Werk & Studie alle pijlers

Studeren en wonen in Tilburg

10-07-2012 12:04 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik ga na de zomer beginnen aan mijn masterstudie in Tilburg. Nu wil ik daar natuurlijk ook gaan wonen maar als ik zo rondkijk voor een plekje kom ik bijna alleen maar huizen tegen waar moet worden gehospiteerd en samen wordt gegeten. Dit kan natuurlijk leuk zijn maar ik ben inmiddels 23 en heb net 5 jaar van het die-hard studentenleven achter de rug en wil tijdens mijn master het liefst gewoon rustig mijn studie kunnen afmaken.

Heeft iemand tips waar ik een rustig plekje voor mezelf kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Misschien zoeken naar een studio ipv een kamer? Maarja, dat zal ook meer kosten...
Alle reacties Link kopieren
Ben ik inderdaad al een tijdje naar op zoek, zeker omdat ik met mn 23 jaar huursubsidie kan krijgen maar het aanbod wat ik tot nu toe kan vinden is zeer klein of je moet er lang voor ingeschreven staan maar ik wist vorig jaar natuurlijk nog niet dat ik naar Tilburg zou gaan...
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat is denk ik in iedere stad wel lastig... misschien eens op stadhuis.nl kijken?
Op het terrein van de universiteit staan flats met kleine studio's speciaal voor studenten, wrs. niet zo heel duur. Je moet er wel echt zin in hebben, maar aan de andere kant: dan ben je dankzij pure verveling zeker je Master binnen jaar binnen.
Alle reacties Link kopieren
@Murdoch, dat was ook het idee, dat ik me eindelijk eens zo erg ga vervelen dat ik ook daadwerkelijk hard ga studeren ;)

Enig idee hoe ik aan zo'n studio kom?



@Gsleutel, stadhuis.nl had ik inderdaad al gekeken, maar daar komen zulke rare bedragen aan woonkosten bij. Is het normaal om maandelijks te betalen voor het gebruik van bijv. een vloer en een koelkast? Ik heb niet zoveel verstand hiervan...

Misschien toch maar eens een berichtje naartoe sturen...
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een makelaar bellen.

Misschien staat er nog wel ergens een sloopwoning leeg waar je voor een jaar (of iets langer) kan wonen voor een appel en een ei.



En anders private sector huren? Met huursubsidie valt het allemaal wel mee.



Die woningen waar Murdoch het over heeft zijn ongeveer 30m2 met daarin alles (dus en keuken en douche en wc) en kosten rond de 650 euro kaal. Dat is het maximum huurbedrag voor huursubsidie. Daar valt in Tilburg best wel wat beters voor te vinden.



En anders: toch gewoon hospiteren. Met mensen die al langer in Tilburg wonen, de stad en de uni kennen.



Maar ik kan het me voorstellen: met mn 23 was ik mn studentenhuis ook wel beu.
Alle reacties Link kopieren
Die woningen van Murdoch gaan via WonenBreBurg. Zit daartegenover in de andere flat.
Alle reacties Link kopieren
ZilverLindestraat net buiten centrum Per 1 september 2012 opgeleverd. maar zie niet of het nu studentenkamers of zelfstandige woonunits zijn (ivm huursubsidie)
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips!



@Maddy, ik heb de makelaar van die in de Zilverlindestraat gebeld maar dit is helaas zonder huursubsidie :( Dus dan wordt het toch een beetje te duur, maar bedankt voor de tip!



WonenBreBurg gaat via klikvoorkamers.nl of niet? Want daar heb ik dus nogal weinig inschrijftijd....
Alle reacties Link kopieren
Is het trouwens normaal dat een makelaar 300,- per maand vraagt voor g/w/l en servicekosten?
Alle reacties Link kopieren
anti-kraakwoning misschien??

Ik ken iemand die dat ook doet.. hij vindt het helemaal geslaagd.. en misschien kun je dan van daaruit op je gemak iets anders zoeken..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Anti-kraak heb ik geen ervaring mee dus ook geen idee hoe ik er aan moet komen.... tips hierover?
Alle reacties Link kopieren
Nee,niet echt.. even googlen misschien.. Makelaars bellen??
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
http://huizen.trovit.nl/te-huur-antikraak-tilburg
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
http://www.interveste.nl/kandidaten



Als je naar benden scrollt staan er drie woningen/appartementen te huur in valkenswaard,maar misschien vind je dat te ver om te reizen naar tilburg.
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
je kunt je ook inschrijven.. weet niet of er een telefoonnummer bijstaat..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Leuke stad, welkom
Alle reacties Link kopieren
http://huizen.marktplaats ... jAg%3D%3D&fta_ind=17&fs=1
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
http://huizen.marktplaats ... DcYowI%3D&fta_ind=35&fs=1
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
http://www.directwonen.nl ... &utm_content=advertenties
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Wow Lichtbron, wat een tips!

Valkenswaard vind ik inderdaad wat ver, maar ik ga de anderen allemaal gauw bekijken!



Sowieso nooit aan gedacht om op marktplaats te kijken, slim :P
Alle reacties Link kopieren
http://huizen.marktplaats ... AWsrbbY%3D&fta_ind=4&df=1



Ik hoop dat je er iets mee kunt..

je kunt op MP intoetsen "tilburg" en dan intoetsen 5,10 of 15 km.. weet niet hoe ver je van tilburg wilt wonen of echt IN tilburg..
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Heb je ggen vrienden/vriendinnen/familie/relaties via je ouders in tilburg wonen die voor jou uit kunnen kijken naar iets.. of weer via,via kunnen zorgen dat ze iemand kennen (jij dus) en dat je op zoek bent naar een woning/appartement etc.. ??
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Alle reacties Link kopieren
Of je kunt misschien hier op het forum een advertentie zetten..



Kan op deze pagina:



Gevraagd
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven