Werk & Studie alle pijlers

Wanbetaler

11-02-2008 10:03 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de 2e keer in 3 jaar heb ik te maken met een wanbetaler. De eerste bleek hopeloze zaak en moest ik laten gaan. Nu ben ik het niet van plan. Had meneer na de 1e behandeling laten weten dat hij geen goede verzekering heeft en zelf moest betalen. Nou dat was geen probleem want therapie was nodig. Maar ja ik zit nog steeds op mijn geld te wachten na 2 herinneringen.

Een tijd geleden stond hier op het forum een site getipt waar de echte wanbetalers o.i.d. op vermeld staan. Weet iemand welke site dat is?

Als het zover komt dat ik een deurwaarder inschakel waar moet ik dan op letten bij het kiezen van welk bedrijf ik in de arm neem? Alle kosten van een deurwaarder worden toch ook verhaald op de wanbetaler?

Alvast bedankt!
Ja, de kosten voor een deurwaarder worden verhaald op de wanbetaler. Maar meestal vraagt de deurwaarder ook een percentage van het bedrag waar het om gaat.



Is het geen idee om mensen direct af te laten rekenen (of in elk geval waneer ze niet verzekerd zijn)? Dan krijg je direct je geld en als je het dan niet krijgt, dan blijft je schade beperkt.
Alle reacties Link kopieren
De kosten worden verhaald, mits er iets te verhalen valt. Er is een kans dat iemand die niet verzekerd is, in de categorie "kale kip" valt, en dan ben je snel klaar met plukken.



Overigens, als je een zakelijke rechtsbijstandverzekering hebt, is er een goede kans dat dit er onder valt.
Alle reacties Link kopieren
Pas op met deurwaarders en incassobureaus, want het is nog steeds zo dat degene die deze mensen inschakelen vor de kosten opdraaien. Tenminste, zo heb ik het altijd begrepen.



Stel, je krijgt een brief van de deurwaarder/incassobureau uit naam van bedrijf X, bedrag 50,- + 30,- kosten van de deurwaarder.

Als je dan zorgt dat je het eerste verschuldigde bedrag (50,-) overmaakt naar bedrijf X, dan komt er niemand meer om die 30,- vragen, omdat alleen bedrijf X een overeenkomst heeft afgesloten met de deurwaarder/incassobureau en niet jij.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip van de rechtsbijstandverzekering, zal eens informeren. Verder ga ik nog een mogelijkheid uitzoeken, verzekeraars nemen nogal eens de incasso over. Rekening van groot bedrijf maakt vaak toch meer indruk dan die van mij (eenmanszaak). Kijken of ze dat in dit geval ook nog doen.

Ik laat in het vervolg ook iedereen die niet goed verzekerd is contant afrekenen! Ik ben altijd zo dat ik mensen geloof als ze zeggen dat ze betalen. Helaas nu voor degene die dat echt doen het is verpest door een enkele andere.

Zowiezo vandaag nog een keer de cliënt bellen en horen welk excuus hij nu aan zal voeren of welke belofte hij doet.

Als er nog andere ideeën zijn, zijn die zeker welkom! Daarbij hoop ik nogsteeds dat iemand weet welke site ik bedoel.

Groetjes
Ik moet je toch even corrigeren wat betreft de kosten van incassoburo. Ik schakel regelmatig mijn incassoburo in en het heeft me altijd slechts 6% van het uitstaande bedrag gekost. Ik schakel ze zelfs in bij bedragen van 30 en 40 euro.

Neem eens contact op met directincasso (even googlen) zij zijn betrouwbaar, netjes en zeer goedkoop. Bovendien een no cure no pay basis.

Succes. Laat niet met je sollen door je klanten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven