Werk & Studie alle pijlers

Net afgestudeerd.. nog een opleiding doen?

28-11-2007 13:01 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een half jaartje geleden afgestudeerd als begeleider in de gehandicaptenzorg. Op dit moment als woonbegeleider in die sector tot 1 feb.

Nu zit ik de laatste tijd te denken om een opleiding te gaan doen in de administratieve sector.

Maar als ik dat wil doen wil ik niet elke dag naar school maar een avondopleiding of BBL (1 dag naar school en 3 a 4 dagen werken)



Heeft iemand ervaring met zo'n opleiding.

En ervaring met de situatie waarin ik nu in zit, ik heb een beetje het gevoel van: zweverig, onzeker, wat wil ik?

Maarja, als ik 't nu nie doe, doe ik 't over 10 jaar al helemaal niet!



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Hoi!



Wil je helemaal stoppen met je werk in de gehandicaptenzorg? En heb je dat altijd al gewild, of twijfel je nu opeens aan het werk dat je nu doet?

Als je heel zeker weet dat je toch een andere richting op wilt, zou ik er niet te lang mee wachten. Je bent het nu nog een beetje gewend hoe het is om te moeten leren/studeren. Ik zou zelf ook absoluut kiezen voor een opleiding met de combinatie werken/leren. Dan heb je tegen de tijd dat je klaar bent toch meer praktijkervaring, en dat kan mooi van pas komen als je wilt gaan solliciteren.

Als ik jou was zou ik eens rustig gaan rondkijken naar de verschillende opleidingen die er zijn. Je hebt tot 1 febr. nog werk (en dus ook inkomsten), dus wat dat betreft hoef je je niet te 'overhaasten'. Je zou dan evt in het nieuwe schooljaar kunnen beginnen. Vanaf 1 februari tot aan het nieuwe schooljaar kun je vast wel iets vinden om te doen: in de zorg staan ze vaak te springen om medewerkers, maar misschien kun je ook eens gaan kijken naar een baantje waarbij je alvast wat richting de administratieve kant gaat. Kun je direct kijken of je het leuk genoeg vindt om erin verder te gaan.



Succes! Pien
pien252 wijzigde dit bericht op 28-11-2007 13:15
Reden: spelfoutjes
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ok, bedankt voor je bericht! Het is duidelijk!

Nou, een baan op kantoor lijkt me ook wel heel leuk.



7 a 8 jaar geleden (toen was ik 16 a 17) Was ik eerder begonnen aan een opleiding "Bedrijfadministratie" toen was ik er halverwege mee gestopt omdat ik iets in de zorg/welzijn wilde gaan doen.



Eigenlijk raakte ik ook geïnteresseert doordat 'n vriendin van mij zo'n opleiding heeft afgerond en nu leuk werk heeft.

Daarbij verdient 't iets meer en is de, heb ik 't idee, CAO in de administratie beter dan in de zorg/welzijn.



Nouja, thnx in ieder geval, ik denk dat ik zo'n opleiding gaat doen. Misschien wel via de loi of ncoi.



Groetjes!
Alle reacties Link kopieren
loi...??? dacht dat je iets met werken en leren wilde gaan doen? loi is toch een thuisstudie?
Alle reacties Link kopieren
Dan kan ze juist blijven werken en daarnaast leren.Loi is misschien wel een goeie combi
Alle reacties Link kopieren
dacht eigenlijk dat ze een opleiding zou gaan doen waarbij ze 1 dag in de week naar school gaat en de andere dagen gaat werken (betaalde stages), hoe heet dat, BBL of BOL.
Alle reacties Link kopieren
je moet je iig niet door salaris laten leiden.

in de administratieve sector zul je ook geen bergen geld verdienen.

Je moet kijken naar wat je het leukst vind en waar je hart ligt



Het zijn nogal 2 verschillende dingen namelijk....werken met gehandicapten en een kantoorbaan op de administratie. Daar is werkelijk geen enkele link tussen te vinden.



Ik zou de opleiding in de avond doen en gewoon aan de slag gaan in de gehandicaptenzorg. op die manier bouw je EN werkervaring op EN kan je kijken of je het leuk vindt....en ondertussen leer je nog wat anders, mocht de gehandicaptenzorg je tegenvallen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven