Werk & Studie alle pijlers

Salaris eis?

12-02-2008 20:55 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man is bezig met een sollicitatie procedure voor de functie van hoofd analyst microbiologie bij een farma bedrijf. Nu heeft dit bedrijf gevraagd om een salaris eis in te dienen. Het probleem is dat hij niet echt een goed idee heeft wat "normaal" is voor deze functie. En hij wil natuurlijk niet teveel eisen waardoor hij de baan wellicht misloopt en ook weer niet te weinig eisen en zichzelf op die manier "tekort te doen". Heeft iemand enig idee wat "normaal" is of tips heeft voor deze situatie? We hebben al wel wat rondgeneusd op salariskompas enzo maar daar is niet echt iets vergelijkbaars te vinden. Dus graag jullie input! (Oh en hij heeft al 12 jaar werkervaring in de pharma. Even als aanvulling).
Alle reacties Link kopieren
Het is het beste in de onderhandelingen om het bedrijf eerst een bedrag te laten noemen (heb ik eens geleerd). En in dit geval hoeft hij niet eens te liegen. Hij kan volgens mij zeggen: wat betalen jullie mensen in een vergelijkbare functie, kunnen jullie een indicatie geven van de salarisschaal? Dan weet hij al wat meer. En dan vraagt hij natuurlijk nog net een pietsie meer ;-)

Wens hem succes met de sollicitatie, altijd spannend!
Alle reacties Link kopieren
Dank jewel voor de reactie en succes wensen. Tsja het bedrijf heeft hem al gevraagd om een eis neer te leggen. Kan je dat dan weer omdraaien en die vraag terugkaatsen? Staat dat niet raar?
Alle reacties Link kopieren
Mwah, denk het niet. Hij kan toch zeggen: ik heb geïnformeerd en de bedragen die ik hoor, liggen zo ver uit elkaar, ik kan er geen peil op trekken. Zeg eens, wat hebben jullie eigenlijk voor bedrag in je hoofd?



Kijk, als je als eerste een bedrag noemt, heb je twee mogelijkheden.

Of het is te hoog, ze denken: dat gaat niet door, volgende kandidaat. Of het is te laag, ze schuiven meteen een contract onder je neus en je verdient jaren te weinig.



Hoewel: wat is eigenlijk te weinig? Als je het werk leuk vindt en je kunt van het salaris betalen wat je nodig hebt, dan is alles toch goed?
Alle reacties Link kopieren
Appelsientje ja zo kun je het ook bekijken ja. Ik heb alleen zelf een beetje een afkeer van het idee van onderbetaald te krijgen omdat ik dat nu echt krijg. En ookal kunnen we rondkomen vind ik het toch niet leuk heb het gevoel ondergewaardeerd te worden. Nu ben ik ook aan het solliciteren en ik kan er dan wel 1000 bruto bij krijgen (dan heb je een idee hoezeer ik onderbetaald word haha). Was in eerste instantie opleidingsbaan maar die opleiding is allang afgerond en salaris word niet opgeschroefd. Dus daarom speelt dat idee een beetje teveel in mijn hoofd van "ik moet niet onderbetaald krijgen." Maar je hebt helemaal gelijk is het voldoende dan is het voldoende want het lijkt mijn man wel een hele leuke baan.
Alle reacties Link kopieren
Hij zal niet afgewezen worden vanwege een te hoog salariseis. Als zijn CV in orde is en hij goede referenties heeft zal het bedrijf een tegenbod bieden, wellicht iets lager maar wel een indicatie van interesse. De grootste fout die je kunt maken is uit angst een lager salarisvoorstellen. Stel een salaris voor, maar maak ook duidelijk dat er ruimte is voor onderhandeling.
Alle reacties Link kopieren
Tsja dat was mijn eerste idee maar ik dacht dan gaan ze wellicht weer te laag bieden omdat er dus duidelijk ruimte is. Pppff hihihi nou ja hij heeft al uitnodiging gekregen voor tweede gesprek. Heb hem ook even op dit topic gewezen en tips doorgegeven dus dan zal het vast wel goed komen. Kan hij zelf even kijken wat voor tips hier gegeven worden en dan tot een goed besluit komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven