Werk & Studie alle pijlers

potentiële werkgever op de hoogte brengen van medische status?

30-07-2007 22:05 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week heb ik een 'eerste rondegesprek' gevoerd voor de functie van kwaliteitsmedewerker in de voedingsmiddelenindustrie. Echt een leuke baan waar ik voor wil gaan. Tijdens het gesprek kwam naar voren dat je wellicht ook producten sensorisch moet beoordelen (proeven/ruiken etc.). Stond niet in vacature. Om een tot nu toe onbekende reden, heb ik sinds 2 maanden geen geur en smaak. Via de huisarts meerdere medicijnen uitgeprobeerd en bloedtest uit laten voeren. Tot nu toe geen resultaat.



Donderdag wordt een huidtest uitgevoerd, waarvan ik direct de uitslag van krijg. Morgen/dinsdag krijg ik te horen of ik 'door ga naar de tweede ronde'.



Wat nu? De huisarts heeft er alle vertrouwen in dat het weer goed komt, maar kan geen termijn geven. Als ik de waarheid vertel aan de potentiële werkgever, weet ik bijna zeker dat ik afval, want in deze sector hebben ze het niet zo op mensen die aan allergieën leiden, omdat dat vaak van invloed is op je geur- en smaakvermogen. Aan de ene kant wil ik niets achterhouden, maar het is geen 'hoofdtaak' in de functie. 'Vroeger' had ik een uitermate goed geur- en smaakvermogen.
Alle reacties Link kopieren
Lastig. Volgens mij, omdat duidelijk gemaakt is dat dit een onderdeel van je werk zou kunnen zijn, kun je het niet echt gaan verzwijgen (wettelijk gezien).



Als je het zegt zou ik het gewoon heel achteloos en positief brengen.
Alle reacties Link kopieren
Hoi zonnetje!



Vervelend dat dat net nu speelt!



Ik zou denk ik gewoon doorgaan met de procedure. Misschien komen je geur en smaak vanzelf terug en dan is er niets aan de hand. Als je heel ver komt, dan kun je altijd nog zien hoe het gaat en hoe je dat wilt vertellen...
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt mij eerlijk gezegd niet zo netjes om niet te melden dat je (momenteel) problemen hebt met geur en smaak.

Stel nou dat je wordt aangenomen, en je moet wat gaan beoordelen op smaak/geur. Wat ga je dan doen? Ga je liegen, en zeggen dat je 'plotseling' niet meer goed ruikt en proeft tgv bv. een verkoudheid? Of ga je dan eerlijk zeggen dat je tijdens de sollicitatieprocedure al wist dat je hier last van had?



Je kunt er natuurlijk op gaan gokken dat dit soort werkzaamheden pas voorkomen op het moment dat jij je geur en smaak weer helemaal terug hebt, maar je schrijft zelf al dat niet helemaal zeker is dat geur/smaak terugkomen en hoe lang dit evt nog duurt.



Ik zou als werkgever behoorlijk balen van een medewerker die iets belangrijks heeft verzwegen tijdens de sollicitatieprocedue. Het vertrouwen zou dan wat mij betreft weg zijn.En mocht je nog in je proeftijd zitten op het moment dat dit bekend wordt, dan vraag ik me af wat er dan met je gaat gebeuren.

Aan de andere kant denk ik: ze hebben niet in de vacature gezet dat dit soort werkzaamheden van jou verwacht werden. Dan vraag ik me af hoe belangrijk het daadwerkelijk is voor die functie. En kun je het tijdens het volgende gesprek misschien beter tóch aankaarten... (en dan wel heel erg duidelijk maken dat de huisarts absoluut verwacht dat geur en smaak zullen terugkomen!). Wie weet willen ze jou gewoon heel erg graag hebben en is er een oplossing te vinden voor dit (tijdelijke?) probleem.



Veel succes in elk geval!



Pien
Alle reacties Link kopieren
In de vacaturetekst stond niets over beoordelen van producten, maar tijdens eerste gesprek kwam voorbij dat het misschien wel handig was om af en te toe te assisteren bij keuringen.



Het probleem lijkt toch iets complexer; ik blijk geen allergie te hebben. KNO-arts kan ook niets vinden?! Maandag CT scan, dinsdag de uitslag hiervan en woensdag 2e sollicitatiegesprek. Ik hoop dat uit de scan echt iets komt, want hier wordt ik een beetje moedeloos van...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven