte op mij een heel betrouwbare indruk. Gaandeweg begon het te dagen en betrapte ik hem op leugentjes.
Alle reacties Link kopieren
Pien252 schreef op 27 november 2007 @ 22:03:

..aan het eind van een afspraak net zo lang blijven zitten totdat ie eindelijk datum én tijd doorgeeft, desnoods hem continu bellen hierover (niet mailen, heeft ie niet genoeg last van), desnoods thuis op zéér rottige tijdstippen! eisen aan hem stellen! heb je op papier staan wat je van hem mag verwachten/wat hij voor je moet doen/in welke tijd?

kortom: hem heel erg duidelijk laten blijken dat je dít gedrag van hem niet pikt!!
Dat is dus wat ik al die tijd heb gedaan, maar het kan zo toch niet langer. Ik kan (wil niet meer) niet steeds achter hem aan blijven jagen, word er zo moe van en het kost me zoveel energie. Dat bedoel ik dus, ik bel, mail en sms hem regelmatig, maar heb daar geen zin meer in, vandaar dat ik het bijltje erbij neer wil gooien.
Alle reacties Link kopieren
ow, in dat geval zou ik er mee kappen! evt geld terugvragen (eisen) of niet meer betalen. en een andere coach zoeken!

zou morgen nog actie ondernemen!!
Alle reacties Link kopieren
Hee Powerwoman, doe je naam eer aan... je komt bij hem om voor jezelf zaken op een rijtje te krijgen en nieuwe energie op te doen voor je loopbaan. Dit kost alleen maar energie, je vertrouwt hem niet meer en je bent nu meer bezig je samenwerking met hém op een rijtje te krijgen. Omgekeerde wereld denk ik.

Be a powerwoman. Kappen met die vent. Geld terug vragen als je al betaald hebt. Kom, het is geen relatie waar je voor moet vechten.... succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga morgen meteen actie ondernemen, weet alleen nog niet of ik weer de confrontatie aan ga. Het liefst zou ik middels en brief laten weten dat ik ermee kap, maar ik vrees dat ik hem eerst telefonisch te woord zal moeten staan en zal moeten motiveren waarom ik het contract wil ontbinden.



Als hij moeilijk gaat lopen doen, heb ik een probleem, want dan zal ik een klachtprocedure moeten starten, zucht.
Alle reacties Link kopieren
kwikzilver schreef op 27 november 2007 @ 22:41:

Hee Powerwoman, doe je naam eer aan... je komt bij hem om voor jezelf zaken op een rijtje te krijgen en nieuwe energie op te doen voor je loopbaan. Dit kost alleen maar energie, je vertrouwt hem niet meer en je bent nu meer bezig je samenwerking met hém op een rijtje te krijgen. Omgekeerde wereld denk ik.

Be a powerwoman. Kappen met die vent. Geld terug vragen als je al betaald hebt. Kom, het is geen relatie waar je voor moet vechten.... succes!
:-] Klopt, maar ik dacht altijd dat je je aan een contract moest houden, dus vandaar, Nu blijkt dat deze meneer niet helemaal zuiver is, heb ik eindelijk juridisch gezien genoeg reden om het contract te ontbinden.
Alle reacties Link kopieren
Rot voor je PW! Hij zou een vertrouwenspersoon moeten zijn en daarbij integer!

Ik zou als ik jou was toch de confrontatie aangaan. Je helpt de beste man er misschien wel eens mee in zijn loopbaan en schudt je hem wakker. Stuur je gewoon een factuurtje voor de geleerde les! ;-) Dat laatste just kidding. Ik doe dit zelf ook voor de wat moeilijkere jeugd af en toe. In mindere tijden was ik ook overweldigend zorgzaam. Daardoor veel succes en heb ik her en der een steek laten vallen door rapporten te laat op te leveren. 1 client sprak me daar op aan en dat had ik wel nodig. (Erg om toe te moeten geven, maar helaas door drukte was ik aan het sloddervossen) Mijn ogen zijn wederom geopend en ik heb het probleem opgelost door iemand in te huren om rapporten uit te werken. Ik keur ze alleen maar goed en stuur bij. Resultaat is dat ik weer begaan kan zijn met mijn clienten. Zij blij en ik ook! Misschien dat het de aloude vertrouwensband kan helpen! Succes!
Alle reacties Link kopieren
...had niet goed genoeg gelezen dat de heer niet zuiver op de graad is....excuus...

een contract bestaat bij de gratie om hem te kunnen verbreken. Heb je rechtsbijstand?
Alle reacties Link kopieren
je zegt een commercieel bedrijf, nagaan of het bedrijf een klachtenregelement heeft en daar naar handelen dus die coach in de gelegenheid stellen om zijn gedrag te veranderen. Wat je ook kan doen is aangeven dat het vertrouwen beschadigd is en verzoeken om een andere coach (als die mogelijkheid er is natuurlijk) Laatste optie, als dat bedrijf is aangesloten bij een branche vereniging daar een klacht neerleggen (nadat je hem desnoods schriftelijk hebt geinformeerd dat je niet tevreden bent met zijn dienstverlening).



Wel heel vervelend dit, kan me voorstellen dat je er mee aan bent..
Alle reacties Link kopieren
Quadesh, ik heb een rechtbijstandsverzekering, maar hoop er geen gebruik van te hoeven maken.



Lotte74, ze hebben inderdaad een klachtenreglement, dus mocht hij moeilijk doen, dan ga ik daar zeker gebruik van maken. Helaas heeft het bedrijf geen andere coach, maar ik vraag me af of ik hem niet in de gelegenheid moet stellen om zijn gedrag te veranderen. Hij weet toch dondersgoed dat hij liegt en dat wat hij doet niet klopt.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk dat je hem inderdaad die kans zal moeten geven, dus maak concrete afspraken en leg ze zwart op wit vast. Zo kan je aantonen dat je hem de kans hebt gegeven om zijn gedrag te veranderen. Doet hij dat niet dan heb je gedaan wat er van jou verwacht mag worden en dan zou ik mijn geld terug eisen en op zoek gaan naar een andere loopbaancoach.
Alle reacties Link kopieren
powerwoman schreef op 27 november 2007 @ 23:57:

Quadesh, ik heb een rechtbijstandsverzekering, maar hoop er geen gebruik van te hoeven maken.



Lotte74, ze hebben inderdaad een klachtenreglement, dus mocht hij moeilijk doen, dan ga ik daar zeker gebruik van maken. Helaas heeft het bedrijf geen andere coach, maar ik vraag me af of ik hem niet in de gelegenheid moet stellen om zijn gedrag te veranderen. Hij weet toch dondersgoed dat hij liegt en dat wat hij doet niet klopt.




Snap eerlijkgezegd niet dat je die man nog een kans geeft....je geeft zelf aan dat je er alles aangedaan hebt tot nu toe! Jij bent degene die continu achter afspraken aanbelt/mailt/sms't....Wat mij betreft zou t op een gegeven moment toch echt klaar zijn hoor!

Wat je nog wel zou kunnen doen is een klacht indienen bij zijn baas oid.
Alle reacties Link kopieren
Ik hebhem gistren verteld dat ik ermee wil stoppen. Hij was verbaasd en had dit niet verwacht zei hij. Hij vroeg of het iets met hem te maken had en ik heb toen aangegeven dat er wat mij betreft geen vertrouwensband meer is. Gelukkig deed hij verder niet moeilijk en ik kon als ik dit graag wilde altijd stoppen. Wat voelde ik me opgelucht zeg, heb er verder ook geen woorden meer aan vuil gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig, dan ben je in ieder geval van hem af.



Wat is je plan momenteel om verder te komen met je loopbaan? Want je hebt natuurlijk niet voor niets iemand ingehuurd om je te helpen. Zou wel fijn zijn als je op de een of andere manier toch verder naar je doel zou weten toe te werken op welke manier dan ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een loopbaancoach in de hand genomen omdat ik heel erg twijfelde over m'n eigen kunnen. Inmiddels heb ik geleerd dat vooral niet te doen en te vertrouwen op m'n eigen gevoel/intuitie. We zijn er eiegenlijk achter gekomen dat ik het helemaal niet zo slecht doe.
Alle reacties Link kopieren
Vast een hele onnozele vraag van mij mara wat doet een loopbaancoach precies?
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het zo afgelopen is en succes met de eventuele loopbaanvraag -stukken die je nog mocht hebben!



Groet Lotte

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven