Werk & Studie alle pijlers

Zo graag andere richting op wat werk betreft!

30-11-2007 16:36 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Wees Jezelf er zijn al genoeg Anderen
Alle reacties Link kopieren
Je zit nu zonder werk? Je wil wat anders, maar kunt nu even niet meteen. Hoe zou je dat kunnen overbruggen? Door misschien toch even de harde commercie in om zo toch in inkomen te voorzien terwijl je verder zoekt, of een ander soort baan, want ik kan me voorstellen dat de re-integratiecoach slechts geinteresseerd is OF je kan werken, waar dan ook. Niet of je bij het baantje van je dromen terecht kan.



Jij wil graag coachen. Zou jij mensen zelf op hun hart drukken hun hart achterna te gaan en ondertussen werkloos thuis te zitten? Of zou je ze bij brengen hun hart te volgen, alles in het werk te stellen om dat te bereiken en omdat te kunnen bereiken, financieren en zo onafhankelijk mogelijk te zijn ondertussen een tijdelijke baan te nemen die wellicht iets minder leuk is?



Administratief ben je goed, genoeg andere minder harde commerciele ondernemingen. Werk zat, desnoods in een fabriek :)
Alle reacties Link kopieren
Als je dit echt graag wil zijn er verschillende opleidingsmogelijkheden voor zoals je zelf al weet. Pik dit gewoon op. Neem die tijdelijke andere baan desnoods parttime aan zodat je niet overwerkt raakt. Mijn vorige reactie was een beetje hard omdat ik vind dat mensen niet altijd direct de keus hebben, maar ben het wel met je eens je hart te volgen. Neem dat doel voor ogen en werk daarnaar toe. Waarschijnlijk lukt het niet meteen om er in te gaan werken, je kan alvast een hoop leren. En juist als je die opleidingen gevolgd hebt, zou je veel kunnen betekenen in die harde commerciele wereld. Meer dan je nu denkt :)
Alle reacties Link kopieren
.
Wees Jezelf er zijn al genoeg Anderen
Alle reacties Link kopieren
HAHAHAHA Mutsje.



Ik reageer nav wat er in den beginne staat. Als het niet klopt wat ik schrijf kan je dit gewoon op nomale wijze invullen. Laat het hier vooral maar weer bij en ga vooral niet in discussie.



Ik wens je veel succes met counseling en coachen. Een laatste echt bruikbare tip, gooi er nog een cursusje begrijpend lezen en communicatie tegenaan :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik ben door een soortgelijke periode gegaan. Was directiesecretaresse op topniveau en was klaar met de stress die het werk meebracht. Heb niet ziek thuis gezeten maar wel een tijdje in een dip gezeten. Na een periode van zelfonderzoek, wat wil ik, wat past bij me, wat kan ik, heb ik ervoor gekozen om datgene waar ik goed in was wel te blijven doen maar op veel lager niveau. Daardoor werk ik nog wel in hetzelfde vak maar heb ik weinig stress meer en kan ik in de tussentijd de opleiding doen voor het werk waar ik later ook mensen mee wil helpen; acupunctuur, voedingsleer, therapeutische massage en bewegingsleer. Momenteel werk ik ook 4 dagen en dat bevalt goed. Je hebt toch een overbruggingsperiode nodig voordat je werkelijk in een totaal andere baan aan de slag kan gaan. Dus mijn advies zou zijn; zoek iets in de richting waar je goed in bent maar op lager niveau zodat je je werk niet mee naar huis neemt! en niet in de stress zit zodat je je in je vrije tijd kunt richten op je nieuwe baan voor de toekomst.

Dat coachen klinkt erg goed! Het is veel leuker om als eigen baas te werken en iets nuttigs te doen waarbij je nog eens mensen helpt ook!

Veel succes. Komt vast allemaal goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven